Nyheter, Fag & Case

Høyrelevant bølgevarsling – et case for Telenor Kystradio

«Høyrelevant bølgevarsling»; case shortlistet i Festival of Media 2021. Hvert år skjer det mange ulykker på sjøen, men mange får heldigvis hjelp gjennom Telenor Kystradio. Tjenesten sørger for at mange ulykker ikke får katastrofale følger, men mange spør seg fortsatt om hva Telenor Kystradio egentlig er, og hvilken verdi det gir.  Utfordringen var hvordan få […]

Les mer

ice velger Starcom som ny partner i kampen om mobilkundene

Etter en spennende anbudsprosess med flere ulike mediebyråer har ice valgt mediebyrået Starcom som ny partner for å doble sin markedsandel. – De blir vår nye totalleverandør på mediekjøp fremover og derfor en svært viktig strategisk partner, sier Beathe Stangeland Eide, Head of Brand & Marketing i ice som i løpet av de siste årene […]

Les mer

Hvordan Apple iOS14 innebærer en ny hverdag for annonsering på digitale plattformer

Endringene rammer spesielt plattformene Facebook, Instagram og Messenger. Apple’s introduksjon av iOS 14 har skapt en ny hverdag for digital annonsering, spesielt i Facebook-eide apper. Vi ønsker å dele informasjon, samt oppklare hva dette betyr for deg som annonsør eller kollega. Innholdsoversikt: Introduksjon For Facebook-eide apper: Konverteringer ♦ Segmentering og målretting ♦ Attribusjon For Snapchat: Rapportering ♦ […]

Les mer

Mer enn gode ønsker for 2021

7. desember, 2020 – Paris & Oslo – Det er sesongen for gode ønsker fra Publicis. Men i år vil vi trenge mer enn gode ønsker for å ta fatt på 2021. Så, i år brytes en lang tradisjon – i år bringes i stedet 80.000 ansatte fra byråene over hele verden sammen på Marcel plattformen. […]

Les mer

Relevant innhold og bred distribusjon = Effekt

NorgesEnergi har det siste året hatt fokus på å ta en tydeligere lavprisposisjon gjennom å dele hverdagslige sparetips. For å skape oppmerksomhet og trigge engasjement hos målgruppen måtte vi finne en løsning som kombinerte relevant innhold med optimal distribusjon på en effektiv måte. Løsningen falt på vår egenutviklede digitale innholdsrigg Content@Scale (C@S). C@S kombinerer premium […]

Les mer

Sterke prestasjoner i Performance Award 2020

På tross av et annerledes år, ble det Performance Award i år også. INMA kjørte konferansen og konkurransen digitalt, med foredrag og kåring av vinnere i de ulike kategoriene spredd over flere dager. Starcom var nominert med fire kampanjer, og stakk av med to sølv i kategoriene «Performance Innovation» og «Lead Performance». Vårt søsterbyrå Zenith […]

Les mer

Premiert case for Høyskolen Kristiania: Alle studier skal med

Gjennom bransjens kanskje mest avanserte, digitale annonserigg har vi oppnådd en fenomenal salgsøkning gjennom en kraftig økning i digitale leads. Med hjelp av teknologi, mediehåndverk, kontinuerlig kundesamhandling og god rådgivning bidro vi til fantastiske forretningsresultater. Utfordring og mål Høyskolen Kristiania har vokst til å bli en av de ledende utdanningsinstitusjonene i Norge, og har de […]

Les mer

Black Week: Ikke bare tilbudene som stiger

I år antas det at enda flere vil handle på nett og at vi vil se en markant økning i forbindelse med Black Friday og Cyber Monday. Ikke minst fordi mange nye kundegrupper har prøvd netthandel under koronapandemien og erfart hvor raskt og enkelt det er å gjennomføre en netthandel og få varene levert (NHO […]

Les mer

Lederskifte i Starcom – velkommen, Camilla!

Starcom, landets mest premierte mediebyrå, ønsker Camilla Halleraker velkommen som ny Managing Director. Hun overtar roret fra Jon Axel Nævestad, som går over i en nyopprettet rolle som Director of Operations i Publicis Media. Flere av Starcom sine kunder og samarbeidspartnere kjenner Camilla Halleraker fra før. Hun har bakgrunn fra både mediehus og mediebyrå; hun […]

Les mer

Native-artikler for Visa imponerte

–Personligen tycker jag det är något av det snyggaste vi har gjort! De entusiastiske og svenske ordene kommer fra Visa, som før sommeren ga oss i oppgave å lage inspirerende innhold om mobilbetaling. Starcom hentet ressurser fra Shift, vårt innholdsmiljø i Publicis, som lagde tre ulike native-artikler, tilpasset ulike målgrupper. Så imponert ble Visa at […]

Les mer
See More