Nyheter, Fag & Case

Lederskifte i Starcom – velkommen, Camilla!

Starcom, landets mest premierte mediebyrå, ønsker Camilla Halleraker velkommen som ny Managing Director. Hun overtar roret fra Jon Axel Nævestad, som går over i en nyopprettet rolle som Director of Operations i Publicis Media. Flere av Starcom sine kunder og samarbeidspartnere kjenner Camilla Halleraker fra før. Hun har bakgrunn fra både mediehus og mediebyrå; hun […]

Les mer

Dekningsmåling på tvers av digitale kanaler er her!

Dekning har lenge vært en viktig valuta for å investere markedsmidler i media – altså hvor mange mennesker kampanjen er i stand til å nå ut til. Ganske naturlig, i og med at dekning er en grunnleggende faktor for å bli lagt merke til av mange nok. Det er igjen første steget på veien til […]

Les mer

Lanserer løsningen på den komplekse annonsørhverdagen

I ANFOs årlige annonsørrapport fremkommer det at norske annonsører etterlyser større grad av åpenhet og kontroll med digitale mediekjøp, samt et ønske om forenkling av prosessene. Publicis-byråene tar annonsørene sine bekymringer på alvor og inviterer nå kundene inn i eget operativsystem. Publicis, med mediebyråene Starcom og Zenith i spissen, lanserer nå et helt nytt system […]

Les mer

Starcom viser muskler i Gulltaggen

Starcom hentet hjem ett gull og to bronse fra Gulltaggen 2020, sammen med kundene Burger King, Circle K Norge og Høyskolen Kristiania. Vi er med dette mestvinnende mediebyrå.   Starcom viste nok en gang sin styrke innen strategi – byrået har vunnet gull i mediestrategi i alle de fire årene Gulltaggen har hatt kategorien. Årets […]

Les mer

Maarud velger Starcom

Nylig ble det kjent at Maarud og Maarud-eier Intersnack Group gir fornyet tillit til sin mediebyråpartner i Norge gjennom 15 år, Starcom. Maarud har altså vært på kundelisten til Starcom siden 2005. I løpet av denne tiden har Maarud etablert seg som en klar markedsleder og forbrukernes førstevalg i snackshyllen. Nylig ble merkevaren re-vitalisert gjennom […]

Les mer

Effektkurset er lansert!

Endelig er det her – nettkurset basert på boken Effekt. Lær hvordan du kan sikre at markedsinvesteringene gir best avkastning.  Har du meldt deg på, finner du innloggingen til nettkurset om effekt her.   Sammen med ANFO har vi i Publicis Groupe Norge nå lansert et nettkurs om effekt. Kurset baserer seg på Effektboken, som […]

Les mer

Kan kunstig intelligens gi bedre avkastning på medieinvesteringene?

Et nytt produkt basert på kunstig intelligens (KI / AI) fra Publicis løser en av de største paradoksene innenfor programmatisk annonsering: Automatiserte mediekjøp gjør det vanskeligere enn noen gang å levere de beste resultatene.   En endret hverdag krever nye måter å løse oppgaver på Kjerneoppgaven til et mediebyrå er å maksimere avkastningen av markedsbudsjettene […]

Les mer

Fremtiden passer ikke inn i gårsdagens siloer

I et marked som er i konstant endring må vi, akkurat som våre kunder, endre oss. Med økende kompleksitet etterlyser kundene både et bredere sett av kompetanse fra sine byråer og samtidig en forenkling. 9 av 10 annonsører synes integrasjon på tvers av kanaler og plattformer er utfordrende. (ANFO/ Den store Annonsørrapporten 2019) Samtidig endres […]

Les mer

Starcom vinner Lantmännen etter mediebyråpitch

Den tradisjonsrike og markedsledende bakeriprodusenten Lantmännen Unibake valgte tidligere i år å initiere en åpen mediebyråpitch, og etter en krevende anbudsrunde er det klart at valget falt på Starcom. Lantmännen er i Norge bedre kjent for sine sterke merkevarer som blant annet Hatting, Axa, Sopps, Regal, og GoGreen. Avtalen omfatter alle Lantmännens merkevarer og kategorier, […]

Les mer

Høyskolen Kristiania og Starcom fortsetter et mer enn 14 år langt samarbeid

Høyskolen Kristiania har gått igjennom flere endringer de siste årene, med blant annet oppkjøp av flere skoler, utvidet satsing på Fagskolen, ny identitet og åpning av ny campus – men mediebyrået, det endrer de ikke på. Etter en prosess med evaluering av flere byråer, er en ny samarbeidsavtale med Starcom signert. Dermed forlenges et samarbeid […]

Les mer
See More