Nyheter, Fag & Case

Effektkurset er lansert!

Endelig er det her – nettkurset basert på boken Effekt. Lær hvordan du kan sikre at markedsinvesteringene gir best avkastning.  Sammen med ANFO har vi i Publicis Groupe Norge nå lansert et nettkurs om effekt. Kurset baserer seg på Effektboken, som ble lansert i 2017 og oppdatert i 2018. Siden da har forfatterne holdt foredrag […]

Les mer

Kan kunstig intelligens gi bedre avkastning på medieinvesteringene?

Et nytt produkt basert på kunstig intelligens (KI / AI) fra Publicis løser en av de største paradoksene innenfor programmatisk annonsering: Automatiserte mediekjøp gjør det vanskeligere enn noen gang å levere de beste resultatene.   En endret hverdag krever nye måter å løse oppgaver på Kjerneoppgaven til et mediebyrå er å maksimere avkastningen av markedsbudsjettene […]

Les mer

Medieutviklingen i 2019

2019 er nå et tilbakelagt kapittel. Det siste året i dette tiåret som i stor grad har vært preget av diskusjoner om TV vil overleve, og en eksplosjon i fremveksten av digitale plattformer og muligheter. La oss ta en kikk på faktaene, både når det gjelder mediebruk og hvor mye annonsørene investerer.   Økt mediebruk, […]

Les mer

Annonsering i podkast – nå begynner podkast å bli stuerent

Norges offisielle podkast-liste, Podtoppen.no, har skapt blest i medieindustrien siden lanseringen 14. januar. Debatten har handlet om at noen av de største poddene ikke har blitt inkludert på listen og hvorvidt Podtoppen i det hele tatt kan kalles «offisiell». Så hva bør du som annonsør være klar over og tenke på når det gjelder å […]

Les mer

Fremtiden passer ikke inn i gårsdagens siloer

I et marked som er i konstant endring må vi, akkurat som våre kunder, endre oss. Med økende kompleksitet etterlyser kundene både et bredere sett av kompetanse fra sine byråer og samtidig en forenkling. 9 av 10 annonsører synes integrasjon på tvers av kanaler og plattformer er utfordrende. (ANFO/ Den store Annonsørrapporten 2019) Samtidig endres […]

Les mer

1. parts data som varig konkurransefortrinn

Hvordan kan bruk av 1. parts data skape varige konkurransefortrinn?  Merkevarebygging som driver for vekst Det er godt etablert gjennom en mengde studier og empiri, at merkevareeffekter er den største drivkraften for vekst.  Markedsføring som er designet for å redusere pris-sensitivitet gjennom å skape emosjonelle bindinger til en merkevare, er mer lønnsom enn aktiviteter som […]

Les mer

PR + markedsføring = sant?

PR og markedsføring oppfører seg ofte som olje og vann. De vil helst skille lag, men med riktig organisering og planlegging går de to disiplinene opp i en høyere enhet. Å få markeds- og kommunikasjonsfolk til å prate sammen er ikke alltid enkelt. Markedsføreren er lidenskapelig opptatt av forbrukeren og merkevaren. Kommunikasjonsfolk er opptatt av […]

Les mer

Slik vant Vans flere kunder og WARC Media Awards

Et prisvinnende case fra Starcom & MRY USA. «It’s all about personalization»: Sjekk hvordan sneakersmerket Vans vant flere kunder gjennom personalisering i praksis.  Skomerket Vans er kjent for sine sneakers. Det stereotypiske bildet av en Vans-kjøper er en skater eller surfer. Men hvordan kunne Vans nå ut til nye kundegrupper – og samtidig beholde sin […]

Les mer

Livestreaming i bannere på TV2.no for Samsung Galaxy S10

At nordmenn benker seg foran en direktesending når det er Vinter-OL eller fotball-VM, er ingen hemmelighet. Men hvordan nå ut til flest mulig med et direktesendt arrangement av den mer teknologiske arten? For Samsung Norge ble løsningen noe som aldri før hadde blitt gjort – direktestreaming i bannere. Caset vant gull i «Mediekanal» i Performance […]

Les mer

Struktur på data fører til gull for Mercedes-Benz

«Alle» snakker om data. Mange snakker om kreativitet og effekt innen markedsføring og reklame. Mercedes-Benz har en stor dynamisk annonserigg for å kunne levere relevante budskap til ulike mennesker på ulike steder. For Mercedes-Benz måtte det derfor litt datatrylling til for å på en effektiv måte kunne analysere effekten av annonsebudskapene. Med forhandlere over hele […]

Les mer
See More