Nyheter, Fag & Case

Lederskifte i Starcom – velkommen, Camilla!

Starcom, landets mest premierte mediebyrå, ønsker Camilla Halleraker velkommen som ny Managing Director. Hun overtar roret fra Jon Axel Nævestad, som går over i en nyopprettet rolle som Director of Operations i Publicis Media. Flere av Starcom sine kunder og samarbeidspartnere kjenner Camilla Halleraker fra før. Hun har bakgrunn fra både mediehus og mediebyrå; hun […]

Les mer

Native-artikler for Visa imponerte

–Personligen tycker jag det är något av det snyggaste vi har gjort! De entusiastiske og svenske ordene kommer fra Visa, som før sommeren ga oss i oppgave å lage inspirerende innhold om mobilbetaling. Starcom hentet ressurser fra Shift, vårt innholdsmiljø i Publicis, som lagde tre ulike native-artikler, tilpasset ulike målgrupper. Så imponert ble Visa at […]

Les mer

Dekningsmåling på tvers av digitale kanaler er her!

Dekning har lenge vært en viktig valuta for å investere markedsmidler i media – altså hvor mange mennesker kampanjen er i stand til å nå ut til. Ganske naturlig, i og med at dekning er en grunnleggende faktor for å bli lagt merke til av mange nok. Det er igjen første steget på veien til […]

Les mer

Lanserer løsningen på den komplekse annonsørhverdagen

I ANFOs årlige annonsørrapport fremkommer det at norske annonsører etterlyser større grad av åpenhet og kontroll med digitale mediekjøp, samt et ønske om forenkling av prosessene. Publicis-byråene tar annonsørene sine bekymringer på alvor og inviterer nå kundene inn i eget operativsystem. Publicis, med mediebyråene Starcom og Zenith i spissen, lanserer nå et helt nytt system […]

Les mer

Starcom viser muskler i Gulltaggen

Starcom hentet hjem ett gull og to bronse fra Gulltaggen 2020, sammen med kundene Burger King, Circle K Norge og Høyskolen Kristiania. Vi er med dette mestvinnende mediebyrå.   Starcom viste nok en gang sin styrke innen strategi – byrået har vunnet gull i mediestrategi i alle de fire årene Gulltaggen har hatt kategorien. Årets […]

Les mer

The Whopper Hack – slik ble Burger King en snakkis til 17. mai

Les caset om hvordan Burger King ble en snakkis til 17. mai – selveste «is og pølse-dagen» i Norge! Bakgrunnen for kampanjen Å være Top-of-Mind (ToM) i sin kategori er viktig for merkevarer, da det har direkte innvirkning på hva folk velger – og påvirker dermed salg. Spesielt viktig er det innen kategorier med korte, […]

Les mer

Hvordan nå den «umulige» målgruppen for Høyskolen Kristiania

«Av alt du kan bli, bli den du er» Merkevarens behov Sammenslåing av flere ulike skoler under den nye merkevaren Høyskolen Kristiania ga et bedre og bredere tilbud til potensielle studenter – men førte til en svakere og mindre kjent merkevareposisjon. Dette skapte usikkerhet blant potensielle unge studenter. Og usikkerhet går utover valg. Målgruppens behov […]

Les mer

Koppen til Circle K – humor og sjarm øker penetrasjon og salg

Koppen fra Circle K er nesten blitt ikonisk: elsket og hatet gjennom 15 år. Aller mest er den (heldigvis) en hyggelig pause i hverdagen for de fleste. Årlig fyller nordmenn Koppen sin over 20 millioner ganger på Circle K, og den er dermed en viktig trafikkdriver. Suksessen bak Koppen har ført til at mange av konkurrentene […]

Les mer

Maarud velger Starcom

Nylig ble det kjent at Maarud og Maarud-eier Intersnack Group gir fornyet tillit til sin mediebyråpartner i Norge gjennom 15 år, Starcom. Maarud har altså vært på kundelisten til Starcom siden 2005. I løpet av denne tiden har Maarud etablert seg som en klar markedsleder og forbrukernes førstevalg i snackshyllen. Nylig ble merkevaren re-vitalisert gjennom […]

Les mer

Råd for merkevarer i korona- og krisetider

Når verden brått blir snudd på hodet, er det om å gjøre å holde hodet kaldt og tenke strategisk og langsiktig. Her er en sjekkliste på seks punkter merkevarer kan styre etter i krisetider, som den vi befinner oss i nå med koronaviruset. 1: Posisjoner merkevaren for bedre tider. Merkevarer som fortsetter å investere vil […]

Les mer
See More