Nyheter, Fag & Case

Lansering av Stalltips – alle kan vinne, til og med du!

Kan folk som ikke har interessere for hest, bli interessert i å spille på hest? Her er caset om Rikstoto sin lansering av Stalltips. Det er veldig mange lykkespill å velge blant – og det å spille på hest virker fjernt for mange. For da må man vel ha peiling på hest? Det er i […]

Les mer

Høyrelevant bølgevarsling – et case for Telenor Kystradio

«Høyrelevant bølgevarsling»; case shortlistet i Festival of Media 2021. Hvert år skjer det mange ulykker på sjøen, men mange får heldigvis hjelp gjennom Telenor Kystradio. Tjenesten sørger for at mange ulykker ikke får katastrofale følger, men mange spør seg fortsatt om hva Telenor Kystradio egentlig er, og hvilken verdi det gir.  Utfordringen var hvordan få […]

Les mer

Relevant innhold og bred distribusjon = Effekt

NorgesEnergi har det siste året hatt fokus på å ta en tydeligere lavprisposisjon gjennom å dele hverdagslige sparetips. For å skape oppmerksomhet og trigge engasjement hos målgruppen måtte vi finne en løsning som kombinerte relevant innhold med optimal distribusjon på en effektiv måte. Løsningen falt på vår egenutviklede digitale innholdsrigg Content@Scale (C@S). C@S kombinerer premium […]

Les mer

Premiert case for Høyskolen Kristiania: Alle studier skal med

Gjennom bransjens kanskje mest avanserte, digitale annonserigg har vi oppnådd en fenomenal salgsøkning gjennom en kraftig økning i digitale leads. Med hjelp av teknologi, mediehåndverk, kontinuerlig kundesamhandling og god rådgivning bidro vi til fantastiske forretningsresultater. Utfordring og mål Høyskolen Kristiania har vokst til å bli en av de ledende utdanningsinstitusjonene i Norge, og har de […]

Les mer

Native-artikler for Visa imponerte

–Personligen tycker jag det är något av det snyggaste vi har gjort! De entusiastiske og svenske ordene kommer fra Visa, som før sommeren ga oss i oppgave å lage inspirerende innhold om mobilbetaling. Starcom hentet ressurser fra Shift, vårt innholdsmiljø i Publicis, som lagde tre ulike native-artikler, tilpasset ulike målgrupper. Så imponert ble Visa at […]

Les mer

The Whopper Hack – slik ble Burger King en snakkis til 17. mai

Dette caset handler om hvordan vi hjalp Burger King med å få nordmenn til å bytte fra pølser til en deilig Whopper – på selveste 17. mai! Vi gjorde det ved å tenke kreativt og utfordre både kategorien og forbrukerne. Bakgrunnen for kampanjen Burger King er utfordreren i hamburger-markedet. Da må vi tenke annerledes. Burger […]

Les mer

Hvordan nå den «umulige» målgruppen for Høyskolen Kristiania

«Av alt du kan bli, bli den du er» Merkevarens behov Sammenslåing av flere ulike skoler under den nye merkevaren Høyskolen Kristiania ga et bedre og bredere tilbud til potensielle studenter – men førte til en svakere og mindre kjent merkevareposisjon. Dette skapte usikkerhet blant potensielle unge studenter. Og usikkerhet går utover valg. Målgruppens behov […]

Les mer

Koppen til Circle K – humor og sjarm øker penetrasjon og salg

Koppen fra Circle K er nesten blitt ikonisk: elsket og hatet gjennom 15 år. Aller mest er den (heldigvis) en hyggelig pause i hverdagen for de fleste. Årlig fyller nordmenn Koppen sin over 20 millioner ganger på Circle K, og den er dermed en viktig trafikkdriver. Suksessen bak Koppen har ført til at mange av konkurrentene […]

Les mer

Slik vant Vans flere kunder og WARC Media Awards

Et prisvinnende case fra Starcom & MRY USA. «It’s all about personalization»: Sjekk hvordan sneakersmerket Vans vant flere kunder gjennom personalisering i praksis.  Skomerket Vans er kjent for sine sneakers. Det stereotypiske bildet av en Vans-kjøper er en skater eller surfer. Men hvordan kunne Vans nå ut til nye kundegrupper – og samtidig beholde sin […]

Les mer

Livestreaming i bannere på TV2.no for Samsung Galaxy S10

At nordmenn benker seg foran en direktesending når det er Vinter-OL eller fotball-VM, er ingen hemmelighet. Men hvordan nå ut til flest mulig med et direktesendt arrangement av den mer teknologiske arten? For Samsung Norge ble løsningen noe som aldri før hadde blitt gjort – direktestreaming i bannere. Caset vant gull i «Mediekanal» i Performance […]

Les mer
See More