Ad Ops & Martech konsulent i Publicis

Tags:
  • Del:  

Høres det interessant ut å jobbe med martech, og å håndtere kampanjer for mange ulike kunder? Publicis Groupe har ledig stilling som AdOps- / Martech-konsulent.

Gå direkte til send søknad 

Hvem tror vi at du er?

Vi ser etter deg som har et ektefølt engasjement for data og teknologi, og som ønsker å bruke egen fagkunnskap til å utforme tydelige anbefalinger som hjelper noen av Norges største og mest spennende annonsører med å ta de riktige valgene.

Vi oppfordrer nyutdannede til å søke, men har du noe erfaring fra digital markedsføring er det et stort pluss. Uavhengig av erfaringen du har, forventer vi at du brenner for, og tar stolthet i arbeidet ditt. Hos oss vil du være en viktig ressurs, hvor din fagkunnskap skaper reel verdi for selskapet og kundene våre.

Hvem blir dine nærmeste kolleger?

Som Ad Ops/Martech-konsulent kommer du til å jobbe i teamet for Ad operations og markedsføringsteknologi («martech»), som igjen er en del av avdelingen vår for teknologi og data; Publicis Drive. Vi jobber med produkt- og tjenesteutvikling på tvers av all Publicis sine byråer i Norge, og hjelper noen av landets største annonsører med å realisere verdien av teknologi og data.

I Drive og Publicis vil du omgås og jobbe med noen av bransjens dyktigste teknologer, utviklere og markedsførere, samt få mulighet til å utvikle deg innenfor et av de mest spennende og mest etterspurte fagfeltene i bransjen.

Hva skal du gjøre i stillingen som Ad Ops-/Martech-konsulent?

Du vil jobbe med kunder på tvers av gruppen vår, og være sentral i å styrke selskapets tjenester innenfor web analyse og ad operations.

I det daglige vil du jobbe med å sørge for at data fra markedsføringsaktiviteter samles riktig, og at dataen fra disse aktivitetene og annonsørenes nettsted omsettes til innsikt og anbefalinger.

Kort fortalt skal du sørge for at våre kunders markedsføringsaktiviteter er så gode som de kan være, ved å:

  • Trafikkere annonser og kampanjer
  • Sørge for at data fra annonsørers kampanjer samles riktig til enhver tid
  • Sikre optimalt oppsett av annonseplattformer og kampanjer i bransjeledende verktøy fra Google, Adform, Meta (Facebook), m.fl.
  • Sørge for integrasjoner mellom, og utnyttelse av data på tvers av, digitale markedsførings- og annonseplattformer
  • Støtte kunder og kollegaer i oppsett av rammeverk for måling og analyse
  • Implementere og vedlikeholde løsninger for datafangst og datautnyttelse fra annonsørers flater, systemer og kampanjer (Tag management)
  • Teknisk rådgivning (internt og eksternt), og implementering av Customer Data Platforms, Google Analytics, og verktøy for dynamisk tilpasset kommunikasjon

Egenskaper, kompetanse og erfaring du bør ha for å søke stillingen

  • Du har et ektefølt engasjement for teknologi og data.
  • Du er nysgjerrig og sulten på å lære og bidra.
  • Du har gode analytiske og kommunikative egenskaper.
  • Du er en kritisk tenker og har sterke evner for problemløsing.
  • Du evner å formidle data og teknologi på en måte som alle forstår.
  • Du evner å omsette behov til løsninger, og forklare essensen av det på en måte som alle forstår.
  • Du er strukturert og nøyaktig i prosess og arbeid for å sikre kvalitet i en hektisk hverdag.
  • Du har gode samarbeidsevner og et ønske om å være en viktig del av et team som løser utfordringer for annonsører og selskapet.
  • Du har høyere utdannelse innen data/teknologi eller markedsføring.

Hva kan vi tilby deg som medarbeider?

I Publicis vil du får en variert og spennende hverdag, i et selskap med høy puls. Du vil bli del av et svært godt arbeidsmiljø med hyggelige kolleger, hvor faglig engasjement og nyskapende ideer blir høyt verdsatt. Vi kan tilby et kreativt og kompetent miljø, med en rekke spesialister innenfor hele kommunikasjons- og markedsføringsfaget.

Vi er alltid åpne for nye ideer og tanker for hvordan ting kan gjøres bedre, så dine tanker vil bety noe. Vi vil gi deg muligheten til å utvikle deg gjennom dyktige kollegaer, kurs, og tverrfaglige samarbeid. Karriere-mulighetene er mange i Publicis, både i Norge og globalt, og etter 1 års ansettelse får alle ansatte muligheten til å jobbe i en periode i prinsippet hvor som helst i verden, et program kalt «Work Your World».

Du får også oppleve våre sosiale lunsjer med mat fra kokkene på huset, vaffelfredag, sosiale tilstelninger, bordtennis-turneringer, og turer, for å nevne noe.

Vi liker det flatt, så her er alle i samme båt, uavhengig om du er nyansatt eller senior-direktør. Og ikke minst: Vi liker å ha det moro på jobb!

 


Send søknad

Søknadsfrist snarest (vurderes fortløpende).

Spørsmål kan stilles til Sara Saeme, Head of martech and adops, tlf.: 404 05 515

Søknad, CV og karakterutskrift sendes Beate Nybakken, Chief Talent Officer i Publicis Norge, tlf.: 905 36 001

Oppstart: Snarlig.

Arbeidssted: Primært i våre sentrale og moderne lokaler i Oslo sentrum


 

Publicis Groupe er en av Norges ledende byrågrupperinger med over 180 ansatte som jobber i byråene Starcom, Kitchen og MSL. Globalt er Publicis representert i 130 land og har over 80.000 ansatte.

Vi er kjent for å være nyskapende og sterke faglig innenfor våre kjerneområder strategisk rådgivning, media, teknologi, kreativitet, produksjon, og innhold. Hvert av byråene jobber med flere av Norges mest toneangivende kunder, både hver for seg og sammen som én gruppe gjennom det vi kaller for ”Power of One”.

 

Gå til karriere-siden

Nysgjerrig på hva vi gjør? Få en smakebit gjennom noen av casene (kundejobbene) våre.