Frokostseminar for kunder – Hva gir effekt?

Tags:
  • Del:  

Tirsdag 21. november arrangerte Starcom frokostseminar for kunder, hvor «effekt» var temaet. Vi fikk også besøk fra Kitchen, som presenterte funnene fra sin bok «Effekt». 

Frokost og fag i skjønn forening er ofte en vinnende kombinasjon. Vi åpnet dørene til vår nye kantine i 8. etasje klokken 08.30, slik at de som ønsket kunne fylle magene med fristende frokost, juice og kaffe. Da det var tid for å fylle hodene, fikk de ankomne høre mer om følgende:

Hva skal til for å skape effekt?

Espen Haugen og Anders Erikson fra Kitchen ga i høst ut boken Effekt. Basert på internasjonal forskning og «best practise» har de oppsummert 10 regler for effektiv kommunikasjon, og eksemplifisert gjennom norske caser (bl.a. strategien bak Circle K-lanseringen i Norge). Vi fikk besøk fra Kitchen, som delte funnene sine med oss.

Hva kan vi lære av prisvinnende kampanjer?

I 10 år har Starcom dominert Mediaforums prisutdeling Medieprisen. Fokuset vårt har ikke vært å vinne priser, men å oppnå effekt for våre kunder. Så hva har vi lært på tvers av alle disse kampanjene? Catharine Mitlid, Strategy Director, delte perspektiver og læring.

De nyeste premierte casene våre

Hvilke caser har ikke bare gitt resultater for kundene våre, men også høstet anerkjennelse i bransjen? Vi presenterte de tre som har mottatt priser høsten 2017:

  • Mercedes-Benz: Attribusjonsanalyse – hvordan optimalisere den digitale kundereisen for mest effektiv konvertering?
  • Telenor Bredbånd: Hvorfor koble eksterne og egne kundedata som grunnlag for digitale målgruppekjøp, også mot dynamisk budskapsutvikling, og dermed sikre effektiv medieinvestering der det betyr mest?
  • Burger King: Hvordan får sveipe-generasjonen til å stoppe opp? En heldigital strategi for å treffe «ad block»-generasjonen.

 

Dette var det første frokostseminaret vi holdt i vår egen kantine, men vi håper ikke det blir det siste!

Takk til alle som kom!

 

presentasjon av funnene fra Kitchen sin bok Effekt på frokostseminar
Lydhøre kunder fikk høre om funnene fra boken Effekt.