Nyheter, Fag & Case

Ny kreativ leder for Publicis Groupe i Norden: Jerker Fagerström

Publicis Groupe har rekruttert en merittert kreativ leder for å utvikle sine kreative tjenester og posisjon innenfor gruppens modell ”Power of One”. Jerker Fagerström har fått ansvaret for å utvikle området sammen med – og på tvers av – byråene i gruppen. «Jeg gleder meg til å jobbe med spennende kunder og interessante utfordringer på […]

Les mer

8 ting å tenke på når du kjøper (digitale) medier i 2019

Torsdag 13. juni fant ANFO ADTECH: Programmatisk sted. Foredragsholdere fra utlandet og vår egen Christine Torp, Director Performance and Digital Planning, inntok scenen på Latter. Christine snakket om ‘8 ting du må tenke på når du kjøper digitale medier i 2019′. Under finner du kort oppsummert de 8 punktene. Vil du vite mer, er det […]

Les mer

Kreativitet er givende å jobbe med

5 kjappe med Roar Aarhus, Kreativ leder. I Starcom har kreativitet alltid hatt stort fokus. Og, slik mange toppidrettsutøvere har mentale trenere, har Starcom en kreativ leder i Roar Kristoffer Aarhus. Roar, som har jobbet i byrået i nærmere 5 år, har tatt fatt på oppgaven med stor entusiasme: Hvorfor er du så opptatt av […]

Les mer

Markedsføring virker – og er en smart forretningsmessig investering

Reklame er en smart forretningsmessig investering – over 70 % av all investering i reklame skaper nemlig lønnsom vekst! Dette kommer frem i en ny rapport fra konsulentselskapene Ebiquity og Gain Theory. Det er godt dokumentert at reklame og investering i langsiktig merkevarebygging skaper lønnsom vekst – men hvorfor blir da mange bedrifter mer og mer […]

Les mer

Starcom og Telenor Mobil med sølv i global prisutdeling som eneste norske

Som eneste norske byrå var Starcom representert i den prestisjetunge konkurransen Festival of Media Global Awards med to jobber nominert til finalen. Byrået hentet hjem et sølv sammen med kunden Telenor Mobil i kategorien «Best Use of Geo-Location» for caset «Telenor Moments». I tillegg til det premierte caset med Telenor Mobil, var Starcom også nominert […]

Les mer

Telenor Moments – et case om skrytebilder for Telenor Mobil

Dekning er det aller viktigste ved valg av mobiloperatør. Men, i det daglige er det sjeldent man koster mobildekning en tanke. Den bare er der! Allikevel er det stor forskjell på tilbyderne. For å gjøre folk mer oppmerksomme på Telenor sin suverene dekning ble strategien å ta del i situasjoner og øyeblikk hvor det å ha […]

Les mer

Komplett ny kunde hos Starcom etter byråpitch

Etter en byråpitch valgte Komplett.no mediebyrået Starcom til å hjelpe seg med mediestrategi og kjøp. Starcom har allerede i noen måneder levert tjenester innenfor søkemotoroptimalisering til Komplett, men får nå ansvar for en større del av kommunikasjonen. Komplett kan fortelle at Starcom møtte konkurranse fra flere andre byråer. Til sist falt valget på gjengen i […]

Les mer

Starcom drar hjem Årets Byrå for andre år på rad!

Kåringen «Årets byrå» i regi av DN og analysebyrået Regi gikk av stabelen 10. april. Starcom hentet hjem tittelen som Årets Byrå i klassen mediebyråer 60+ MNOK – for andre år på rad! Daglig leder Jon A. Nævestad kan fortelle at dette er et resultat av store ambisjoner, både på kunders og egne vegne. Og […]

Les mer

Lanserer egenutviklet premiumprodukt for annonsørinnhold

Power of One utfordrer mediehusenes annonsørprodukter: – Dette er en liten revolusjon! Publicis Groupe i Norge gjør alvor av å slå sammen fagmiljøene. Med et egenutviklet premiumprodukt for native advertising utfordrer vi mediehusenes produksjon og distribusjon av annonsørinnhold. Det er snaue seks månedene siden det ble kjent at Publicis Groupe slår sammen sine norske byråer Kitchen, […]

Les mer

5 tips til å lykkes med å kombinere data og kreativitet

Mengden data som produseres i verden øker eksponentielt for hver dag som går. I løpet av en dag behandler Google 5,5 milliarder søk, Facebook-brukere liker over 5,7 milliarder poster, og det sees over 1 milliard timer med innhold på YouTube. Alle disse handlingene etterlater seg data om forbrukernes interesser og intensjoner, og kommer i tillegg […]

Les mer
See More