Nyheter, Fag & Case

Hvordan nå den «umulige» målgruppen for Høyskolen Kristiania

«Av alt du kan bli, bli den du er» Merkevarens behov Sammenslåing av flere ulike skoler under den nye merkevaren Høyskolen Kristiania ga et bedre og bredere tilbud til potensielle studenter – men førte til en svakere og mindre kjent merkevareposisjon. Dette skapte usikkerhet blant potensielle unge studenter. Og usikkerhet går utover valg. Målgruppens behov […]

Les mer

Telenor Moments – et case om skrytebilder for Telenor Mobil

Dekning er det aller viktigste ved valg av mobiloperatør. Men, i det daglige er det sjeldent man koster mobildekning en tanke. Den bare er der! Allikevel er det stor forskjell på tilbyderne. For å gjøre folk mer oppmerksomme på Telenor sin suverene dekning ble strategien å ta del i situasjoner og øyeblikk hvor det å ha […]

Les mer

Søte dyr og viten om vitaminer ga effekt for Takeda

Kreativitet og smarte kanalvalg gav økt effekt for Nycoplus (Takeda). Ved å tenke litt nytt rundt et godt etablert konsept ble det som kan virke tørt og kjedelig i stedet livlig og interessant. Kampen om ekspertrollen Nycoplus hadde over flere år jobbet med å spre kunnskap om vitaminenes rolle på en troverdig og informativ måte. […]

Les mer

Storebrand solgte flere forsikringer med lønnsom reklame

Storebrand-caset «Skadeløftet – reklame som lønner seg» er et befriende enkelt, men godt eksempel på hvordan en bevisst økning i SOV (Share of voice) har ført til vekst i salg. Caset viser også hvor viktig det er å måle, og bruke innsikt om effekt fra tidligere kampanjer for å prioritere riktig! Fokus øverst i trakten […]

Les mer

Ny driverbasert søkestrategi økte salget med 49% for Tanum.no

I en kategori hvor varetilbudet er enormt, er det krevende å holde søkekontoen oppdatert og være synlig på de bøkene som til enhver tid er viktige. Det er også vanskelig for forbrukerne å finne den boken de leter etter! For å kunne fremheve de viktigste bøkene på en effektiv måte, utviklet vi en ny driverbasert […]

Les mer

«Tæppet» seg til kjennskap og pris i ANFO Effekt

Med caset «Tæppe» for BankAxept viste Power of One-byråene MSL, Kitchen og Starcom hvordan man gjennom en godt planlagt kommunikasjonskampanje kan få det norske folk til å både trykke et begrep og en handling til sitt bryst. BankAxept – merkenavnet de færreste av oss har hatt et bevisst forhold til, selv om mange av oss […]

Les mer

En kort kundereise med smaken av suksess – Burger King på Gardermoen

«The Whopper has landed»! Sommeren 2018 åpnet Burger King restaurant i ankomsthallen på Gardermoen. Hvordan få flypassasjerene til å stoppe innom der, i stedet for å skynde seg videre? Den utfordringen, sammen med kunnskapen om at høy relevans i kommunikasjonen gir god effekt i målgruppen til Burger King, var utgangspunktet for kampanjen. Spørsmålet ble da: […]

Les mer

Doblet salg av «Koppen» med sjarmerende stamgjester hos Circle K

Da bensinstasjonskjeden Circle K skulle markedsføre Koppen 2018, lot de en dramalærer fra Bergen, en arbeidssky taktekker og en gründer med tvilsomme hoderegningskunnskaper fronte kampanjen. Det ble en suksess. Målet med kampanjen var å øke salget i desember måned med 8–10 % sammenlignet med året før. Med uforandret budsjett, økte salget med omlag det dobbelte: 16 […]

Les mer

Storebrand tidsmaskin – datadrevet kreativitet ga økt relevans

— Et kundecase fra New Work — Det å spare til pensjon kan føles som å utsette lykke. Noe som ikke angår meg. Starcom og New Work tok utfordringen om å gjøre pensjonssparing mer interessant for nordmenn flest. Resultatet ble en databasert kommunikasjonsrigg, som gjorde oss i stand til å  produsere og distribuere 325 (!) «personlige» […]

Les mer
See More