Social Media Creative Lead i Starcom

Tags:
  • Del:  

Har du erfaring med betalt annonsering i sosiale medier, og evner å se kreative måter å bruke formatene på? Da kanskje du er interessert i stillingen som Social Media Creative Lead hos oss.

Rekrutteringsbyrået Teft bistår oss med ansettelsen, og søknad sendes via de.

Hvem er du (tror vi)?

Vi ser etter deg som har erfaring fra operativt arbeid med betalt annonsering i digitale medier, og som har et ekte engasjement for markedsføring.

Du liker å kombinere tall, kreativitet og teknologi, og utfordre merkevarer til å nå sitte fulle potensial i digitale kanaler.

Vi jobber etter avanserte metoder innen teknologi og medieuttak, og har blant annet utviklet en egen plattform for annonsering i sosiale medier. Vi tror derfor at rett kandidat har erfaring med bruk av teknologi i mediekjøp, og har interesse for dette.

Mest sannsynlig har du 2–3 års erfaring med sosiale kanaler, enten fra byrå- eller annonsørsiden. For å lykkes i stillingen, må du være proaktiv og aktivt delta i faglige diskusjoner. Du må like å ta ansvar og være selvstendig med egne meninger og ideer, og vant til å samarbeide med andre; kunder så vel som kolleger.

Du må kunne framstå som en pålitelig rådgiver i møte med kunder, der du skal presentere dine anbefalinger muntlig og skriftlig. Du er ellers prestisjeløs i din tilnærming og trives i et uformelt og sosialt miljø, som drives av høyt tempo og høye krav.

Hva skal du gjøre i stillingen som Social Media Creative Lead?

Som kreativ spydspiss for annonsering i sosiale medier vil du være ansvarlig for mediestrategi, planlegging og analyse av betalte kampanjer i sosiale medier; Snapchat, Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok o.l.

Du får ansvar for noen av landets største annonsører, og sammen med resten av kundeteam skal du sørge for at markedsføringsmidlene benyttes på best mulig måte.

Hos oss jobber vi tett med innholdsprodusenter, teknologer og utviklere. Denne stillingen har et særlig ansvar for å knytte sosiale medier sammen med innholds- og produksjonsmiljøet til Publicis som består av journalister, fotografer, animatører, regissører mm.

Ønsket bakgrunn hos kandidater

Du må ha operativ erfaring fra roller innen digitale medier. Du må også kunne vise til sterke resultater for hvordan du gjennom annonsering har bidratt til å løfte både merkevare og salg.

Kvalifikasjoner

Du har høyere akademisk utdannelse med gode akademiske resultater innen markedsføring, økonomi eller IT og har minimum 2 års relevant erfaring.

Hva kan vi tilby deg som ansatt?

Vi tilbyr deg en meget spennende og viktig stilling i et av Norges fremste mediebyrå. Vi skal være ledene i skjæringspunktet kreativitet, tech og media og håper du vil være med på laget.

Du vil få en variert hverdag med høy puls og godt arbeidsmiljø. Vi er alltid åpne for nye ideer og tanker om hvordan ting kan gjøres bedre, og du vil ha store muligheter for å sette ditt preg på din egen hverdag. Vi liker det uformelt og høyt under taket, det håper vi du også gjør.


 

Søk på stillingen

Søk via rekrutteringsbyrået Teft her

Søknadsfrist: 10. januar 2022

Spørsmål kan også stilles til Patric Ligner, Digital direktør i Starcom, tlf.: 917 66 547


Publicis Groupe er en av Norges ledende byrågrupperinger med over 140 ansatte som jobber i byråene Starcom, Kitchen, og MSL. Globalt er Publicis representert i 130 land og har 80.000 ansatte.

Vi er kjent for å være nyskapende og sterke faglig innenfor våre kjerneområder strategisk rådgivning, teknologi, kreativitet og innhold. Hvert av byråene jobber med flere av Norges mest toneangivende kunder, både hver for seg og sammen som én gruppe gjennom det vi kaller for ”Power of One”.

 

Gå til karriere-siden.

Se noen av våre kundejobber og prisvinnende caser her.