Presisjon i stjerneklasse

Tags:
  • Del:  

Her er caset som vant gull i Mediestrategiprisen 2016!

En bred modellportefølje gir mulighet til å dekke mange behov. Mercedes-Benz har alt fra småbil til luksusklasse. Her var det mye å hente på presisjon; i hva vi løftet frem, hvor, når, hvordan, og til hvem. Ambisjonen ble å benytte hvert kjøpsøyeblikk til å selge en Mercedes. Sterke resultater ble skapt gjennom tydelige mål og økt presisjon gjennom hele kundereisen. Se case-videoen over for å finne ut mer.


Video transkripsjon – case «Presisjon i stjerneklasse» for Mercedes-Benz:

Nordmenn kjøper nybil som aldri før. Også premium-bil.

Mercedes-Benz har nytt godt av utviklingen, men hadde i 2016 få lanseringer av volum-modeller på planen.

Utfordringen var derfor å forbli relevante året gjennom.

Mercedes-Benz har et bredt spekter av bilmodeller. Det gjør at det er mye å hente på presisjon i hva vi løfter frem, til hvem, når, og hvor de er i kundereisen.

Vår ambisjon var å utnytte ethvert kjøpsøyeblikk til å selge en Mercedes.

Potensielle bilkjøpere etterlater seg digitale spor som indikerer hva de er ute etter.

Det ble brukt til å skreddersy budskap å motivere de underveis til å velge en Mercedes-Benz.

Resultatet var økt attraktivitet, og effektiv konvertering av leads.

Målet om å treffe rett person til rett tid, på riktig sted med rett budskap, var dermed en suksess.  

– Slutt –


Lurer du på om vi kunne gjort det samme for din bedrift? Ta kontakt med oss for en prat!