Nyheter, Fag & Case

Hva skjer med TV-tittingen?

Den siste tiden har utviklingen i lineær TV-titting vært tema i mange artikler og seminarer. Hovedsaken er at seertallene på TV går ned og at prisene går opp. Denne artikkelen gir en rask status på utviklingen i TV-seing, men også seing på digitale plattformer, og hvilke implikasjoner dette får for annonsører.   Daglig seertid lineær […]

Les mer

Stemmestyring og digitale assistenter

Stemmen vår er en av de tingene som i aller høyeste grad definerer oss mennesker, en unik medfødt egenskap som tidligere kun var forbeholdt oss, men som vi de senere år har overført til teknologien. Stemmestyring, eller talekontroll, har i rasende fart utviklet seg fra å være en taktikk for å beholde deg som bruker […]

Les mer

Trygghet ved programmatisk annonsering

I året som har gått har vi holdt presentasjonen «Let’s set things straight» i en rekke fora, bl.a. INMA og Anfo. Formålet med presentasjonen var å klargjøre for en del misforståelser i markedet rundt transparens og trygghet for merkevaren innenfor programmatisk annonsering/digitale mediekjøp. Spørsmål som «Vi vet ikke hvor vi havner» og «Hvor blir pengene […]

Les mer

Facebook-endring: Mer venner – mindre støy

Torsdag 11. januar annonserte Facebook at de gjør endringer i algoritmene som påvirker hva brukerne ser i nyhetsstrømmen sin (newsfeed). Hvilke endringer gjør de, og hva betyr denne endringen for din merkevare? Endringene gjelder først og fremst organiske innlegg/poster, men kan også påvirke annonsører til en viss grad. Algoritme-endringene vil rulles ut gradvis, men det […]

Les mer

Teknologitrender og inspirasjon fra CES 2018

CES er verdens største teknologikonferanse, og arrangeres årlig i Las Vegas. Her presenteres mange av de største produsentenes nye produkter, innovative løsninger,  nyttige (og unyttige) prototyper – fra smått til stort. Vi har vært tilstede på CES2018, og presenterer kort noen av inntrykkene. Stemmekontroll «Alle» snakker om stemmekontroll, og det kommer for fullt. Det gjør […]

Les mer

Feirer 15-årsjubileum med rekrutteringsrekord

I disse dager feirer Starcom 15 år i Norge. Gjennom jubileumsåret 2017 har selskapet ansatt 29 nye rådgivere og spesialister. Det er ny rekord. Medregnet opprettelsen av reklamebyrået New Work og rekruttering til Starcoms søsterbyrå, Zenith, har til sammen 29 nye hoder kommet på plass i Tollbugata 17. Huset teller nå til sammen 114 ansatte […]

Les mer

Starcom trainees – en investering i talenter

Vår første trainee ble ansatt for over 10 år siden, men i august 2016 ble det for alvor satt i system. Et år senere har det blitt tre traineer (praktikanter) i byrået. I løpet av det 18 måneder lange programmet skal traineene jobbe i tre ulike avdelinger, og ha fått en solid forståelse for arbeidet […]

Les mer

Frokostseminar for kunder – Hva gir effekt?

Tirsdag 21. november arrangerte Starcom frokostseminar for kunder, hvor «effekt» var temaet. Vi fikk også besøk fra Kitchen, som presenterte funnene fra sin bok «Effekt».  Frokost og fag i skjønn forening er ofte en vinnende kombinasjon. Vi åpnet dørene til vår nye kantine i 8. etasje klokken 08.30, slik at de som ønsket kunne fylle […]

Les mer

Starcom mestvinnende byrå i Medieprisen 2017

Det var stor spenning i forkant av Mediekonferansen, hvor Starcom med kundene Telenor Mobil, Telenor Bredbånd og Burger King og mediepartnere var i finalen i alle fire kategorier i Medieprisen 2017. Det ble en festkveld: Som eneste byrå hadde vi vinner-kampanjer i alle kategoriene! I tillegg ble vår kunde Telenor første mottaker av prisen «Årets […]

Les mer
See More