Nyheter, Fag & Case

Koppen til Circle K – humor og sjarm øker penetrasjon og salg

Koppen fra Circle K er nesten blitt ikonisk: elsket og hatet gjennom 15 år. Aller mest er den (heldigvis) en hyggelig pause i hverdagen for de fleste. Årlig fyller nordmenn Koppen sin over 20 millioner ganger på Circle K, og den er dermed en viktig trafikkdriver. Suksessen bak Koppen har ført til at mange av konkurrentene […]

Les mer

Maarud velger Starcom

Nylig ble det kjent at Maarud og Maarud-eier Intersnack Group gir fornyet tillit til sin mediebyråpartner i Norge gjennom 15 år, Starcom. Maarud har altså vært på kundelisten til Starcom siden 2005. I løpet av denne tiden har Maarud etablert seg som en klar markedsleder og forbrukernes førstevalg i snackshyllen. Nylig ble merkevaren re-vitalisert gjennom […]

Les mer

Råd for merkevarer i korona- og krisetider

Når verden brått blir snudd på hodet, er det om å gjøre å holde hodet kaldt og tenke strategisk og langsiktig. Her er en sjekkliste på seks punkter merkevarer kan styre etter i krisetider, som den vi befinner oss i nå med koronaviruset. 1: Posisjoner merkevaren for bedre tider. Merkevarer som fortsetter å investere vil […]

Les mer

Annonsere på TikTok? 5 ting du bør være klar over

TikTok er en spennende kanal, som vi får mange spørsmål fra kundene våre om. Her oppsummerer vi raskt hva du som seriøs annonsør bør være klar over før du begynner å plassere annonsene dine der – per Q1 2020. Sitter du litt på gjerdet, anbefaler vi deg å følge med, for her kan ting endre […]

Les mer

Effektkurset er lansert!

Endelig er det her – nettkurset basert på boken Effekt. Lær hvordan du kan sikre at markedsinvesteringene gir best avkastning.  Har du meldt deg på, finner du innloggingen til nettkurset om effekt her.   Sammen med ANFO har vi i Publicis Groupe Norge nå lansert et nettkurs om effekt. Kurset baserer seg på Effektboken, som […]

Les mer

Kan kunstig intelligens gi bedre avkastning på medieinvesteringene?

Et nytt produkt basert på kunstig intelligens (KI / AI) fra Publicis løser en av de største paradoksene innenfor programmatisk annonsering: Automatiserte mediekjøp gjør det vanskeligere enn noen gang å levere de beste resultatene.   En endret hverdag krever nye måter å løse oppgaver på Kjerneoppgaven til et mediebyrå er å maksimere avkastningen av markedsbudsjettene […]

Les mer

Medieutviklingen i 2019

2019 er nå et tilbakelagt kapittel. Det siste året i dette tiåret som i stor grad har vært preget av diskusjoner om TV vil overleve, og en eksplosjon i fremveksten av digitale plattformer og muligheter. La oss ta en kikk på faktaene, både når det gjelder mediebruk og hvor mye annonsørene investerer.   Økt mediebruk, […]

Les mer

Annonsering i podkast – nå begynner podkast å bli stuerent

Norges offisielle podkast-liste, Podtoppen.no, har skapt blest i medieindustrien siden lanseringen 14. januar. Debatten har handlet om at noen av de største poddene ikke har blitt inkludert på listen og hvorvidt Podtoppen i det hele tatt kan kalles «offisiell». Så hva bør du som annonsør være klar over og tenke på når det gjelder å […]

Les mer

Fremtiden passer ikke inn i gårsdagens siloer

I et marked som er i konstant endring må vi, akkurat som våre kunder, endre oss. Med økende kompleksitet etterlyser kundene både et bredere sett av kompetanse fra sine byråer og samtidig en forenkling. 9 av 10 annonsører synes integrasjon på tvers av kanaler og plattformer er utfordrende. (ANFO/ Den store Annonsørrapporten 2019) Samtidig endres […]

Les mer

1. parts data som varig konkurransefortrinn

Hvordan kan bruk av 1. parts data skape varige konkurransefortrinn?  Merkevarebygging som driver for vekst Det er godt etablert gjennom en mengde studier og empiri, at merkevareeffekter er den største drivkraften for vekst.  Markedsføring som er designet for å redusere pris-sensitivitet gjennom å skape emosjonelle bindinger til en merkevare, er mer lønnsom enn aktiviteter som […]

Les mer
See More