Nyheter, Fag & Case

Ny driverbasert søkestrategi økte salget med 49% for Tanum.no

I en kategori hvor varetilbudet er enormt, er det krevende å holde søkekontoen oppdatert og være synlig på de bøkene som til enhver tid er viktige. Det er også vanskelig for forbrukerne å finne den boken de leter etter! For å kunne fremheve de viktigste bøkene på en effektiv måte, utviklet vi en ny driverbasert […]

Les mer

En kort kundereise med smaken av suksess – Burger King på Gardermoen

Sommeren 2018 åpnet Burger King restaurant i ankomsthallen på Gardermoen. Hvordan få flypassasjerene til å stoppe innom der, i stedet for å skynde seg videre? Den utfordringen, sammen med kunnskapen om at høy relevans i kommunikasjonen gir god effekt i målgruppen til Burger King, var utgangspunktet for kampanjen. Spørsmålet ble da: er det mulig å […]

Les mer

Doblet salg av «Koppen» med sjarmerende stamgjester hos Circle K

Da bensinstasjonskjeden Circle K skulle markedsføre Koppen 2018, lot de en dramalærer fra Bergen, en arbeidssky taktekker og en gründer med tvilsomme hoderegningskunnskaper fronte kampanjen. Det ble en suksess. Målet med kampanjen var å øke salget i desember måned med 8–10 % sammenlignet med året før. Med uforandret budsjett, økte salget med omlag det dobbelte: 16 […]

Les mer

Storebrand tidsmaskin – datadrevet kreativitet ga økt relevans

— Et kundecase fra New Work — Det å spare til pensjon kan føles som å utsette lykke. Noe som ikke angår meg. Starcom og New Work tok utfordringen om å gjøre pensjonssparing mer interessant for nordmenn flest. Resultatet ble en databasert kommunikasjonsrigg, som gjorde oss i stand til å  produsere og distribuere 325 (!) «personlige» […]

Les mer

«Hele Norges bredbånd» – hvordan opprettholde markedsandel i et fallende marked

For nordmenn er tilgang til internett like selvsagt som vann i springen. Det spøkes til og med om at wifi utgjør grunnmuren i Maslows behovspyramide. Nettet skal være raskt og uten irriterende nede-tid. Telenor forventer ikke videre vekst i DSL-markedet da fiber er i ferd med å bli dominerende teknologi. Telenor har selvsagt fiber teknologi […]

Les mer

Telenor YNG – lansering av nytt konsept spesielt tilpasset «digital natives»

Telenor hadde høye ambisjoner når de skulle lansere et nytt konsept spesielt rettet mot den kresne målgruppen «unge voksne». Med hjelp av inngående kundeinnsikt og høy innovasjonsgrad ble lanseringen av Telenor YNG en kjempesuksess.  Når man skal kommunisere med en målgruppe som er kirurgisk festet til mobilen og ikke gir deg mer enn et nano-øyeblikks […]

Les mer

Lekne videosnutter om Barndom

Filmen Barndom hadde premiere på kino 3. mars og har allerede rukket å bli en mye omtalt, diskutert og omfavnet film. Filmen er en stillfaren og observerende dokumentar om barn og lek på barnets premisser, og har blant annet skapt debatt om hvor tidlig skole og læring skal gripe inn og bli en del av […]

Les mer

Burger King – Hvordan få sveipe-generasjonen til å stoppe opp?

Mobilen og sosiale medier er ungdommens viktigste plattform – men hvordan unngå å bare bli sveipet forbi? I 2016 startet Burger King og deres produktserie King Savers reisen mot en heldigital mediestrategi for å bedre tilpasse seg unge målgruppers medievaner. Burger King skulle bli den kule utfordreren som tilbyr mer enn bare billige deals. Vi […]

Les mer

Lanseringen av A-Z Sportswear

Starcom Oslo, sammen med Forsman & Bodenfors, Borg&Lundell og Facebook, stod bak lanseringen av A-Z Sportswear, det nye klesmerket fra Zlatan og Varner i Europa sommeren 2016. Selve lanseringen skjedde i Paris gjennom Facebook Live, og 45 000 satt klare til å følge med. Se videoen over for en smakebit fra lanseringen, og et innblikk i […]

Les mer

V-Klasse gjør deg helt sjef!

Starcom har i samarbeid med Go Electra laget reklamefilm for å markedsføre Mercedes-Benz sin nye V-Klasse. Våren 2017 slapp Mercedes-Benz en ny film for V-Klasse som varebil. Bilen skiller seg ut ved å være både luksuriøs og praktisk – altså er det en varebil for de aller mest kresne. Derfor har Mercedes-Benz siktet seg inn […]

Les mer
See More