Ledig stilling: Ad Ops-/Martech-konsulent i Publicis og Starcom

Tags:
  • Del:  

Høres det interessant ut å jobbe med martech, og å håndtere kampanjer for mange ulike kunder? Publicis Groupe har ledig stilling som AdOps- / Martech-konsulent.

PS:
Vi har også ledig stilling som Head of Ad Ops/Martech

Hvem tror vi at du er?

Vi ser etter deg som har et ektefølt engasjement for data og teknologi, og som ønsker å omsette det engasjementet til verdi for noen av Norges største og mest spennende annonsører.

Du kan være nyutdannet teknolog eller markedsfører, men har du litt erfaring fra arbeid med teknologi innenfor markedsføring er det selvsagt et pluss. Det aller viktigste er imidlertid at du evner å sette deg inn i og forstå et fagfelt, og at du brenner for, og tar stolthet i alle deler av arbeidet ditt – Hos oss vil du være en viktig ressurs, hvor din fagkunnskap skaper reel verdi for selskapet og kundene våre.

Hvem blir dine nærmeste kolleger?

Som Ad Ops/Martech-konsulent kommer du til å jobbe i teamet for Ad operations og markedsføringsteknologi, som igjen er en del av avdelingen vår for teknologi og data; Publicis Drive. Vi jobber med produkt- og tjenesteutvikling på tvers av all Publicis’ byråer i Norge, og hjelper noen av landets største annonsører med å realisere verdien av markedsføringsteknologien og data.

I Drive og Publicis vil du omgås og jobbe med noen av bransjens dyktigste teknologer, utviklere og markedsførere, samt få mulighet til å utvikle deg innenfor et av de mest spennende og mest etterspurte fagfeltene i bransjen.

Hva skal du gjøre i stillingen som Ad Ops-/Martech-konsulent?

Du vil jobbe med kunder på tvers av gruppen vår, og være sentral i alt fra å sikre at kampanjer går live, til gjennomføring av prosjekter i henhold til prosjektbeskrivelse og innenfor de rammene som er avtalt med kunde. Opplæring vil bli gitt.

Kort fortalt skal du sørge for at våre kunders markedsføringsaktiviteter er så gode som de kan være, ved å:

  • Sikre optimalt oppsett av annonseplattformer og kampanjer i bransjeledende verktøy fra Google, Adform, Facebook m.fl.
  • Trafikkere annonser og kampanjer
  • Sørge for integrasjoner mellom, og utnyttelse av data på tvers av, digitale markedsførings- og annonseplattformer
  • Omsette behov for målrettet og tilpasset kommunikasjon til løsninger i digital annonsering gjennom utnyttelse av data og teknologi
  • Implementere og vedlikeholde løsninger for datafangst og datautnyttelse fra annonsørers flater, systemer og kampanjer (Tag management)
  • Teknisk rådgivning (internt og eksternt), og implementering av Customer Data Platforms, Google Analytics og verktøy for dynamisk tilpasset kommunikasjon
  • Bidra til å videreutvikle, definere og implementere beste praksis for eksisterende og nye prosesser knyttet til implementasjon og adopsjon av nye verktøy og løsninger

Egenskaper, kompetanse og erfaring vi ser etter hos kandidater

  • Du har et ektefølt engasjement for teknologi og data.
  • Du er nysgjerrig og sulten på å lære og bidra.
  • Du evner å omsette behov til løsninger, og forklare essensen av det på en måte som alle forstår.
  • Du er strukturert og nøyaktig i prosess og arbeid for å sikre kvalitet i en hektisk hverdag.
  • Du har gode samarbeidsevner og et ønske om å være en viktig del av et team som løser utfordringer for annonsører og selskapet.
  • Du har høyere utdannelse innen data/teknologi eller markedsføring, men unntak kan gjøres for riktig kandidat.
  • Du har gjerne relevant erfaring, men det er ingen forutsetning.

Hva kan vi tilby deg som ansatt?

I Publicis vil du får en variert og spennende hverdag, i et selskap med høy puls. Du vil bli del av et svært godt arbeidsmiljø med hyggelige kolleger, hvor engasjement og talent blir høyt verdsatt. Vi kan tilby et kreativt og kompetent miljø, med en rekke spesialister innenfor hele kommunikasjons- og markedsføringsfaget.  Vi har fullt fokus på karriereutvikling, så din utvikling og karriere-mål er i førersetet. Vi er alltid åpne for nye ideer og tanker for hvordan ting kan gjøres bedre, så dine tanker vil bety noe. Vi liker det flatt, så her er alle i samme båt, uavhengig om du er nyansatt eller senior-direktør. Og ikke minst, vi liker å ha det moro på jobb!

Konkurransedyktige betingelser. Sentrale og moderne lokaler i Oslo sentrum.

 


Søk på stillingen

Søknadsfrist: Snarest (søknader vurderes fortløpende)

Søknad og CV sendes til:
Beate Nybakken, Chief Talent Officer Publicis Groupe Norge

Spørsmål om stillingen kan rettes til:
Thomas Bjerkeli, Director Technology & Development
Tlf.: (+47) 92 87 74 84


 

Publicis Groupe er en av Norges ledende byrågrupperinger med over 170 ansatte som jobber i byråene Starcom, Kitchen, MSL og Sapient. Globalt er Publicis representert i 130 land og har 80.000 ansatte. Vi er kjent for å være nyskapende og sterke faglig innenfor våre kjerneområder strategisk rådgivning, teknologi, kreativitet og innhold. Hvert av byråene jobber med flere av Norges mest toneangivende kunder, både hver for seg og sammen som én gruppe gjennom det vi kaller for ”Power of One”.

 

Gå til karriere-siden