Nyheter, Fag & Case

Verden stoler nå mer på bedrifter enn på myndigheter og mediene

Den jevne verdensborger stoler nå mer på bedrifter enn på mediene og myndigheter. Det stiller nye krav til bedrifter og merkevarers samfunnsrolle og samfunnsansvar.  Edelmans siste globale undersøkelse «Trust barometer» måler i hvilken grad verdens befolkning stoler på bedrifter, organisasjoner, medier og myndigheter. De peker på at verden befinner seg i en «information bankruptcy», som […]

Les mer

ice velger Starcom som ny partner i kampen om mobilkundene

Etter en spennende anbudsprosess med flere ulike mediebyråer har ice valgt mediebyrået Starcom som ny partner for å doble sin markedsandel. – De blir vår nye totalleverandør på mediekjøp fremover og derfor en svært viktig strategisk partner, sier Beathe Stangeland Eide, Head of Brand & Marketing i ice som i løpet av de siste årene […]

Les mer

Mer enn gode ønsker for 2021

7. desember, 2020 – Paris & Oslo – Det er sesongen for gode ønsker fra Publicis. Men i år vil vi trenge mer enn gode ønsker for å ta fatt på 2021. Så, i år brytes en lang tradisjon – i år bringes i stedet 80.000 ansatte fra byråene over hele verden sammen på Marcel plattformen. […]

Les mer

Sterke prestasjoner i Performance Award 2020

På tross av et annerledes år, ble det Performance Award i år også. INMA kjørte konferansen og konkurransen digitalt, med foredrag og kåring av vinnere i de ulike kategoriene spredd over flere dager. Starcom var nominert med fire kampanjer, og stakk av med to sølv i kategoriene «Performance Innovation» og «Lead Performance». Vårt søsterbyrå Zenith […]

Les mer

Lederskifte i Starcom – velkommen, Camilla!

Starcom, landets mest premierte mediebyrå, ønsker Camilla Halleraker velkommen som ny Managing Director. Hun overtar roret fra Jon Axel Nævestad, som går over i en nyopprettet rolle som Director of Operations i Publicis Media. Flere av Starcom sine kunder og samarbeidspartnere kjenner Camilla Halleraker fra før. Hun har bakgrunn fra både mediehus og mediebyrå; hun […]

Les mer

Dekningsmåling på tvers av digitale kanaler er her!

Dekning har lenge vært en viktig valuta for å investere markedsmidler i media – altså hvor mange mennesker kampanjen er i stand til å nå ut til. Ganske naturlig, i og med at dekning er en grunnleggende faktor for å bli lagt merke til av mange nok. Det er igjen første steget på veien til […]

Les mer

Lanserer løsningen på den komplekse annonsørhverdagen

I ANFOs årlige annonsørrapport fremkommer det at norske annonsører etterlyser større grad av åpenhet og kontroll med digitale mediekjøp, samt et ønske om forenkling av prosessene. Publicis-byråene tar annonsørene sine bekymringer på alvor og inviterer nå kundene inn i eget operativsystem. Publicis, med mediebyråene Starcom og Zenith i spissen, lanserer nå et helt nytt system […]

Les mer

Starcom viser muskler i Gulltaggen

Starcom hentet hjem ett gull og to bronse fra Gulltaggen 2020, sammen med kundene Burger King, Circle K Norge og Høyskolen Kristiania. Vi er med dette mestvinnende mediebyrå.   Starcom viste nok en gang sin styrke innen strategi – byrået har vunnet gull i mediestrategi i alle de fire årene Gulltaggen har hatt kategorien. Årets […]

Les mer

Maarud velger Starcom

Nylig ble det kjent at Maarud og Maarud-eier Intersnack Group gir fornyet tillit til sin mediebyråpartner i Norge gjennom 15 år, Starcom. Maarud har altså vært på kundelisten til Starcom siden 2005. I løpet av denne tiden har Maarud etablert seg som en klar markedsleder og forbrukernes førstevalg i snackshyllen. Nylig ble merkevaren re-vitalisert gjennom […]

Les mer

Effektkurset er lansert!

Endelig er det her – nettkurset basert på boken Effekt. Lær hvordan du kan sikre at markedsinvesteringene gir best avkastning.  Har du meldt deg på, finner du innloggingen til nettkurset om effekt her.   Sammen med ANFO har vi i Publicis Groupe Norge nå lansert et nettkurs om effekt. Kurset baserer seg på Effektboken, som […]

Les mer
See More