Besatt: Junior markedsanalytiker

Tags:
  • Del:  

Stillingen er nå besatt.


Vi trenger flere dyktige mennesker, og søker nå etter en junior markedsanalytiker. Har du høyere utdannelse, er god på analyse og et øye for detaljer, da anbefaler vi deg å lese videre.

Hvem er du?

Vår nye junior markedsanalytiker vil være en sentral bidragsyter i Starcoms satsing innen data, innsikt og strategi.

Junior markedsanalytiker vil bistå med researchprosjekter som hovedsakelig er kvantitative, og har som primære arbeidsoppgaver å sørge for planlegging, gjennomføring, analyse og rapportering av disse prosjektene.  Junior markedsanalytiker vil også sammen med kolleger presentere funn og innsikter for Starcoms kunder.

Dette er en praktisk rolle som vil inkludere forslagsskriving, sampling, dataanalyse, rapportskriving og presentasjoner. Dermed er du flink til å kommunisere både muntlig og skriftlig, og det er selvfølgelig helt naturlig for deg å jobbe med tall, og å trekke innsikter og synteser ut av dette.

Grunnleggende erfaring med SPSS er en fordel. Du har forståelse for ulike forskningsmetoder og deres begrensninger.

Vi ser etter en person med utdannelse på mastergradsnivå, og som har interesse og forståelse for analyse. I tillegg til betydelige analytiske egenskaper er du vant med å styre dine egne prosjekter, uten at dette hindrer deg fra å bygge relasjoner med både kunder og kolleger. Du liker å samarbeide med andre og er proaktivt, og du trives aller best i et uformelt miljø, hvor det samtidig stilles tydelige krav og forventninger til deg.

Du har 0-2 års arbeidserfaring og stor interesse for analysefaget. Du kjennetegnes som initiativrik og selvgående, med et skarpt øye for detaljer. Du behersker både norsk og engelsk som arbeidsspråk, og trives med å presentere de funn du har gjort i dine analyser.

Hva skal du gjøre som junior markedsanalytiker?

Junior markedsanalytiker vil ha ansvaret for en portefølje med definerte kunder og prosjekter innen innsikt og analyse, og inngår som del av Starcoms Analytics & Insight-team. Sentralt i stillingen er gjennomføring av prosjekter rettidig, feilfritt, i henhold til prosjektbeskrivelse og innenfor de rammene som er avtalt med kunden og institutt. Opplæring vil bli gitt.

Arbeidsoppgavene til Junior Markedsanalytiker inkluderer, men er ikke begrenset til

  • Utarbeidelse av prosjektbeskrivelser for innsikts/analyseprosjekt
  • Utvikling av spørreskjema
  • Prosjektledelse mot feltleverandør / institutt
  • Dataanalyse
  • Rapportering
  • Presentasjon av funn og innsikter

Hva kan vi tilby?

I Starcom vil du får en variert og spennende hverdag, i et selskap med høy puls. Du vil bli del av et svært godt arbeidsmiljø med hyggelige kolleger, hvor engasjement og talent blir høyt verdsatt. Vi kan tilby et kreativt og kompetent miljø, med en rekke spesialister innenfor hele kommunikasjons- og markedsføringsfaget. Konkurransedyktige betingelser. Sentrale og moderne lokaler i Oslo sentrum.


Søknadsfrist: Stillingen er nå besatt. 

Se våre andre ledige stillinger

 


 

Kort om oss

Starcom er et innovativt og rådgivningsbasert mediebyrå som jobber med flere av Norges mest toneangivende kunder, for eksempel Telenor, Storebrand, Circle K, Bertel O. Steen (Mercedes-Benz, PSA og KIA) og Varner. Gjennom hardt arbeid, sterk kultur og faglig fokus på forretningsforståelse, teknologi og kreativitet har vi blitt kjent for jobber som skiller seg ut, og er et av bransjens mest prisvinnende byråer. Starcom er del av Publicis Media, som globalt har 272 kontorer og 18 000 ansatte, og som i Norge også omfatter mediebyrået Zenith og reklamebyrået New Work.

Vi holder til i moderne lokaler sentralt i Oslo, og teller i dag 90 ansatte.

Vil du bli enda bedre kjent med hva vi sysler med, kan du ta en kikk under seksjonen Nyheter & Fag, eller se noen av våre caser.