Nyheter, Fag & Case

Hvordan Apple iOS14 innebærer en ny hverdag for annonsering på digitale plattformer

Endringene rammer spesielt plattformene Facebook, Instagram og Messenger. Apple’s introduksjon av iOS 14 har skapt en ny hverdag for digital annonsering, spesielt i Facebook-eide apper. Vi ønsker å dele informasjon, samt oppklare hva dette betyr for deg som annonsør eller kollega. Innholdsoversikt: Introduksjon For Facebook-eide apper: Konverteringer ♦ Segmentering og målretting ♦ Attribusjon For Snapchat: Rapportering ♦ […]

Les mer

Black Week: Ikke bare tilbudene som stiger

I år antas det at enda flere vil handle på nett og at vi vil se en markant økning i forbindelse med Black Friday og Cyber Monday. Ikke minst fordi mange nye kundegrupper har prøvd netthandel under koronapandemien og erfart hvor raskt og enkelt det er å gjennomføre en netthandel og få varene levert (NHO […]

Les mer

Råd for merkevarer i korona- og krisetider

Når verden brått blir snudd på hodet, er det om å gjøre å holde hodet kaldt og tenke strategisk og langsiktig. Her er en sjekkliste på seks punkter merkevarer kan styre etter i krisetider, som den vi befinner oss i nå med koronaviruset. 1: Posisjoner merkevaren for bedre tider. Merkevarer som fortsetter å investere vil […]

Les mer

Annonsere på TikTok? 5 ting du bør være klar over

TikTok er en spennende kanal, som vi får mange spørsmål fra kundene våre om. Her oppsummerer vi raskt hva du som seriøs annonsør bør være klar over før du begynner å plassere annonsene dine der – per Q1 2020. Sitter du litt på gjerdet, anbefaler vi deg å følge med, for her kan ting endre […]

Les mer

Medieutviklingen i 2019

2019 er nå et tilbakelagt kapittel. Det siste året i dette tiåret som i stor grad har vært preget av diskusjoner om TV vil overleve, og en eksplosjon i fremveksten av digitale plattformer og muligheter. La oss ta en kikk på faktaene, både når det gjelder mediebruk og hvor mye annonsørene investerer.   Økt mediebruk, […]

Les mer

Annonsering i podkast – nå begynner podkast å bli stuerent

Norges offisielle podkast-liste, Podtoppen.no, har skapt blest i medieindustrien siden lanseringen 14. januar. Debatten har handlet om at noen av de største poddene ikke har blitt inkludert på listen og hvorvidt Podtoppen i det hele tatt kan kalles «offisiell». Så hva bør du som annonsør være klar over og tenke på når det gjelder å […]

Les mer

1. parts data som varig konkurransefortrinn

Hvordan kan bruk av 1. parts data skape varige konkurransefortrinn?  Merkevarebygging som driver for vekst Det er godt etablert gjennom en mengde studier og empiri, at merkevareeffekter er den største drivkraften for vekst.  Markedsføring som er designet for å redusere pris-sensitivitet gjennom å skape emosjonelle bindinger til en merkevare, er mer lønnsom enn aktiviteter som […]

Les mer

PR + markedsføring = sant?

PR og markedsføring oppfører seg ofte som olje og vann. De vil helst skille lag, men med riktig organisering og planlegging går de to disiplinene opp i en høyere enhet. Å få markeds- og kommunikasjonsfolk til å prate sammen er ikke alltid enkelt. Markedsføreren er lidenskapelig opptatt av forbrukeren og merkevaren. Kommunikasjonsfolk er opptatt av […]

Les mer

Vi vet hva som fungerer!

De vanskelige spørsmålene i markedsføringsarbeidet Jobber du med markedsføring og merkevarebygging kjenner du deg sikkert igjen i disse spørsmålene: Hvor mye skal vi investere for å oppnå målsetningene våre? Hvor bør vi investere reklamebudsjettet, og hva kan vi forvente av effekter basert på disse investeringene? Er tradisjonelle kanaler fremdeles relevant å inkludere i markedsmiksen? Fungerer […]

Les mer

8 ting å tenke på når du kjøper (digitale) medier i 2019

Torsdag 13. juni fant ANFO ADTECH: Programmatisk sted. Foredragsholdere fra utlandet og vår egen Christine Torp, Director Performance and Digital Planning, inntok scenen på Latter. Christine snakket om ‘8 ting du må tenke på når du kjøper digitale medier i 2019′. Under finner du kort oppsummert de 8 punktene. Vil du vite mer, er det […]

Les mer
See More