Premiert case for Høyskolen Kristiania: Alle studier skal med

Tags:
  • Del:  

Gjennom bransjens kanskje mest avanserte, digitale annonserigg har vi oppnådd en fenomenal salgsøkning gjennom en kraftig økning i digitale leads. Med hjelp av teknologi, mediehåndverk, kontinuerlig kundesamhandling og god rådgivning bidro vi til fantastiske forretningsresultater.

Utfordring og mål

Høyskolen Kristiania har vokst til å bli en av de ledende utdanningsinstitusjonene i Norge, og har de siste årene fått over 80 forskjellige studier – alt fra akupunktur til 3D-design. Det har ført til rekord i antall søkere fem år på rad. Mye av veksten har vært drevet av en digital annonseringsrigg som er optimalisert til fingerspissene for å konvertere søkere til de mest populære studiene – flaggskipene.

Men med den store bredden i studieutvalget, vil videre vekst være avhengig av at vi får kommunisert også de nye og mindre studiene – til vidt forskjellige målgrupper. Dette krevde at digitalriggen måtte bygges om for å tilpasses disse nye målene, med spesiell fokus på å øke antall digitale leads  – og pga. lavere budsjetter, måtte vi klare dette til en betydelig lavere CPL (Cost per Lead).

Løsning

Den nye digitalriggen ble omstrukturert med to fokusområder:

1.       Sikre annonsetrykk på tvers av studier ved en egenutviklet løsning: gjennom API integrasjon til Facebook trente vi algoritmene til å knytte de mest attraktive målgruppene opp mot de enkelte studiene. En løsning som både fordeler annonsetrykk jevnere og holder CPL nede.

2.       Videre ekspanderte vi de allerede finpussede kjøpstaktikkene vi har brukt år på å utvikle, ved å introdusere dynamiske annonser på tvers av alle digitale kanaler, som sørget for budskap med skreddersøm til ulike målgrupper basert på posisjon i kjøpsreisen og med løpende A/B testing.

Resultater 

Den nye annonseringsriggen har levert strålende resultater! I løpet av kampanjen økte antall søknader langt over målsetting, og hele 70 % av økningen kan attribueres til den digitale riggen. Antallet digitale leads økte med 50 % – selv med et betydelig lavere budsjett. Målet om jevn fordeling på tvers av studier ble også nådd.

Premiert case

Sølv i kategorien Lead Performance under INMA Performance Awards 2020 

Diplom: INMA Performance Award 2020 Lead Performance, Sølv til Starcom og Høyskolen Kristiania


Relaterte saker

Case: Hvordan nå den «umulige» målgrupen for Høyskolen Kristiania