Nyheter, Fag & Case

Ny adresse! Velkommen til Publicis-huset

Nå har Publicis-byråene i Norge flyttet sammen i flotte lokaler, fortsatt i Oslo sentrum. Velkommen til Publicis og Starcom i Apotekergata 12, rett ved Tinghuset. Fra Oslo S/Jernbanetorget er det 10–15 minutters gangavstand. Nærmeste trikkestopp er Tingretten (rett utenfor), mens nærmeste T-banestasjon er Stortinget (ca. 5 min. gange). Finn Publicis Starcom på kartet her. Resepsjonen […]

Les mer

Landbruksbedriftene velger Starcom

Landbruksbedriftene har nå underskrevet kontrakt med Starcom som blir deres nye mediebyrå fra nyttår. Dette ble resultatet av en grundig byråkonkurranse gjennom første halvår i 2021. Avtalen har de siste 11 årene ligget hos Mediacom og GroupM og omfatter medierådgivning og -kjøp for mer enn 10 norske landbruksaktører. Den er dermed en av de største […]

Les mer

Verden stoler nå mer på bedrifter enn på myndigheter og mediene

Den jevne verdensborger stoler nå mer på bedrifter enn på mediene og myndigheter. Det stiller nye krav til bedrifter og merkevarers samfunnsrolle og samfunnsansvar.  Edelmans siste globale undersøkelse «Trust barometer» måler i hvilken grad verdens befolkning stoler på bedrifter, organisasjoner, medier og myndigheter. De peker på at verden befinner seg i en «information bankruptcy», som […]

Les mer

ice velger Starcom som ny partner i kampen om mobilkundene

Etter en spennende anbudsprosess med flere ulike mediebyråer har ice valgt mediebyrået Starcom som ny partner for å doble sin markedsandel. – De blir vår nye totalleverandør på mediekjøp fremover og derfor en svært viktig strategisk partner, sier Beathe Stangeland Eide, Head of Brand & Marketing i ice som i løpet av de siste årene […]

Les mer

Mer enn gode ønsker for 2021

7. desember, 2020 – Paris & Oslo – Det er sesongen for gode ønsker fra Publicis. Men i år vil vi trenge mer enn gode ønsker for å ta fatt på 2021. Så, i år brytes en lang tradisjon – i år bringes i stedet 80.000 ansatte fra byråene over hele verden sammen på Marcel plattformen. […]

Les mer

Sterke prestasjoner i Performance Award 2020

På tross av et annerledes år, ble det Performance Award i år også. INMA kjørte konferansen og konkurransen digitalt, med foredrag og kåring av vinnere i de ulike kategoriene spredd over flere dager. Starcom var nominert med fire kampanjer, og stakk av med to sølv i kategoriene «Performance Innovation» og «Lead Performance». Vårt søsterbyrå Zenith […]

Les mer

Lederskifte i Starcom – velkommen, Camilla!

Starcom, landets mest premierte mediebyrå, ønsker Camilla Halleraker velkommen som ny Managing Director. Hun overtar roret fra Jon Axel Nævestad, som går over i en nyopprettet rolle som Director of Operations i Publicis Media. Flere av Starcom sine kunder og samarbeidspartnere kjenner Camilla Halleraker fra før. Hun har bakgrunn fra både mediehus og mediebyrå; hun […]

Les mer

Dekningsmåling på tvers av digitale kanaler er her!

Dekning har lenge vært en viktig valuta for å investere markedsmidler i media – altså hvor mange mennesker kampanjen er i stand til å nå ut til. Ganske naturlig, i og med at dekning er en grunnleggende faktor for å bli lagt merke til av mange nok. Det er igjen første steget på veien til […]

Les mer

Lanserer løsningen på den komplekse annonsørhverdagen

I ANFOs årlige annonsørrapport fremkommer det at norske annonsører etterlyser større grad av åpenhet og kontroll med digitale mediekjøp, samt et ønske om forenkling av prosessene. Publicis-byråene tar annonsørene sine bekymringer på alvor og inviterer nå kundene inn i eget operativsystem. Publicis, med mediebyråene Starcom og Zenith i spissen, lanserer nå et helt nytt system […]

Les mer

Starcom viser muskler i Gulltaggen

Starcom hentet hjem ett gull og to bronse fra Gulltaggen 2020, sammen med kundene Burger King, Circle K Norge og Høyskolen Kristiania. Vi er med dette mestvinnende mediebyrå.   Starcom viste nok en gang sin styrke innen strategi – byrået har vunnet gull i mediestrategi i alle de fire årene Gulltaggen har hatt kategorien. Årets […]

Les mer
See More