Telenor YNG – lansering av nytt konsept spesielt tilpasset «digital natives»

Tags:
  • Del:  

Telenor hadde høye ambisjoner når de skulle lansere et nytt konsept spesielt rettet mot den kresne målgruppen «unge voksne». Med hjelp av inngående kundeinnsikt og høy innovasjonsgrad ble lanseringen av Telenor YNG en kjempesuksess. 

Når man skal kommunisere med en målgruppe som er kirurgisk festet til mobilen og ikke gir deg mer enn et nano-øyeblikks oppmerksomhet stiller det spesielle krav til mediestrategi og innhold. Sammen med POL og Telenor lagde Starcom en kampanje som evnet å fange oppmerksomheten og skape et varig inntrykk blant landets millennials. Og det på rekordtid.

Åtte håndplukkede ambassadører og to relevante samarbeidspartnere genererte mengder med relevant innhold. En nøye regissert mediestrategi med utgangspunkt i data og målgruppestyring ble løsningen for å spre innholdet med kirurgisk presisjon: Digitale plattformer – spesielt mobil og sosiale medier – ble kjernen i strategien.

Ulikt innhold ble produsert for de ulike plattformene, og gjennom smart bruk av data kunne vi rette budskapet direkte til den avgrensede målgruppen, og i rett kontekst. Sekvensiell historiefortelling var en viktig del av strategien for å fortelle en historie til en målgruppe med historisk kort konsentrasjonsspenn for reklamebudskap.

Prissankende lansering

Medieprisen 2017:

  • Gull med Egmont People i kategorien Mediekampanje
  • Diplom i kategorien Mediestrategi, sammen med reklamebyrået POL

Performance Awards 2017:

  • Bronse i kategorien Multikanal

Kunde: Telenor Mobil v/Beathe Stangeland + team

Reklamebyrå: POL v/Kjetil B. Skogly, Janne B. Lysø, Stian Johansen + team.

Kundeteam Starcom: Agnar Aldridge, Roar Aarhus, Evy Hagemark, Kjetil Branæs, Sindre Holme, Patric Ligner, Ellen Kulms, Dag Ormåsen, Catharine Mitlid.

Se noen av profilene i reklamefilm for YNG på YouTube