Ledig stilling: Data visualization lead

Tags:
  • Del:  

Publicis DRIVE, avdelingen som jobber med innholdsteknologi, data, systemutvikling, adops og martech, søker etter en Data visualization lead.

Er du opptatt av hvordan data kan omsettes til beslutningsgrunnlag, og har noen års erfaring med datavisualisering, analyse eller data science, kan dette kanskje være en spennende stilling for deg. 

Gå direkte til send søknad

Hvem ser vi etter til stillingen?

Vi leter etter deg som brenner for å omsette data til beslutningsgrunnlag. Vi tror du har noen års erfaring med visualisering av data, analyse eller data science, og har du i tillegg erfaring fra markedsføring eller annonsering er det et stort pluss.

Uavhengig av hvor mange års erfaring du har, så forventer vi at du evner å kartlegge og forstå behov som du senere omsetter til løsninger som hjelper oss og kundene våre å levere enda bedre resultater.

Arbeidet du utfører vil spille en sentral rolle i vårt arbeid med å bidra til bedre resultater for våre kunder.

Det aller viktigste er imidlertid at du brenner for og tar stolthet i arbeidet ditt, samt ønsker å bli utfordret – samtidig som du utfordrer oss. Hos oss vil du være en sentral ressurs hvor din kompetanse vil være med på å forme og utvikle eksisterende og fremtidige løsninger for datavisualisering og -analyse.

Hvem blir dine nærmeste kollegaer?

Du vil være en del av avdelingen vår for teknologi og utvikling, Publicis Drive. Drive jobber med produkt- og tjenesteutvikling på tvers av all Publicis’ byråer i Norge, og hjelper noen av landets største annonsører med å realisere verdien av markedsføringsteknologi og data.

I Drive og Publicis vil du omgås og jobbe med noen av bransjens dyktigste teknologer, utviklere og markedsførere, samt få mulighet til å utvikle deg innenfor et av de mest spennende og mest etterspurte fagfeltene i bransjen.

 

Hva skal du gjøre i stillingen?

Du vil ha ansvaret for å utvikle og levere løsninger for datavisualisering og –analyse i verktøy som Tableau, Datorama og Google Datastudio.

I rollen vil du være vår faglige spydspiss på området, drive med innovasjon og produktutvikling, samt sørge for leveranse av bransjeledende dashboardløsninger for oss og våre kunder.

Sentrale ansvarsområder:

  • Identifisere kunders og kollegaers behov innenfor datavisualisering
  • Trekke ut, manipulere og strukturere hensiktsmessige data
  • Etablere, vedlikeholde og videreutvikle uniforme datamodeller
  • Planlegge, utvikle og vedlikeholde dashboardløsninger basert på kunders og byråets behov
  • Bidra til å videreutvikle og styrke produkt- og tjensteporteføljen vår på området
  • Bidra til å videreutvikle og vedlikeholde rutiner for datakvalitet på tvers av ulike systemer
  • Identifisere nye muligheter for utnyttelse av data fra markedsføring og annonsering
  • Støtte kunder og kollegaer i å realisere gevinsten av data og dashboards

 

Hvilke egenskaper, kompetanse og erfaring bør du ha for å søke denne stillingen?

  • Du har et ektefølt engasjement for data og teknologi
  • Du evner å omsette behov til løsninger, og forklare essensen av det på en måte som alle forstår
  • Du er strukturert og nøyaktig i prosess og arbeid for å sikre at prosjektet leveres i henhold til behov, med høy dataintegritet og innenfor definert tidsfrist
  • Du har god forståelse, og interesse for effektiv presentasjon av data til brukere med ulike behov og kompetanse
  • Du har kunnskap og erfaring med databaser og SQL
  • Erfaring med Tableau, Google datastudio eller lignende verktøy er en fordel
  • Du har høyere utdannelse innen data/teknologi, men unntak kan gjøres for riktig kandidat.

 

Vi kan tilby deg som ansatt:

I Publicis vil du får en variert og spennende hverdag, i et selskap med høy puls. Du vil bli del av et svært godt arbeidsmiljø med hyggelige kolleger, hvor engasjement og talent blir høyt verdsatt.

Vi kan tilby et kreativt og kompetent miljø, med en rekke spesialister innenfor hele kommunikasjons- og markedsføringsfaget.

Karriereutvikling har fullt fokus, så din utvikling og karriere-mål er i førersetet. Vi er alltid åpne for nye ideer og tanker for hvordan ting kan gjøres bedre, så dine tanker vil bety noe. Vi liker det flatt, så her er alle i samme båt, uavhengig om du er nyansatt eller senior-direktør. Og ikke minst, vi liker å ha det moro på jobb!

Konkurransedyktige betingelser. Sentrale og moderne lokaler i Oslo sentrum.

 


 

Søk på stillingen

Spørsmål om stillingen kan rettes til Thomas Bjerkeli:
Tlf. 928 77 484 | thomas.bjerkeli@publicisgroupe.com

Søknad sendes HR ved Beate Nybakken:
beate.nybakken@publicisgroupe.com

Søknadsfrist: Snarest

Søknader vurderes fortløpende.


DRIVE. Powering Publicis Groupe

Publicis Groupe er en av Norges ledende byrågrupperinger med over 140 ansatte som jobber i byråene Starcom, Kitchen, og MSL. Globalt er Publicis representert i 130 land og har 80.000 ansatte.

Vi er kjent for å være nyskapende og sterke faglig innenfor våre kjerneområder strategisk rådgivning, teknologi, kreativitet og innhold. Hvert av byråene jobber med flere av Norges mest toneangivende kunder, både hver for seg og sammen som én gruppe gjennom det vi kaller for ”Power of One”.

 

Gå til karriere-siden