Nyheter, Fag & Case

Kreativitet er givende å jobbe med

5 kjappe med Roar Aarhus, Kreativ leder. I Starcom har kreativitet alltid hatt stort fokus. Og, slik mange toppidrettsutøvere har mentale trenere, har Starcom en kreativ leder i Roar Kristoffer Aarhus. Roar, som har jobbet i byrået i nærmere 5 år, har tatt fatt på oppgaven med stor entusiasme: Hvorfor er du så opptatt av […]

Les mer

Starcom og Telenor Mobil med sølv i global prisutdeling som eneste norske

Som eneste norske byrå var Starcom representert i den prestisjetunge konkurransen Festival of Media Global Awards med to jobber nominert til finalen. Byrået hentet hjem et sølv sammen med kunden Telenor Mobil i kategorien «Best Use of Geo-Location» for caset «Telenor Moments». I tillegg til det premierte caset med Telenor Mobil, var Starcom også nominert […]

Les mer

Komplett ny kunde hos Starcom etter byråpitch

Etter en byråpitch valgte Komplett.no mediebyrået Starcom til å hjelpe seg med mediestrategi og kjøp. Starcom har allerede i noen måneder levert tjenester innenfor søkemotoroptimalisering til Komplett, men får nå ansvar for en større del av kommunikasjonen. Komplett kan fortelle at Starcom møtte konkurranse fra flere andre byråer. Til sist falt valget på gjengen i […]

Les mer

Starcom drar hjem Årets Byrå for andre år på rad!

Kåringen «Årets byrå» i regi av DN og analysebyrået Regi gikk av stabelen 10. april. Starcom hentet hjem tittelen som Årets Byrå i klassen mediebyråer 60+ MNOK – for andre år på rad! Daglig leder Jon A. Nævestad kan fortelle at dette er et resultat av store ambisjoner, både på kunders og egne vegne. Og […]

Les mer

Lanserer egenutviklet premiumprodukt for annonsørinnhold

Power of One utfordrer mediehusenes annonsørprodukter: – Dette er en liten revolusjon! Publicis Groupe i Norge gjør alvor av å slå sammen fagmiljøene. Med et egenutviklet premiumprodukt for native advertising utfordrer vi mediehusenes produksjon og distribusjon av annonsørinnhold. Det er snaue seks månedene siden det ble kjent at Publicis Groupe slår sammen sine norske byråer Kitchen, […]

Les mer

Brenner for innsiktsdrevet kreativitet

«Jeg er veldig glad i kreativitet. Samtidig har jeg bakgrunn fra innsikt, og er opptatt av at strategien skal sette retning på det kreative. Det er da vi får de beste løsningene.» – Nina Skotte   Nina har jobbet som forretningsdirektør i Starcom siden august 2018. Fra før av har hun mer enn 18 års […]

Les mer

5 kjappe fra en markedssjef: Takeda

Vi har tatt en prat med markedssjefen i Takeda Norge, Camilla R. Borander. – Dere var en av vinnerne i årets ANFO Effekt, med en ny kampanje for Nycoplus. Hva  var suksessfaktoren? – Vi var veldig opptatt av å ta vare på merkevareplattformen vår «Viten om vitaminer» – men samtidig så vi at det var […]

Les mer

Prisbelønnede kampanjer i ANFO Effekt

ANFO Effekt gikk av stabelen i slutten av februar, og Starcom med kunder og partnere fikk utmerkelse for tre ganske ulike caser.  – At vi i Starcom hevder oss med kampanjer som er så ulike, sier noe om den bredden av kompetanse vi innehar på huset. Det er også et vitnesbyrd om de evnene rådgiverne […]

Les mer

Virker reklame? Effektboken 2 er her

Spørsmålet om hvordan vi kan vite om reklame fungerer, er ikke nytt. I dagens komplekse mediehverdag er riktignok problemstillingene rundt effektiviteten til kommunikasjon og reklame noe annonsører i større grad er opptatt av enn tidligere. Så hva er effektiv reklame? Effektboken gir deg 10 grunnregler for effektiv kommunikasjon. Effektboken, skrevet av Espen Haugen og Anders […]

Les mer

Starcom i topp på RECMA byråevaluering

Det globale research-selskapet RECMA gjør jevnlig en kvalitativ rangering av mediebyråer i 45 land over hele verden. Norge har vært med som land i undersøkelsen siden 2014. På rangeringen for Norge fra vinteren 2019 er Starcom i topp, som flere ganger tidligere. RECMA sin rangering er basert på 18 objektive kriterier, fordelt på fire sett […]

Les mer
See More