Relevant innhold og bred distribusjon = Effekt

Tags:
  • Del:  

NorgesEnergi har det siste året hatt fokus på å ta en tydeligere lavprisposisjon gjennom å dele hverdagslige sparetips. For å skape oppmerksomhet og trigge engasjement hos målgruppen måtte vi finne en løsning som kombinerte relevant innhold med optimal distribusjon på en effektiv måte. Løsningen falt på vår egenutviklede digitale innholdsrigg Content@Scale (C@S).

C@S kombinerer premium innholdsproduksjon med premium distribusjon på tvers av mediehus, sammen med dynamiske native-innganger for å levere det vi mener er blant bransjen beste løsninger for annonsørinnhold.

For NorgesEnergi har over 100 annonser blitt testet og optimalisert det siste året.

Vi har kontinuerlig testet ut både ulike innganger og målgruppekjøp for å optimalisere på kombinasjonene som gir størst effekt. For å maksimere ROAS har vi gjennom et skreddersydd dashboard hatt god kontroll på de viktigste KPIene, inklusive klikkpris, klikkrate og andel som leser de faktiske artiklene. God leveranse på både klikkrate og leseandel bevitner kvalitet i både trafikk og innhold.

«Resultatene fra NorgesEnergi sin bruk av Content@Scale viser hva som er mulig å få til ved målrettet arbeid og fokus på kvalitet, testing og kontinuerlig optimalisering. Det er alltid gøy å prestere over forventning, og jeg her stolt av samarbeidet vi har fått til med Starcom på dette området.»

Kommentar fra Helene Strømme, Marketeer NorgesEnergi

 

Læring forbedrer resultatene 

Etter å ha kjørt flere kampanjer er det gøy å se resultatene over tid. Dette beviser tydelig at ved å benytte læring aktivt både fra et medie- og kommunikasjonsperspektiv gir ekstremt gode resultater. Både vi og kunden er veldig fornøyde!

To stolpediagram i gult og lilla som viser utviklingen i klikkrate og andel lest artikkel
Bildetekst: Stolpediagram klikkrate 2019–2020: Klikkrate har vokst fra drøyt 0,10 % til nær 0,60 %, som er godt over benchmark på 0,30 %. Stolpediagram andel lest artikkel i % 2019–2020: Fra under 10 % har andelen raskt vokst til nær 50 % og sist på ca. 60 % – mot benchmark på rett over 10 %.

Er du interessert i innholdsmarkedsføring?

Les om hvordan SHIFT, avdelingen i Publicis som jobber med innhold, hjalp Visa med å gjøre det bedre kjent å betale med mobil.

Og her er det prisvinnende caset for Burger King, som tok i bruk historiefortelling i flere kanaler for å skape engasjement rundt sin Whopper Hack.

Lær om vår egenutviklede løsning for native advertising: Content@Scale