Nyheter, Fag & Case

Medievaner om sommeren – ikke la merkevaren ta ferie!

Selv om du tar ferie, bør ikke merkevaren din gjøre det samme. Her er litt om medievaner, og tre grunner til å holde reklametrykket oppe i juli. Kampanje har hentet inn ferske tall fra mediebyråene som viser et fall i reklameomsetning  første halvår med 2,2 prosent sammenlignet med samme periode ifjor. Det kan høres dramatisk ut, […]

Les mer

GDPR er her!

Den nye personvernloven er innført i Europa, og blir innført i Norge i løpet av juli, som erstatning for den eksisterende Personopplysningsloven. Starcom og Publicis Media jobber både i Norge og internasjonalt med å sikre våre rutiner, og at vi har avtaleverk på plass med våre samarbeidspartnere.   Vi diskuterer i disse dager databehandleravtaler med […]

Les mer

Starcom kåret til Årets Mediebyrå 2018 – takk!

For tredje år på rad gjennomførte det nordiske byrået REGI i samarbeid med DN en kåring av Årets Byrå. Undersøkelsen dekker 54 byråer på tvers av ni kategorier.    Basert på intervju av byråenes egne kunder, vurderes byråene ut i fra ulike fag- og kompetanseområder, og oppnår KTI-scores. Årets Byrå-kåringen skiller seg således ganske mye […]

Les mer

Bryter ned siloer ved hjelp av AI: møt Marcel!

Starcom og Publicis tar i bruk AI for å skyte ytterligere fart i å skape en fremtidsrettet organisasjon. Plattformen, kalt Marcel, skal i enda større grad forenkle og forbedre alle prosesser, og gjøre det enklere å dele kunnskap på tvers av både fagområder og markeder. Hva er Marcel? Kort oppsummert: Marcel er en AI-basert innovasjon […]

Les mer

Ny byråleder: – Starcom skal fortsatt være en sulten utfordrer

Etter 11 år i Starcom tar Jon Axel Nævestad nå steget opp som leder av mediebyrået. «Vi har en sterk kultur og et faglig sterkt team som jeg gleder meg til å videreutvikle», sier Nævestad.  Nævestad er 38 år og kommer fra Tvedestrand. Han begynte å jobbe i Starcom som 27-åring «så og si rett […]

Les mer

Starcom forsvarer topplassering i viktig kåring

RECMA er et globalt researchselskap som monitorerer mediebyråer i 45 land, deriblant Norge, basert på 18 ulike kriterier. Kriteriene tar blant annet for seg konkurransedyktighet i pitcher, vekst på eksisterende kunder, prestasjoner i markedsføringskonkurranser og evne til å holde på kunder over tid. Du kan lese mer om hvordan rangeringen utarbeides på deres nettsider. I […]

Les mer

Ny byråleder fra egne rekker

Starcom Norge har rekruttert sin nye byråleder fra egne rekker: Jon Axel Navestad tar over etter Peder Mittet. Skiftet i ledelse er en naturlig utvikling som følge av den sterke veksten både i Starcom og de andre Publicis Media-byråene Zenith og New Work. Peder Mittet skal lede Publicis Media i Norge videre. Starcom Norge hadde […]

Les mer

Et langt kundeforhold: Takeda og Starcom fortsetter samarbeidet

Et drøyt 12 år langt kundeforhold mellom legemiddelselskapet Takeda og mediebyrået Starcom fortsetter. Den fornyede avtalen kommer etter en pitchprosess med flere utvalgte byråer. Takeda, også kjent som Nycomed her til lands, har vært tilstede i det norske markedet siden 1874. De er kjent for sterke merkevarer innenfor kosttilskudd og legemidler som distribueres via apotek. […]

Les mer

Ruter er tilbake som kunde!

Å ha vunnet tilbake Ruter som kunde etter en omfattende anbudskonkurranse er vi veldig stolte over i Starcom. Vi jobbet godt med de før, så er glade for å få muligheten igjen. Starcom har vunnet kunden tilbake etter en omfattende mediebyråkonkurranse. Samarbeidet omfatter alle kanaler, med særlig fokus på digitale medier. Håvar Sesseng, kundeansvarlig rådgiver […]

Les mer
See More