Ledig stilling: Sosiale medier ansvarlig (Head of social media)

Tags:
  • Del:  

Starcom og Publicis Media i Norge søker etter Head of social media. Som sosiale medier ansvarlig vil du både jobbe med kunder, og ha fagansvar på tvers av Publicis Media-byråene i Norge.

Om stillingen som Head of social media

Publicis Media sin nye Head of Social Media vil være ansvarlig for utvikling og drift av selskapets faglige og kommersielle tilbud innen sosiale medier. Stillingen som sosiale medier ansvarlig har som hovedmål å bidra til at selskapet beholder en ledende posisjon innen området, og inkluderer ansvaret for å kartlegge, vurdere og implementere ny teknologi ansett som nødvendig for å trekke området videre.

Arbeidsoppgaver

Du vil i stillingen jobbe med én eller flere av Starcoms kunder, og samtidig ha et overordnet ansvar for fagområdet på tvers av hele Publicis Media.

Vi ser etter deg som ønsker å sette sitt tydelige preg på våre kunders og byråets framtidige visjoner, strategi, organisering og gjennomføring av effektive planer innenfor alle områder av sosiale medier herunder helheten av egne, betalte og fortjente.

Stillingen har ikke personalansvar, men fagansvar samt oppfølging og evaluering av alle ansatte som jobber med sosiale medier. Dette området er i kraftig utvikling, og rollen som Head of Social gir store muligheter for faglig og personlig utvikling

Din bakgrunn

Vi ser etter deg som har minimum 3 års erfaring fra både strategiske og operative roller innenfor sosiale medier. Du må også kunne vise til sterke resultater innenfor performance-baserte kommersielle løsninger i sosiale medier, gjerne i kombinasjon med søkemotormarkedsføring og/eller programmatiske annonsekjøp.

Mer om jobben som sosiale medier ansvarlig

Som sosiale medier ansvarlig vil du jobbe tett med både vårt kreative søsterbyrå New Work og med vår avdeling for Data, Teknologi & Innsikt, for å identifisere og utvikle muligheter for synergier, automatisering og innovasjon. Disse avdelingene er viktige bidragsytere til de integrerte og bransjeledende løsningene vi leverer til våre kunder.

Videre gir stillingen mulighet for å søke på vårt globale Talent Exchange program, og en sjanse til å jobbe for Publicis Media (Starcom og Zenith) i internasjonale markeder.

 

Kvalifikasjoner

  • Relevant høyere utdannelse innen markedsføring, IT/data eller økonomi.
  • Sterke kommersielle, analytiske og tekniske ferdigheter.
  • God skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne på norsk og engelsk.

 

Personlige egenskaper

  • Nysgjerrig, utålmodig og med sterk gjennomføringskraft.
  • Sosial og glad i mennesker, og maskiner…

 

Hva kan vi tilby? 

Hos oss vil du få en spennende hverdag med høy puls, hyggelige kollegaer og et godt arbeidsmiljø hvor talentet ditt blir foredlet og hvor engasjementet ditt blir høyt verdsatt. Vi kan tilby et kreativt og kompetent miljø med en rekke spesialister innenfor hele medie- og markedsføringspaletten. Du har et eget budsjett for kurs/seminarer.

Konkurransedyktige betingelser. Sentrale, moderne lokaler i Oslo sentrum.


Søknadsfrist: Snarest

Send CV og søknad til Beate Nybakken, Viseadministrerende direktør & Chief Talent Officer

E-post: beate.nybakken@starcom.no

Ved spørsmål, ta kontakt på telefon +47 905 36 001


 

Mer om oss

Starcom er et innovativt og rådgivningsbasert mediebyrå som jobber med flere av Norges mest toneangivende kunder, for eksempel Telenor, Storebrand, Circle K, Bertel O. Steen (Mercedes-Benz, PSA og KIA) og Varner. Gjennom hardt arbeid, sterk kultur og faglig fokus på forretningsforståelse, teknologi og kreativitet har vi blitt kjent for jobber som skiller seg ut, og er et av bransjens mest prisvinnende byråer. Starcom er del av Publicis Media, som globalt har 272 kontorer og 18 000 ansatte. I Norge omfatter dette i tillegg til Starcom, også mediebyrået Zenith og reklamebyrået New Work.

Vi holder til i moderne lokaler sentralt i Oslo, og teller i dag 90 ansatte.

Vil du bli enda bedre kjent med hva vi sysler med, kan du ta en kikk under seksjonene Nyheter og Fag, eller se noen av våre caser.