Burger King – Hvordan få sveipe-generasjonen til å stoppe opp?

Tags:
  • Del:  

Mobilen og sosiale medier er ungdommens viktigste plattform – men hvordan unngå å bare bli sveipet forbi?

I 2016 startet Burger King og deres produktserie King Savers reisen mot en heldigital mediestrategi for å bedre tilpasse seg unge målgruppers medievaner.

Burger King skulle bli den kule utfordreren som tilbyr mer enn bare billige deals. Vi ønsket å engasjere målgruppen i større grad gjennom kommunikasjonen, men fortsatt med produktet som helten.

Relevante budskap til kresen målgruppe

Undersøkelser viser at «Adblock-generasjonen» helst ikke vil ha reklame – med mindre det er interessant, morsomt og tilpasset dem eller det de er opptatt av. Strategien ble derfor å snu opp-ned på tradisjonelle konvensjoner om hvordan det kommuniseres: Vi ville være underholdende, relevante og mindre «reklamete», og ha budskap tilpasset ulike interesseområder. Produktfokuset skulle ikke fjernes, men måtte fortjene sin plass i rampelyset! Og alt skulle tilpasses de ulike kanalene og plattformene, både i forhold til kontekst og format. Det ble utviklet dynamiske bannere (ved hjelp av Starcom DOT) som automatisk ble tilpasset det miljøet de skulle stå i. Vi skapte også unike løsninger både på Youtube, VGTV og sammen med United Screens som ga verdi til målgruppen – og effekt for Burger King!

Se case-filmen ovenfor.

Et prisvinnende markedsføringscase

  • Gull i kategori Mediekanal, med VGTV
  • Sølv i kategorien Mediekreativitet, med New Work og United Screens

 

Kunde: Burger King v/ Heidi Moss

Kundeteam Starcom: Roar Aarhus, Håvard Sesseng, Iselin Bore, Filip Ruud, Jon Gillingsrud, SIlje Dybedahl, Felicia Constant, Jean-Nicolas Gilles, Chris Eliassen, Thea Vangbæk.

Takk til samarbeidspartnere New Work, VGTV, United Screens.