Ledig stilling: AdOps- & Martech-konsulent

Tags:
  • Del:  

Høres det interessant ut å jobbe med martech, og å håndtere kampanjer for mange ulike kunder? Publicis Groupe har ledig stilling som AdOps- / Martech-konsulent.

Liker du å jobbe i skjæringspunktet mellom merkevarer, mennesker og teknologi? Vi søker etter å utvide teamet vårt for martech (marketing technology) og AdOps (ad operations), som igjen er en del av vår avdeling for data, teknologi og innsikt; Publicis Drive. Drive jobber med alle Publicis’ byråer i Norge: mediebyråene Starcom og Zenith, reklamebyrået Kitchen og kommunikasjonsbyrået MSL. Vi har fokus på både innsikts- og teknologi-leveranser, samt produkt- og tjenesteutvikling for byråene.

Vi leter etter noen som er nysgjerrige av natur, har god struktur og har en lidenskap for teknologi – du kan gjerne være nyutdannet innen teknologi eller ha 1–2 års erfaring (gjerne fra kunde- eller mediesiden).

Hva skal du gjøre i jobben somAdOps- / Martech-konsulent?

Du vil jobbe med kunder på tvers av gruppen vår, og være sentral i alt fra å sikre at kampanjer går live, til gjennomføring av prosjekter rett-tidig, feilfritt, i henhold til prosjektbeskrivelse og innenfor de rammene som er avtalt med kunde. Opplæring vil bli gitt.

Arbeidsoppgaver inkluderer, men er ikke begrenset til:

  • Styre opp martech og ad-tech på tvers av digitale plattformer
  • Hands-on konfigurasjon av Google Marketing Platform
  • Konfigurering av kontoer i Google Campaign Manager og Adform
  • Tilpasse Floodlight-variabler for å berike rapportering
  • Sette opp dynamiske kreative verktøy for å drive personalisert kommunikasjon
  • Jobbe med Tag Management-verktøy og sikre integrasjon mot annonseservere
  • Integrering av ulike systemer for å sikre datakvalitet
  • Jobbe med implementering og teknisk rådgivning rundt Customer Data Platforms (CDP)

Hva ser vi etter hos kandidater til stillingen?

Vi har behov for ressurser på ulike nivåer, så du kan være helt nyutdannet i faget eller ha et par års erfaring fra kunde- eller mediesiden. Det aller viktigste for oss er lysten til å dra fagfeltet videre, og evnen til å levere på dette.

  • Du lærer raskt, og jobber bra både for deg selv, og som en del av et større team
  • Du har evne til å multi-taske og jobbe effektivt med en rekke teammedlemmer og prosjekter i en arbeidshverdag hvor ting beveger seg raskt
  • Du evner å se muligheter, der andre ser utfordringer
  • Du har sterk arbeidsmoral
  • Du har en forståelse for HTML5, CSS og JavaScript, samt syntaks for kode generelt
  • Du klarer å holde hodet kaldt under press
  • Må kunne forklare tekniske situasjoner/problemer til et publikum som ikke alltid er like teknisk, samt kjapt kunne se det totale bildet av plattformer, kanaler og folk. Alternativ tenking er et pluss.
  • Du evner å sette grenser, få andre rundt deg til å holde tidsfrister

Hva kan vi tilby deg som ansatt?

I Publicis vil du får en variert og spennende hverdag, i et selskap med høy puls. Du vil bli del av et svært godt arbeidsmiljø med hyggelige kolleger, hvor engasjement og talent blir høyt verdsatt. Vi kan tilby et kreativt og kompetent miljø, med en rekke spesialister innenfor hele kommunikasjons- og markedsføringsfaget.  Vi har fullt fokus på karriereutvikling, så din utvikling og karriere-mål er i førersetet. Vi er alltid åpne for nye ideer og tanker for hvordan ting kan gjøres bedre, så dine tanker vil bety noe. Vi liker det flatt, så her er alle i samme båt, uavhengig om du er nyansatt eller senior-direktør. Og ikke minst, vi liker å ha det moro på jobb!

Konkurransedyktige betingelser. Sentrale og moderne lokaler i Oslo sentrum.


Søk på stillingen

Søknadsfrist: Snarest (søknader vurderes fortløpende)

Søknad og CV sendes til:
Beate Nybakken, Chief Talent Officer Publicis Groupe Norge

Spørsmål om stillingen kan rettes til:
Alexander Rustad, Director Data, Technology, Analytics & Insight
Tlf.: 450 97 962


Publicis Groupe er en av Norges ledende byrågrupperinger med over 170 ansatte som jobber i byråene Starcom, Zenith, Kitchen, MSL og Sapient. Globalt er Publicis representert i 130 land og har 80.000 ansatte. Vi er kjent for å være nyskapende og sterke faglig innenfor våre kjerneområder strategisk rådgivning, teknologi, kreativitet og innhold. Hvert av byråene jobber med flere av Norges mest toneangivende kunder, både hver for seg og sammen som én gruppe gjennom det vi kaller for ”Power of One”.

 

Gå til karriere-siden