Research Manager i Publicis

Tags:
  • Del:  

Det er vanskeligere enn noen gang å være reklamekjøper. Det er flere valgmuligheter, mer støy rundt hva som virker og mindre tid til å lykkes enn noen gang før.

Publicis søker Research Manager for å drive vårt satsningsområde rundt reklameeffektivitet videre. Rollen er en viktig del av Analyse- og Innsikts (A&I)-teamet – som nettopp hjelper våre kunder å oppnå sterkere effekter – mer effektivt.

Analyse- og Innsiktsteamet jobber på tvers av Publicis’ byråer i Norge; mediebyråene Starcom og Zenith, reklamebyrået Kitchen og PR-byrået MSL.

Teamets leveranser spenner fra målinger av kampanjeeffekter, målgruppeinnsikt- og segmentering til merkevaremålinger og driverundersøkelser.

Gå direkte til send søknad

 

Hva skal du gjøre som Research Manager?

Rollen er todelt, du vil ha et tydelig fagansvar for våre research-leveranser på tvers av byråene, samtidig vil du også jobbe operativt på tvers av kunder og prosjekter.

Sørge for at research skjer: Gjennomføre research-prosjekter i tide og på budsjett, i nært samarbeid med andre avdelinger og teamets egne prosjektressurser. Sikre leveransedyktighet på tvers av porteføljen – at vi leverer riktig kvalitet, til riktig tid, med riktig verdi.

Jobb tett med kunder: Arbeide med kunder og kundeteam på analyseplanlegging og -innsalg. Utvikle forståelse for våre kunders forretningsprosesser og bransjer der de opererer. Opprettholde og styrke kundeforhold.

Vise dine ferdigheter: Analysere og tolke data; bygge rapporter og presentasjoner; finne nye spinn på rapportering; levere forretningsmessig innvirkning. Eie kvaliteten på teamets leveranser.

  • Gjennomføre A&I-prosjekter fra start til slutt
  • Utvikle og utføre målestrategier- og leveranser mot kunder
  • Være et faglig fyrtårn for Analyse- og Innsikt-teamet
  • Bidra til videreutvikling av Analyse- og Innsiktsløsninger
  • Skape og videreutvikle partnerskap internt og ekstern, med både kunder, partnere og interne ressurser
  • Etablere og videreutvikle beste praksis

 

Hvem er du?

  • Du har evnen å analysere data, destillere innsikt og syntetisere dette til en sammenhengende historie – med tydelige anbefalinger
  • Du har erfaring med ulike analyseteknikker og statistisk metode, gjerne fra reklame og/eller kommunikasjon
  • Du har erfaring innen effektanalyser, markedsanalyse eller lignende analysearbeid, gjerne fra byrå eller institutt
  • Du kan SPSS og/eller liknende verktøy til fingerspissene
  • Du har stor arbeidskapasitet, og trives med både høyt arbeidstempo og mange forskjellige typer problemstillinger
  • Praktisk og iboende nysgjerrig, data tar deg interessante eller uventede steder
  • En positiv og samarbeidende lagspiller som verdsetter å bygge sterke relasjoner med kolleger og kunder
  • Du er selvgående og initiativrik

 

Hva kan vi tilby deg som ansatt?

  • Varierte og spennende prosjekter og oppgaver
  • Vi er et team i stadig utvikling – ansvar kan skifte over tid, og det er store muligheter for påvirkning
  • Et faglig sterkt arbeidsmiljø med høy integritet
  • Et stort nettverk med dyktige fagspesialister, også internasjonalt
  • Kanskje bransjens triveligste kolleger

Konkurransedyktige betingelser.
Sentrale og moderne lokaler i Oslo sentrum. Vi flytter inn i nytt lokale (fortsatt Oslo sentrum) i slutten av 2021, hvor vi skal samle over 140 ansatte på tvers av byråene i gruppen. Les sak på Kampanje om Starcom og Publicis’ nye lokaler.


 

Søk på stillingen

Søknadsfrist: Søknader vurderes fortløpende

Søknad og CV sendes til:
Beate Nybakken, Chief Talent Officer Publicis Groupe Norge

Spørsmål om stillingen kan rettes til:
Alexander Rustad, Director Data, Technology, Analytics & Insight
Tlf.: (+47) 450 97 962


 

Publicis Groupe er en av Norges ledende byrågrupperinger med over 140 ansatte som jobber i byråene Starcom, Kitchen, og MSL. Globalt er Publicis representert i 130 land og har 80.000 ansatte. Vi er kjent for å være nyskapende og sterke faglig innenfor våre kjerneområder strategisk rådgivning, teknologi, kreativitet og innhold. Hvert av byråene jobber med flere av Norges mest toneangivende kunder, både hver for seg og sammen som én gruppe gjennom det vi kaller for ”Power of One”.

 

Gå til karriere-siden