Nyheter, Fag & Case

Telenor Moments – et case om skrytebilder for Telenor Mobil

Dekning er det aller viktigste ved valg av mobiloperatør. Men, i det daglige er det sjeldent man koster mobildekning en tanke. Den bare er der! Allikevel er det stor forskjell på tilbyderne. For å gjøre folk mer oppmerksomme på Telenor sin suverene dekning ble strategien å ta del i situasjoner og øyeblikk hvor det å ha […]

Les mer

Komplett ny kunde hos Starcom etter byråpitch

Etter en byråpitch valgte Komplett.no mediebyrået Starcom til å hjelpe seg med mediestrategi og kjøp. Starcom har allerede i noen måneder levert tjenester innenfor søkemotoroptimalisering til Komplett, men får nå ansvar for en større del av kommunikasjonen. Komplett kan fortelle at Starcom møtte konkurranse fra flere andre byråer. Til sist falt valget på gjengen i […]

Les mer

Starcom drar hjem Årets Byrå for andre år på rad!

Kåringen «Årets byrå» i regi av DN og analysebyrået Regi gikk av stabelen 10. april. Starcom hentet hjem tittelen som Årets Byrå i klassen mediebyråer 60+ MNOK – for andre år på rad! Daglig leder Jon A. Nævestad kan fortelle at dette er et resultat av store ambisjoner, både på kunders og egne vegne. Og […]

Les mer

Lanserer egenutviklet premiumprodukt for annonsørinnhold

Power of One utfordrer mediehusenes annonsørprodukter: – Dette er en liten revolusjon! Publicis Groupe i Norge gjør alvor av å slå sammen fagmiljøene. Med et egenutviklet premiumprodukt for native advertising utfordrer vi mediehusenes produksjon og distribusjon av annonsørinnhold. Det er snaue seks månedene siden det ble kjent at Publicis Groupe slår sammen sine norske byråer Kitchen, […]

Les mer

5 tips til å lykkes med å kombinere data og kreativitet

Mengden data som produseres i verden øker eksponentielt for hver dag som går. I løpet av en dag behandler Google 5,5 milliarder søk, Facebook-brukere liker over 5,7 milliarder poster, og det sees over 1 milliard timer med innhold på YouTube. Alle disse handlingene etterlater seg data om forbrukernes interesser og intensjoner, og kommer i tillegg […]

Les mer

Hvordan måle og dokumentere ROI/ROMI?

Dette er et spørsmål enhver markedsavdeling og vi som rådgivere stadig får. Hvordan dokumentere at kommunikasjonen fungerer, og at medieinvesteringene bidrar positivt til å nå salgsmålet? Og hvor mye investeringer skal til for å nå målet? I en digital verden besatt av data, rapportering, og hvor det meste kan telles, er det lett å tenke […]

Les mer

Brenner for innsiktsdrevet kreativitet

«Jeg er veldig glad i kreativitet. Samtidig har jeg bakgrunn fra innsikt, og er opptatt av at strategien skal sette retning på det kreative. Det er da vi får de beste løsningene.» – Nina Skotte   Nina har jobbet som forretningsdirektør i Starcom siden august 2018. Fra før av har hun mer enn 18 års […]

Les mer

5 kjappe fra en markedssjef: Takeda

Vi har tatt en prat med markedssjefen i Takeda Norge, Camilla R. Borander. – Dere var en av vinnerne i årets ANFO Effekt, med en ny kampanje for Nycoplus. Hva  var suksessfaktoren? – Vi var veldig opptatt av å ta vare på merkevareplattformen vår «Viten om vitaminer» – men samtidig så vi at det var […]

Les mer

Prisbelønnede kampanjer i ANFO Effekt

ANFO Effekt gikk av stabelen i slutten av februar, og Starcom med kunder og partnere fikk utmerkelse for tre ganske ulike caser.  – At vi i Starcom hevder oss med kampanjer som er så ulike, sier noe om den bredden av kompetanse vi innehar på huset. Det er også et vitnesbyrd om de evnene rådgiverne […]

Les mer

Virker reklame? Effektboken 2 er her

Spørsmålet om hvordan vi kan vite om reklame fungerer, er ikke nytt. I dagens komplekse mediehverdag er riktignok problemstillingene rundt effektiviteten til kommunikasjon og reklame noe annonsører i større grad er opptatt av enn tidligere. Så hva er effektiv reklame? Effektboken gir deg 10 grunnregler for effektiv kommunikasjon. Effektboken, skrevet av Espen Haugen og Anders […]

Les mer
See More