Nyheter, Fag & Case

Sterke prestasjoner i Performance Award 2020

På tross av et annerledes år, ble det Performance Award i år også. INMA kjørte konferansen og konkurransen digitalt, med foredrag og kåring av vinnere i de ulike kategoriene spredd over flere dager. Starcom var nominert med fire kampanjer, og stakk av med to sølv i kategoriene «Performance Innovation» og «Lead Performance». Vårt søsterbyrå Zenith […]

Les mer

Premiert case for Høyskolen Kristiania: Alle studier skal med

Gjennom bransjens kanskje mest avanserte, digitale annonserigg har vi oppnådd en fenomenal salgsøkning gjennom en kraftig økning i digitale leads. Med hjelp av teknologi, mediehåndverk, kontinuerlig kundesamhandling og god rådgivning bidro vi til fantastiske forretningsresultater. Utfordring og mål Høyskolen Kristiania har vokst til å bli en av de ledende utdanningsinstitusjonene i Norge, og har de […]

Les mer

Black Week: Ikke bare tilbudene som stiger

I år antas det at enda flere vil handle på nett og at vi vil se en markant økning i forbindelse med Black Friday og Cyber Monday. Ikke minst fordi mange nye kundegrupper har prøvd netthandel under koronapandemien og erfart hvor raskt og enkelt det er å gjennomføre en netthandel og få varene levert (NHO […]

Les mer

Lederskifte i Starcom – velkommen, Camilla!

Starcom, landets mest premierte mediebyrå, ønsker Camilla Halleraker velkommen som ny Managing Director. Hun overtar roret fra Jon Axel Nævestad, som går over i en nyopprettet rolle som Director of Operations i Publicis Media. Flere av Starcom sine kunder og samarbeidspartnere kjenner Camilla Halleraker fra før. Hun har bakgrunn fra både mediehus og mediebyrå; hun […]

Les mer

Native-artikler for Visa imponerte

–Personligen tycker jag det är något av det snyggaste vi har gjort! De entusiastiske og svenske ordene kommer fra Visa, som før sommeren ga oss i oppgave å lage inspirerende innhold om mobilbetaling. Starcom hentet ressurser fra Shift, vårt innholdsmiljø i Publicis, som lagde tre ulike native-artikler, tilpasset ulike målgrupper. Så imponert ble Visa at […]

Les mer

Dekningsmåling på tvers av digitale kanaler er her!

Dekning har lenge vært en viktig valuta for å investere markedsmidler i media – altså hvor mange mennesker kampanjen er i stand til å nå ut til. Ganske naturlig, i og med at dekning er en grunnleggende faktor for å bli lagt merke til av mange nok. Det er igjen første steget på veien til […]

Les mer

Lanserer løsningen på den komplekse annonsørhverdagen

I ANFOs årlige annonsørrapport fremkommer det at norske annonsører etterlyser større grad av åpenhet og kontroll med digitale mediekjøp, samt et ønske om forenkling av prosessene. Publicis-byråene tar annonsørene sine bekymringer på alvor og inviterer nå kundene inn i eget operativsystem. Publicis, med mediebyråene Starcom og Zenith i spissen, lanserer nå et helt nytt system […]

Les mer

Starcom viser muskler i Gulltaggen

Starcom hentet hjem ett gull og to bronse fra Gulltaggen 2020, sammen med kundene Burger King, Circle K Norge og Høyskolen Kristiania. Vi er med dette mestvinnende mediebyrå.   Starcom viste nok en gang sin styrke innen strategi – byrået har vunnet gull i mediestrategi i alle de fire årene Gulltaggen har hatt kategorien. Årets […]

Les mer

The Whopper Hack – slik ble Burger King en snakkis til 17. mai

Dette caset handler om hvordan vi hjalp Burger King med å få nordmenn til å bytte fra pølser til en deilig Whopper – på selveste 17. mai! Vi gjorde det ved å tenke kreativt og utfordre både kategorien og forbrukerne. Bakgrunnen for kampanjen Burger King er utfordreren i hamburger-markedet. Da må vi tenke annerledes. Burger […]

Les mer

Hvordan nå den «umulige» målgruppen for Høyskolen Kristiania

«Av alt du kan bli, bli den du er» Merkevarens behov Sammenslåing av flere ulike skoler under den nye merkevaren Høyskolen Kristiania ga et bedre og bredere tilbud til potensielle studenter – men førte til en svakere og mindre kjent merkevareposisjon. Dette skapte usikkerhet blant potensielle unge studenter. Og usikkerhet går utover valg. Målgruppens behov […]

Les mer
See More