Nyheter, Fag & Case

Koppen til Circle K – humor og sjarm øker penetrasjon og salg

Koppen fra Circle K er nesten blitt ikonisk: elsket og hatet gjennom 15 år. Aller mest er den (heldigvis) en hyggelig pause i hverdagen for de fleste. Årlig fyller nordmenn Koppen sin over 20 millioner ganger på Circle K, og den er dermed en viktig trafikkdriver. Suksessen bak Koppen har ført til at mange av konkurrentene […]

Les mer

Slik vant Vans flere kunder og WARC Media Awards

Et prisvinnende case fra Starcom & MRY USA. «It’s all about personalization»: Sjekk hvordan sneakersmerket Vans vant flere kunder gjennom personalisering i praksis.  Skomerket Vans er kjent for sine sneakers. Det stereotypiske bildet av en Vans-kjøper er en skater eller surfer. Men hvordan kunne Vans nå ut til nye kundegrupper – og samtidig beholde sin […]

Les mer

Livestreaming i bannere på TV2.no for Samsung Galaxy S10

At nordmenn benker seg foran en direktesending når det er Vinter-OL eller fotball-VM, er ingen hemmelighet. Men hvordan nå ut til flest mulig med et direktesendt arrangement av den mer teknologiske arten? For Samsung Norge ble løsningen noe som aldri før hadde blitt gjort – direktestreaming i bannere. Caset vant gull i «Mediekanal» i Performance […]

Les mer

Struktur på data fører til gull for Mercedes-Benz

«Alle» snakker om data. Mange snakker om kreativitet og effekt innen markedsføring og reklame. Mercedes-Benz har en stor dynamisk annonserigg for å kunne levere relevante budskap til ulike mennesker på ulike steder. For Mercedes-Benz måtte det derfor litt datatrylling til for å på en effektiv måte kunne analysere effekten av annonsebudskapene. Med forhandlere over hele […]

Les mer

The Whopper Hack – slik ble Burger King en snakkis til 17. mai

Les caset om hvordan Burger King ble en snakkis til 17. mai – selveste «is og pølse-dagen» i Norge! Bakgrunnen for kampanjen Å være Top-of-Mind (ToM) i sin kategori er viktig for merkevarer, da det har direkte innvirkning på hva folk velger – og påvirker dermed salg. Spesielt viktig er det innen kategorier med korte, […]

Les mer

Hvordan nå den «umulige» målgruppen for Høyskolen Kristiania

«Av alt du kan bli, bli den du er» Merkevarens behov Sammenslåing av flere ulike skoler under den nye merkevaren Høyskolen Kristiania ga et bedre og bredere tilbud til potensielle studenter – men førte til en svakere og mindre kjent merkevareposisjon. Dette skapte usikkerhet blant potensielle unge studenter. Og usikkerhet går utover valg. Målgruppens behov […]

Les mer

Telenor Moments – et case om skrytebilder for Telenor Mobil

Dekning er det aller viktigste ved valg av mobiloperatør. Men, i det daglige er det sjeldent man koster mobildekning en tanke. Den bare er der! Allikevel er det stor forskjell på tilbyderne. For å gjøre folk mer oppmerksomme på Telenor sin suverene dekning ble strategien å ta del i situasjoner og øyeblikk hvor det å ha […]

Les mer

Søte dyr og viten om vitaminer ga effekt for Takeda

Kreativitet og smarte kanalvalg gav økt effekt for Nycoplus (Takeda). Ved å tenke litt nytt rundt et godt etablert konsept ble det som kan virke tørt og kjedelig i stedet livlig og interessant. Kampen om ekspertrollen Nycoplus hadde over flere år jobbet med å spre kunnskap om vitaminenes rolle på en troverdig og informativ måte. […]

Les mer

Storebrand solgte flere forsikringer med lønnsom reklame

Storebrand-caset «Skadeløftet – reklame som lønner seg» er et befriende enkelt, men godt eksempel på hvordan en bevisst økning i SOV (Share of voice) har ført til vekst i salg. Caset viser også hvor viktig det er å måle, og bruke innsikt om effekt fra tidligere kampanjer for å prioritere riktig! Fokus øverst i trakten […]

Les mer
See More