Burger King – Hvordan få sveipe-generasjonen til å stoppe opp?

Tags:
  • Del:  

Mobilen og sosiale medier er ungdommens viktigste plattform – men hvordan unngå å bare bli sveipet forbi?

I 2016 startet Burger King og deres produktserie King Savers reisen mot en heldigital mediestrategi for å bedre tilpasse seg unge målgruppers medievaner.

Burger King skulle bli den kule utfordreren som tilbyr mer enn bare billige deals. Vi ønsket å engasjere målgruppen i større grad gjennom kommunikasjonen, men fortsatt med produktet som helten.

Relevante budskap til kresen målgruppe

Undersøkelser viser at «Adblock-generasjonen» helst ikke vil ha reklame – med mindre det er interessant, morsomt og tilpasset dem eller det de er opptatt av. Strategien ble derfor å snu opp-ned på tradisjonelle konvensjoner om hvordan det kommuniseres: Vi ville være underholdende, relevante og mindre «reklamete», og ha budskap tilpasset ulike interesseområder. Produktfokuset skulle ikke fjernes, men måtte fortjene sin plass i rampelyset! Og alt skulle tilpasses de ulike kanalene og plattformene, både i forhold til kontekst og format.

Det ble utviklet dynamiske bannere (ved hjelp av Starcom DOT) som automatisk ble tilpasset det miljøet de skulle stå i. Vi skapte også unike løsninger i forkant av målgruppens favorittprogrammer på VGTV som ga verdi til målgruppen – og effekt for Burger King!

Se case-filmen ovenfor.

Et prisvinnende markedsføringscase

  • Gull i kategori Mediekanal, med VGTV
  • Sølv i kategorien Mediekreativitet, med New Work

 

Kunde: Burger King v/ Heidi Moss

Kundeteam Starcom: Roar Aarhus, Håvard Sesseng, Iselin Bore, Filip Ruud, Jon Gillingsrud, SIlje Dybedahl, Felicia Constant, Jean-Nicolas Gilles, Chris Eliassen, Thea Vangbæk.

Takk til samarbeidspartnere New Work, VGTV, United Screens.