Digital marketing specialist – ledige stillinger

Tags:
  • Del:  

Starcom vokser – og det skaper muligheter for både eksisterende og nye kolleger! Vi skal bemanne noen stillinger som krever erfaring, og noen for dere som kommer rett fra høyere utdanning.

Vår visjon er at vi skal være morgendagens byrå – i dag. Ved å være i forkant når det gjelder innovasjon, teknologi og mediekreativitet. Vi skal utfordre, innovere og utøve profesjonalitet i alle ledd. Vi lager jobber som betyr noe for folk og skaper resultater for kundene våre – i dag.

Gå direkte til send søknad

 

Hva skal du gjøre som spesialist i digital markedsføring?

Du vil jobbe med dine digitale mediekanaler på våre kundeteam, og være med på å sy sammen mediestrategi, planlegging, kjøp og analyse av betalte reklamekampanjer for våre kunder.

Vi ansetter nå spesialister til programmatiske bannerkjøp, til sosiale medier og til betalt søk.

Hos oss jobbes det også «cross-performance», så det er mulig å bredde sin kompetanseprofil ved å jobbe med flere digitale kanaler.

I Publicis jobber vi tverrfaglig, og du får mulighet til å jobbe tett med både innholdsprodusenter, analytikere og utviklere.

Hvem er du?

Med arbeidserfaring:

Mest sannsynlig har du noe erfaring med annonsekjøp i de digitale self service-plattformene, eller med kampanje-planlegging fra offline/broadcast-kanaler – enten fra byrå-, media- eller annonsørsiden.

Som nyutdannet:

Er du nylig ferdig med utdanning, er dette en mulighet til å få full opplæring og erfaring med mediaplanlegging for Norges største merkevarer i de største internasjonale digitale kanaler som Google, Facebook, Snapchat og store norske mediehus som Schibsted, Aller og TV2.

Egenskaper vi verdsetter hos alle ansatte:

Du er nysgjerrig på fag, interessert i folk og har kommersiell teft. Du må ha et brennende engasjement for markedsføring og du trives best på jobb når du kan kombinere analyse, tall og teknologi.

For å lykkes i stillingen, må du være proaktiv og delta i faglige diskusjoner. Du må like å ta ansvar og være selvstendig med egne meninger og ideer, og vant til å samarbeide med andre; kunder så vel som kolleger.

Du må kunne framstå som en pålitelig rådgiver og prosjektleder med kontroll i møte med kunder. Det er mange baller i lufta her, så utpregede analytiske og strukturelle evner er et krav. Du er ellers prestisjeløs i din tilnærming og trives i et uformelt og sosialt miljø, som drives av høyt tempo og høye krav.

 

Kvalifikasjoner vi ser etter

Du har høyere akademisk utdannelse med gode resultater innen markedsføring, økonomi eller IT, og du setter pris på gode effekt-analyser i godt gjennomarbeidede og automatiske regneark og dashboards.

 

Hva kan vi tilby deg som ansatt?

Vi tilbyr deg en spennende stilling i et av Norges fremste mediebyrå. Vi skal være ledende i skjæringspunktet kreativitet, tech og media, og håper du vil være med på laget. Vi lover deg en variert hverdag med høy puls og godt arbeidsmiljø.

Vi er alltid åpne for nye ideer og tanker om hvordan ting kan gjøres bedre, og du vil ha store muligheter for å sette ditt preg på din egen hverdag. Vi liker det uformelt og høyt under taket, det håper vi du også gjør.

 


Send søknad

Søknadsfrist: Vi vurderer søknader fortløpende

Søknad, CV og karakterutskrift sendes Beate Nybakken, Chief Talent Officer i Publicis Norge, tlf.: 905 36 001

beate.nybakken@publicisgroupe.com

Spørsmål kan også stilles til Patric Ligner, Digital direktør i Starcom, tlf.: 917 66 547


Publicis Groupe er en av Norges ledende byrågrupperinger med over 150 ansatte som jobber i byråene Starcom, Kitchen og MSL. Globalt er Publicis representert i 130 land og har 80.000 ansatte. Vi er kjent for å være nyskapende og sterke faglig innenfor våre kjerneområder strategisk rådgivning, teknologi, kreativitet og innhold. Hvert av byråene jobber med flere av Norges mest toneangivende kunder, både hver for seg og sammen som én gruppe gjennom det vi kaller for ”Power of One”.

 

Gå til karriere-siden

Nysgjerrig på hva vi gjør? Få en smakebit gjennom noen av casene (kundejobbene) våre.