(Utgått) Social Media Manager

Tags:
  • Del:  

Stillingen er nå besatt.

Er du den rette til å håndtere kampanjer på sosiale medier for noen av landets største annonsører? For å forsterke oss innenfor digitale kanaler er vi nå på jakt etter en ny ansatt til teamet som jobber med «paid social» (annonsering i sosiale medier). Om du kan fylle rollen som Social Media Manager, blir vi glade for å motta din søknad.    

Vår visjon er at vi skal være morgendagens byrå – i dag. Ved å være i forkant når det gjelder innovasjon, teknologi og mediekreativitet. Vi skal utfordre, innovere og utøve profesjonalitet i alle ledd. Vi lager jobber som betyr noe for folk og skaper resultater for kundene våre – i dag.

 

Gå direkte til send søknad

 

Hvem er du?

Vi ser etter deg som har erfaring fra operativt arbeid med betalt annonsering i digitale medier, og som har et ekte engasjement for markedsføring. Du liker å kombinere tall, kreativitet og teknologi, og utfordre merkevarer til å nå sitte fulle potensial i digitale kanaler.

Vi jobber etter avanserte metoder innen teknologi og medieuttak, og har blant annet utviklet en egen plattform for annonsering i sosiale medier. Vi tror derfor at rett kandidat har erfaring med bruk av teknologi i mediekjøp, og har interesse for dette.

Mest sannsynlig har du 2–3 års erfaring med sosiale kanaler, enten fra byrå- eller annonsørsiden.

For å lykkes i stillingen, må du være proaktiv og aktivt delta i faglige diskusjoner.

Du må like å ta ansvar og være selvstendig med egne meninger og ideer, og være vant til å samarbeide med andre – kunder så vel som kolleger.

Du må kunne framstå som en pålitelig rådgiver i møte med kunder, der du skal presentere dine anbefalinger muntlig og skriftlig. Du er ellers prestisjeløs i din tilnærming og trives i et uformelt og sosialt miljø, som drives av høyt tempo og høye krav.

 

Hva skal du gjøre i stillingen som Paid Social Media Manager?

Du vil være ansvarlig for mediestrategi, planlegging og analyse av betalte kampanjer i sosiale medier; Snapchat, Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn m.fl.

Du får ansvar for noen av landets største annonsører, og sammen med resten av kundeteamet skal du sørge for at markedsføringsmidlene benyttes på best mulig måte.

I Starcom og Publicis jobber vi tverrfaglig, og du får mulighet til å jobbe tett med blant annet innholdsprodusenter, teknologer og utviklere.

 

Ønsket bakgrunn

Du må ha operativ erfaring fra roller innen digitale medier. Du må også kunne vise til sterke resultater for hvordan du gjennom annonsering har bidratt til å løfte både merkevare og salg.

Kvalifikasjoner

Du har høyere akademisk utdannelse med gode akademiske resultater innen markedsføring, økonomi eller IT, og har minimum 2 års relevant erfaring.

 

Hva kan vi tilby deg som ansatt?

Vi tilbyr deg en meget spennende og viktig stilling i et av Norges fremste mediebyrå. Vi skal være ledene i skjæringspunktet kreativitet, tech og media og håper du vil være med på laget.

Her vil du få en variert hverdag med høy puls og godt arbeidsmiljø. Vi er alltid åpne for nye ideer og tanker om hvordan ting kan gjøres bedre, og du vil ha store muligheter for å sette ditt preg på din egen hverdag. Vi liker det uformelt og høyt under taket, det håper vi du også gjør.

 


 

Slik søker du

Denne stillingen har blitt fylt.


Publicis Groupe er en av Norges ledende byrågrupperinger med over 140 ansatte som jobber i byråene Starcom, Zenith, Kitchen, MSL og Sapient. Globalt er Publicis representert i 130 land og har 80.000 ansatte.

Vi er kjent for å være nyskapende og sterke faglig innenfor våre kjerneområder strategisk rådgivning, teknologi, kreativitet og innhold. Hvert av byråene jobber med flere av Norges mest toneangivende kunder, både hver for seg og sammen som én gruppe gjennom det vi kaller for ”Power of One”.

 

Gå til karriere-siden

Se noen av jobbene vi har gjort for kunder.