(Besatt) Head of Programmatic for Starcom (Publicis Media)

Tags:
  • Del:  

Denne stillingen er nå besatt.


Vår dyktige Head of Programmatic (ansvarlig for programmatiske mediekjøp) skal videre i ny stilling internt, og vi søker en som kan overta stafettpinnen. I stillingen vil du være ansvarlig for utvikling og drift av selskapets faglige og kommersielle tilbud innen programmatiske mediekjøp.

Stillingen har som hovedmål å bidra til at selskapet beholder en ledende posisjon innen programmatisk, og inkluderer ansvaret for å kartlegge, vurdere og implementere ny teknologi ansett som nødvendig for å trekke området videre.

I rollen som Head of Programmatic vil du jobbe operativt med flere av Starcom sine kunder, og samtidig ha et overordnet ansvar for fagområdet på tvers av hele Publicis Media Norge.

Stillingen har ikke personalansvar, men fagansvar, samt oppfølging og evaluering av alle ansatte som jobber med programmatiske mediekjøp. Dette området er i kraftig utvikling, og rollen som Head of Programmatic gir store muligheter for faglig og personlig utvikling.

Hvem passer jobben som Head of Programmatic for?

Du må ha minimum 3 års erfaring fra både strategiske og operative roller innenfor programmatiske mediekjøp. Du må også kunne vise til sterke resultater innenfor performance-baserte kommersielle løsninger, gjerne i kombinasjon med søkemotormarkedsføring og/eller sosiale medier annonsekjøp.

Du vil jobbe tett med både vårt kreative søsterbyrå New Work og med vår avdeling for Data, Teknologi & Innsikt for å identifisere og utvikle muligheter for synergier, automatisering og innovasjon. Disse avdelingene er viktige bidragsytere til de integrerte og bransjeledende løsningene vi leverer til våre kunder.

Videre gir stillingen mulighet for å søke på vårt globale Talent Exchange program, og en sjanse til å jobbe for Publicis Media (Starcom og Zenith) i internasjonale markeder.

Kvalifikasjoner

  • Relevant høyere utdannelse innen markedsføring, IT/data eller økonomi.
  • Sterke kommersielle, analytiske og tekniske ferdigheter.
  • Erfaring fra kampanjehåndtering og dybdekunnskap om programmatiske mediekjøp.
  • God skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne på norsk og engelsk.

Personlige egenskaper

  • Nysgjerrig, utålmodig og med sterk gjennomføringskraft.
  • Sosial og glad i mennesker, og maskiner…

Hva kan vi tilby deg som ansatt?

Hos oss vil du få en spennende hverdag med høy puls, hyggelige kollegaer og et godt arbeidsmiljø hvor talentet ditt blir foredlet og hvor engasjementet ditt blir høyt verdsatt. Vi kan tilby et kreativt og kompetent miljø med en rekke spesialister innenfor hele medie- og markedsføringspaletten.

  • Du har et eget budsjett for kurs/seminarer.
  • Konkurransedyktige betingelser.
  • Sentrale, moderne lokaler i Oslo sentrum.

Hvem er vi? Om Starcom

Starcom er et innovativt og rådgivningsbasert mediebyrå som jobber med flere av Norges mest toneangivende kunder, for eksempel Telenor, Storebrand, Circle K, Bertel O. Steen (Mercedes-Benz, PSA og KIA) og Varner.

Gjennom hardt arbeid, sterk kultur og faglig fokus på forretningsforståelse, teknologi og kreativitet har vi blitt kjent for jobber som skiller seg ut, og er et av bransjens mest prisvinnende byråer. Starcom er del av Publicis Media, som globalt har 272 kontorer og 18 000 ansatte, og som i Norge også omfatter mediebyrået Zenith og reklamebyrået New Work.

Vil du bli enda bedre kjent med hva vi sysler med, kan du ta en kikk under seksjonen Nyheter & Fag, eller se noen av våre caser.