Native-artikler for Visa imponerte

Tags:
  • Del:  

–Personligen tycker jag det är något av det snyggaste vi har gjort!

De entusiastiske og svenske ordene kommer fra Visa, som før sommeren ga oss i oppgave å lage inspirerende innhold om mobilbetaling. Starcom hentet ressurser fra Shift, vårt innholdsmiljø i Publicis, som lagde tre ulike native-artikler, tilpasset ulike målgrupper. Så imponert ble Visa at de ønsker å gjøre lignende historier i resten av Europa.

 

Utfordringen var:

Hvordan kan vi gjøre folk kjent med å betale med mobilen?

Vi foreslo tre vinklinger mot tre ulike målgrupper. Den første ble en artikkel om teknologi, som vi smidig kunne løse med telefonintervjuer og stockfoto og -film.  Dette ga oss mer tid til de neste to artiklene, der vi ville ha gode forbrukerhistorier å formidle mobilbetaling gjennom. Og det fant vi!

I artikkel to utfordret vi Carl Herman å kun betale med mobilen i en uke. Ryktet sier at bankkortet hans fremdeles ligger pensjonert i sokkeskuffen.

Og i artikkel tre ble vi med to travle interiørstylister i en hektisk og inspirerende hverdag – hvor både interiør og mobil (og betaling med den) ble fortalt gjennom tekst, filmloops og foto.

 

Kunden ble imponert over mangfoldet og nedslagsfeltet Visa som merkevare oppnår gjennom bruk av mennesker med gode historier å fortelle.

To unge menn står og prater foran vegg med grafitti. Mørkeblå linje øverst med hvit tekst "Visa". Tekst nede: "Carl Herman tok utfordringen: En uke uten fysisk bankkort"

 

Ta en prat med din rådgiver hos oss dersom du er nysgjerrig på lignende løsning.

 

Du er kanskje også interessert i:

Content@Scale – premiumløsning for annonsørinnhold