Nyheter, Fag & Case

Starcom kåret til Årets Mediebyrå 2018 – takk!

For tredje år på rad gjennomførte det nordiske byrået REGI i samarbeid med DN en kåring av Årets Byrå. Undersøkelsen dekker 54 byråer på tvers av ni kategorier.    Basert på intervju av byråenes egne kunder, vurderes byråene ut i fra ulike fag- og kompetanseområder, og oppnår KTI-scores. Årets Byrå-kåringen skiller seg således ganske mye […]

Les mer

Bryter ned siloer ved hjelp av AI: møt Marcel!

Starcom og Publicis tar i bruk AI for å skyte ytterligere fart i å skape en fremtidsrettet organisasjon. Plattformen, kalt Marcel, skal i enda større grad forenkle og forbedre alle prosesser, og gjøre det enklere å dele kunnskap på tvers av både fagområder og markeder. Hva er Marcel? Kort oppsummert: Marcel er en AI-basert innovasjon […]

Les mer

Ny byråleder: – Starcom skal fortsatt være en sulten utfordrer

Etter 11 år i Starcom tar Jon Axel Nævestad nå steget opp som leder av mediebyrået. «Vi har en sterk kultur og et faglig sterkt team som jeg gleder meg til å videreutvikle», sier Nævestad.  Nævestad er 38 år og kommer fra Tvedestrand. Han begynte å jobbe i Starcom som 27-åring «så og si rett […]

Les mer

Starcom forsvarer topplassering i viktig kåring

RECMA er et globalt researchselskap som monitorerer mediebyråer i 45 land, deriblant Norge, basert på 18 ulike kriterier. Kriteriene tar blant annet for seg konkurransedyktighet i pitcher, vekst på eksisterende kunder, prestasjoner i markedsføringskonkurranser og evne til å holde på kunder over tid. Du kan lese mer om hvordan rangeringen utarbeides på deres nettsider. I […]

Les mer

Ny byråleder fra egne rekker

Starcom Norge har rekruttert sin nye byråleder fra egne rekker: Jon Axel Navestad tar over etter Peder Mittet. Skiftet i ledelse er en naturlig utvikling som følge av den sterke veksten både i Starcom og de andre Publicis Media-byråene Zenith og New Work. Peder Mittet skal lede Publicis Media i Norge videre. Starcom Norge hadde […]

Les mer

Et langt kundeforhold: Takeda og Starcom fortsetter samarbeidet

Et drøyt 12 år langt kundeforhold mellom legemiddelselskapet Takeda og mediebyrået Starcom fortsetter. Den fornyede avtalen kommer etter en pitchprosess med flere utvalgte byråer. Takeda, også kjent som Nycomed her til lands, har vært tilstede i det norske markedet siden 1874. De er kjent for sterke merkevarer innenfor kosttilskudd og legemidler som distribueres via apotek. […]

Les mer

Ruter er tilbake som kunde!

Å ha vunnet tilbake Ruter som kunde etter en omfattende anbudskonkurranse er vi veldig stolte over i Starcom. Vi jobbet godt med de før, så er glade for å få muligheten igjen. Starcom har vunnet kunden tilbake etter en omfattende mediebyråkonkurranse. Samarbeidet omfatter alle kanaler, med særlig fokus på digitale medier. Håvar Sesseng, kundeansvarlig rådgiver […]

Les mer

Teknologitrender og inspirasjon fra CES 2018

CES er verdens største teknologikonferanse, og arrangeres årlig i Las Vegas. Her presenteres mange av de største produsentenes nye produkter, innovative løsninger,  nyttige (og unyttige) prototyper – fra smått til stort. Vi har vært tilstede på CES2018, og presenterer kort noen av inntrykkene. Stemmekontroll «Alle» snakker om stemmekontroll, og det kommer for fullt. Det gjør […]

Les mer

Feirer 15-årsjubileum med rekrutteringsrekord

I disse dager feirer Starcom 15 år i Norge. Gjennom jubileumsåret 2017 har selskapet ansatt 29 nye rådgivere og spesialister. Det er ny rekord. Medregnet opprettelsen av reklamebyrået New Work og rekruttering til Starcoms søsterbyrå, Zenith, har til sammen 29 nye hoder kommet på plass i Tollbugata 17. Huset teller nå til sammen 114 ansatte […]

Les mer

Starcom trainees – en investering i talenter

Vår første trainee ble ansatt for over 10 år siden, men i august 2016 ble det for alvor satt i system. Et år senere har det blitt tre traineer (praktikanter) i byrået. I løpet av det 18 måneder lange programmet skal traineene jobbe i tre ulike avdelinger, og ha fått en solid forståelse for arbeidet […]

Les mer
See More