Nyheter, Fag & Case

Struktur på data fører til gull for Mercedes-Benz

«Alle» snakker om data. Mange snakker om kreativitet og effekt innen markedsføring og reklame. Mercedes-Benz har en stor dynamisk annonserigg for å kunne levere relevante budskap til ulike mennesker på ulike steder. For Mercedes-Benz måtte det derfor litt datatrylling til for å på en effektiv måte kunne analysere effekten av annonsebudskapene. Med forhandlere over hele […]

Les mer

Starcom vinner Lantmännen etter mediebyråpitch

Den tradisjonsrike og markedsledende bakeriprodusenten Lantmännen Unibake valgte tidligere i år å initiere en åpen mediebyråpitch, og etter en krevende anbudsrunde er det klart at valget falt på Starcom. Lantmännen er i Norge bedre kjent for sine sterke merkevarer som blant annet Hatting, Axa, Sopps, Regal, og GoGreen. Avtalen omfatter alle Lantmännens merkevarer og kategorier, […]

Les mer

Høyskolen Kristiania og Starcom fortsetter et mer enn 14 år langt samarbeid

Høyskolen Kristiania har gått igjennom flere endringer de siste årene, med blant annet oppkjøp av flere skoler, utvidet satsing på Fagskolen, ny identitet og åpning av ny campus – men mediebyrået, det endrer de ikke på. Etter en prosess med evaluering av flere byråer, er en ny samarbeidsavtale med Starcom signert. Dermed forlenges et samarbeid […]

Les mer

Medieprisen 2019: 3 priser for 3 kunder i 3 ulike kategorier

Medieprisen deles årlig ut under Mediekonferansen, som arrangeres av Mediaforum. Det er høyt faglig nivå i konkurransen, som har kategorier både for medier og byråer. Starcom hevdet seg sterkt i år igjen, med 1 gull, 2 sølv og 1 diplom sammen med kunder og samarbeidspartnere.  Byråleder i Starcom, Jon A. Nævestad, hadde følgende å si […]

Les mer

The Whopper Hack – slik ble Burger King en snakkis til 17. mai

Les caset om hvordan Burger King ble en snakkis til 17. mai – selveste «is og pølse-dagen» i Norge! Bakgrunnen for kampanjen Å være Top-of-Mind (ToM) i sin kategori er viktig for merkevarer, da det har direkte innvirkning på hva folk velger – og påvirker dermed salg. Spesielt viktig er det innen kategorier med korte, […]

Les mer

Heder og ære på Performance Award 2019

Starcom og Publicis Media med kunder fikk med seg både edelt metall og ærespris fra INMA Performance Awards 2019. Den årlige konkurransen Performance Award i regi av INMA sier selv at det er «Norges tøffeste markedsføringskonkurranse, med tanke på kravet om dokumenterbare resultater». Da er det jo stas å bli anerkjent for den jobben som […]

Les mer

Vi vet hva som fungerer!

De vanskelige spørsmålene i markedsføringsarbeidet Jobber du med markedsføring og merkevarebygging kjenner du deg sikkert igjen i disse spørsmålene: Hvor mye skal vi investere for å oppnå målsetningene våre? Hvor bør vi investere reklamebudsjettet, og hva kan vi forvente av effekter basert på disse investeringene? Er tradisjonelle kanaler fremdeles relevant å inkludere i markedsmiksen? Fungerer […]

Les mer

Hvordan nå den «umulige» målgruppen for Høyskolen Kristiania

«Av alt du kan bli, bli den du er» Merkevarens behov Sammenslåing av flere ulike skoler under den nye merkevaren Høyskolen Kristiania ga et bedre og bredere tilbud til potensielle studenter – men førte til en svakere og mindre kjent merkevareposisjon. Dette skapte usikkerhet blant potensielle unge studenter. Og usikkerhet går utover valg. Målgruppens behov […]

Les mer
See More