Nyheter, Fag & Case

Cookiedøden – hva gjør vi med den?

Til forskjell fra cookie-samling, er førstepartsdata det du får ved å direkte engasjere deg i forbrukeren. Denne dataen har potensialet til å avsløre psykografiske data som ikke kan utledes fra atferds-sporing. Her er fire måter å forbedre måten du samler data på – ved å bli personlig! Vis at du lytter. En av de mest […]

Les mer

Slik lykkes du med influencer markedsføring

Det er mange faktorer som merkevarebyggere må ta i betraktning for å lykkes med influencer markedsføring i 2022. Det finnes ingen «one size fits all», og de beste samarbeidene må være basert på gjensidig begeistring mellom merkevare og influencer. Her er fem faktorer som bør ligge til grunn for vellykket bruk av influencere:    1)     […]

Les mer

Organisk søk – er nettstedet ditt klart for utviklingen?

Søk er en stor del av hverdagen vår. I takt med teknologisk utvikling, maskinlæring, og raskere og mer stabilt internett – «overalt» – bruker vi også søk til veldig mye. Er nettstedet og innholdsstrategien din klar for utviklingen? I Europa er Google sin markedsandel innen søk over 90 % (uansett enhet). Så, når Google snakker om […]

Les mer

Black Week: Mediekjøp kan nå rekordpriser i 2021

Skal du annonsere under Black Week i år? Etter et avvikende år i 2020 ser vi nå for 2021 at prisene på mediekjøp er tilbake på 2019-nivå. Annonsering under Black Week 2021 kan med andre ord nå rekordpriser. Sagt på en annen måte betyr det rett og slett at du som annonsør kan oppleve å […]

Les mer

Google utsetter bortfall av 3. parts cookies. Hva betyr det for deg?

En endring som skulle endre det digitale økosystemet slik vi kjenner det De siste årene har det vært et økende fokus på personvern. Nye lover har blitt vedtatt og nettlesere som Safari og Firefox har kommet med hyppige oppdateringer som begrenser mulighetene for bruk av 3. parts cookies til sporing og målretting i digital markedsføring. […]

Les mer

Hvordan Apple iOS14 innebærer en ny hverdag for annonsering på digitale plattformer

Endringene rammer spesielt plattformene Facebook, Instagram og Messenger. Apple’s introduksjon av iOS 14 har skapt en ny hverdag for digital annonsering, spesielt i Facebook-eide apper. Vi ønsker å dele informasjon, samt oppklare hva dette betyr for deg som annonsør eller kollega. Innholdsoversikt: Introduksjon For Facebook-eide apper: Konverteringer ♦ Segmentering og målretting ♦ Attribusjon For Snapchat: Rapportering ♦ […]

Les mer

Råd for merkevarer i korona- og krisetider

Når verden brått blir snudd på hodet, er det om å gjøre å holde hodet kaldt og tenke strategisk og langsiktig. Her er en sjekkliste på seks punkter merkevarer kan styre etter i krisetider, som den vi befinner oss i nå med koronaviruset. 1: Posisjoner merkevaren for bedre tider. Merkevarer som fortsetter å investere vil […]

Les mer

Annonsere på TikTok? 5 ting du bør være klar over

TikTok er en spennende kanal, som vi får mange spørsmål fra kundene våre om. Her oppsummerer vi raskt hva du som seriøs annonsør bør være klar over før du begynner å plassere annonsene dine der – per Q1 2020. Sitter du litt på gjerdet, anbefaler vi deg å følge med, for her kan ting endre […]

Les mer

Medieutviklingen i 2019

2019 er nå et tilbakelagt kapittel. Det siste året i dette tiåret som i stor grad har vært preget av diskusjoner om TV vil overleve, og en eksplosjon i fremveksten av digitale plattformer og muligheter. La oss ta en kikk på faktaene, både når det gjelder mediebruk og hvor mye annonsørene investerer.   Økt mediebruk, […]

Les mer

Annonsering i podkast – nå begynner podkast å bli stuerent

Norges offisielle podkast-liste, Podtoppen.no, har skapt blest i medieindustrien siden lanseringen 14. januar. Debatten har handlet om at noen av de største poddene ikke har blitt inkludert på listen og hvorvidt Podtoppen i det hele tatt kan kalles «offisiell». Så hva bør du som annonsør være klar over og tenke på når det gjelder å […]

Les mer
See More