Nyheter, Fag & Case

Frokostseminar for kunder – Hva gir effekt?

Tirsdag 21. november arrangerte Starcom frokostseminar for kunder, hvor «effekt» var temaet. Vi fikk også besøk fra Kitchen, som presenterte funnene fra sin bok «Effekt».  Frokost og fag i skjønn forening er ofte en vinnende kombinasjon. Vi åpnet dørene til vår nye kantine i 8. etasje klokken 08.30, slik at de som ønsket kunne fylle […]

Les mer

Starcom mestvinnende byrå i Medieprisen 2017

Det var stor spenning i forkant av Mediekonferansen, hvor Starcom med kundene Telenor Mobil, Telenor Bredbånd og Burger King og mediepartnere var i finalen i alle fire kategorier i Medieprisen 2017. Det ble en festkveld: Som eneste byrå hadde vi vinner-kampanjer i alle kategoriene! I tillegg ble vår kunde Telenor første mottaker av prisen «Årets […]

Les mer

Helt til topps på RECMA byråkåring

På årets andre RECMA byråkåring har Starcom klatret helt til topps, foran CARAT. Begge mediebyråene har betegnelsen «dominerende» som de eneste på den norske listen. Peder Mittet, administrerende direktør i Starcom, er stolt over å nå ha tatt tilbake topplasseringen, men understreker at det viktigste er stabilitet over tid. Det er jo gøy når hardt, […]

Les mer

«Hele Norges bredbånd» – hvordan opprettholde markedsandel i et fallende marked

For nordmenn er tilgang til internett like selvsagt som vann i springen. Det spøkes til og med om at wifi utgjør grunnmuren i Maslows behovspyramide. Nettet skal være raskt og uten irriterende nede-tid. Telenor forventer ikke videre vekst i DSL-markedet da fiber er i ferd med å bli dominerende teknologi. Telenor har selvsagt fiber teknologi […]

Les mer

Performance Awards 2017 – vi tok hjem tre priser!

Høstens Performance-konferanse var en dag full av hendelser for oss i Starcom, med både case-presentasjon, flere foredrag og prishøsting. Av fire nominerte caser i Performance Awards hentet vi hjem tre priser! Konferansen, i regi av INMA, fant sted torsdag 21. september på Saga kino. Patric Ligner fra søsterselskapet vårt New Work var en av de […]

Les mer

Kjent navn bytter side – fra mediehus til mediebyrå

Hilde Gammelsæter er et kjent navn for mange i mediebransjen, både på kunde- og byråsiden. I Starcom er vi veldig glade over å ønske henne velkommen til oss! Hilde går fra rollen som Byråansvarlig i VG til Client Service Director i Starcom. Etter 12 år i VG og Schibsted, er Hilde nå veldig motivert for […]

Les mer

PwC har valgt Starcom som mediebyrå

Nyheten om at PwC Norge valgte oss i Starcom som mediebyrå deler vi med glede og stolthet. Å få jobbe med en så spennende merkevare er noe vi ser frem til. PwC har store ambisjoner for å videreutvikle merkevaren. I forbindelse med utviklingen av ny markedsstrategi og ny avdeling som skal jobbe med merkevaren, ble […]

Les mer

Varner har valgt Starcom og Zenith som mediebyrå

Etter gjennomført byråkonkurranse har Varner valgt Publicis Media, ved Starcom og Zenith, som mediebyrå i åtte markeder. ”Smart og effektiv markedsføring har hele tiden vært en viktig suksessfaktor for å bygge Varners forretning. Den gjennomførte byråkonkurransen hadde som utgangspunkt at våre prioriteringer innenfor markedsføring skal videreutvikles i et mer kompleks medielandskap.” Siri Nordby, head of digital i […]

Les mer

Nytt byrå – New Work er lansert!

Starcom og Publicis Groupe lanserer NEW WORK – et reklamebyrå med utgangspunkt i datadrevet kreativitet. Kreativitet har vært en viktig del av Starcoms DNA siden starten for 15 år siden. Ambisjonen har hele tiden vært å skape et miljø med en helhetlig tilnærming til kommunikasjon, og å viske vekk den gamle forestillingen om at det […]

Les mer

Attribusjon – keiserens nye klær?

Markedsføringsfaget har en tendens til å være sterkt preget av teknologi-relaterte moteord. Ett av begrepene som har dukket opp de siste årene er attribusjon og attribusjonsanalyse. Denne artikkelen vil ta for seg hva attribusjon er, og kanskje like viktig, hva det ikke er – samt redegjøre for Starcoms tilnærming til denne typer analyser. Hva er […]

Les mer
See More