Nyheter, Fag & Case

Søte dyr og viten om vitaminer ga effekt for Takeda

Kreativitet og smarte kanalvalg gav økt effekt for Nycoplus (Takeda). Ved å tenke litt nytt rundt et godt etablert konsept ble det som kan virke tørt og kjedelig i stedet livlig og interessant. Kampen om ekspertrollen Nycoplus hadde over flere år jobbet med å spre kunnskap om vitaminenes rolle på en troverdig og informativ måte. […]

Les mer

Storebrand solgte flere forsikringer med lønnsom reklame

Storebrand-caset «Skadeløftet – reklame som lønner seg» er et befriende enkelt, men godt eksempel på hvordan en bevisst økning i SOV (Share of voice) har ført til vekst i salg. Caset viser også hvor viktig det er å måle, og bruke innsikt om effekt fra tidligere kampanjer for å prioritere riktig! Fokus øverst i trakten […]

Les mer

«Tæppet» seg til kjennskap og pris i ANFO Effekt

Med caset «Tæppe» for BankAxept viste Power of One-byråene MSL, Kitchen og Starcom hvordan man gjennom en godt planlagt kommunikasjonskampanje kan få det norske folk til å både trykke et begrep og en handling til sitt bryst. BankAxept – merkenavnet de færreste av oss har hatt et bevisst forhold til, selv om mange av oss […]

Les mer

Ny driverbasert søkestrategi økte salget med 49% for Tanum.no

I en kategori hvor varetilbudet er enormt, er det krevende å holde søkekontoen oppdatert og være synlig på de bøkene som til enhver tid er viktige. Det er også vanskelig for forbrukerne å finne den boken de leter etter! For å kunne fremheve de viktigste bøkene på en effektiv måte, utviklet vi en ny driverbasert […]

Les mer

En kort kundereise med smaken av suksess – Burger King på Gardermoen

Sommeren 2018 åpnet Burger King restaurant i ankomsthallen på Gardermoen. Hvordan få flypassasjerene til å stoppe innom der, i stedet for å skynde seg videre? Den utfordringen, sammen med kunnskapen om at høy relevans i kommunikasjonen gir god effekt i målgruppen til Burger King, var utgangspunktet for kampanjen. Spørsmålet ble da: er det mulig å […]

Les mer

Doblet salg av «Koppen» med sjarmerende stamgjester hos Circle K

Da bensinstasjonskjeden Circle K skulle markedsføre Koppen 2018, lot de en dramalærer fra Bergen, en arbeidssky taktekker og en gründer med tvilsomme hoderegningskunnskaper fronte kampanjen. Det ble en suksess. Målet med kampanjen var å øke salget i desember måned med 8–10 % sammenlignet med året før. Med uforandret budsjett, økte salget med omlag det dobbelte: 16 […]

Les mer

Storebrand tidsmaskin – datadrevet kreativitet ga økt relevans

— Et kundecase fra New Work — Det å spare til pensjon kan føles som å utsette lykke. Noe som ikke angår meg. Starcom og New Work tok utfordringen om å gjøre pensjonssparing mer interessant for nordmenn flest. Resultatet ble en databasert kommunikasjonsrigg, som gjorde oss i stand til å  produsere og distribuere 325 (!) «personlige» […]

Les mer

«Hele Norges bredbånd» – hvordan opprettholde markedsandel i et fallende marked

For nordmenn er tilgang til internett like selvsagt som vann i springen. Det spøkes til og med om at wifi utgjør grunnmuren i Maslows behovspyramide. Nettet skal være raskt og uten irriterende nede-tid. Telenor forventer ikke videre vekst i DSL-markedet da fiber er i ferd med å bli dominerende teknologi. Telenor har selvsagt fiber teknologi […]

Les mer

Telenor YNG – lansering av nytt konsept spesielt tilpasset «digital natives»

Telenor hadde høye ambisjoner når de skulle lansere et nytt konsept spesielt rettet mot den kresne målgruppen «unge voksne». Med hjelp av inngående kundeinnsikt og høy innovasjonsgrad ble lanseringen av Telenor YNG en kjempesuksess.  Når man skal kommunisere med en målgruppe som er kirurgisk festet til mobilen og ikke gir deg mer enn et nano-øyeblikks […]

Les mer

Lekne videosnutter om Barndom

Filmen Barndom hadde premiere på kino 3. mars og har allerede rukket å bli en mye omtalt, diskutert og omfavnet film. Filmen er en stillfaren og observerende dokumentar om barn og lek på barnets premisser, og har blant annet skapt debatt om hvor tidlig skole og læring skal gripe inn og bli en del av […]

Les mer
See More