Nyheter, Fag & Case

Bredere tjenester og sterk spisskompetanse med «Power of One»

Hver for oss er vi bra – sammen blir vi enda bedre! Starcom, som del av Publicis Groupe, vil sammen med de andre Publicis-byråene i Norge forene krefter. Vi kaller det for «Power of One». Men pust ut: Starcom skal fortsatt være Starcom. De norske Publicis-byråene (Starcom, New Work, Zenith, Kitchen, MSL) vil bestå, med kundeporteføljer, […]

Les mer

Starcom vinner storeslem i Performance Award 2018!

Det ble en stor festdag for Starcom og våre kunder og samarbeidspartnere i årets Performance Award: Hele 4 medaljer på tvers av tre kategorier ble hentet hjem! Vi er stolte, glade og veldig ydmyke over de innovative løsningene vi og vårt søsterselskap New Work har skapt sammen med våre kunder Storebrand, Burger King og Tanum – løsninger som […]

Les mer

Nye ansatte bringer mer kompetanse til Starcom

Så langt i år har Starcom ønsket 15 nye ansatte velkommen til Tollbugata 17. De bringer med seg en fin blanding av ulik kompetanse og erfaring.  Byråleder Jon A. Nævestad forteller at etterspørselen etter tjenester relatert til digitale mediekanaler øker kraftig, i tråd med at investeringene kundene gjør i disse kanalene også vokser. Jon forteller […]

Les mer

Starcom kåret til Årets Mediebyrå 2018 – takk!

For tredje år på rad gjennomførte det nordiske byrået REGI i samarbeid med DN en kåring av Årets Byrå. Undersøkelsen dekker 54 byråer på tvers av ni kategorier.    Basert på intervju av byråenes egne kunder, vurderes byråene ut i fra ulike fag- og kompetanseområder, og oppnår KTI-scores. Årets Byrå-kåringen skiller seg således ganske mye […]

Les mer

Bryter ned siloer ved hjelp av AI: møt Marcel!

Starcom og Publicis tar i bruk AI for å skyte ytterligere fart i å skape en fremtidsrettet organisasjon. Plattformen, kalt Marcel, skal i enda større grad forenkle og forbedre alle prosesser, og gjøre det enklere å dele kunnskap på tvers av både fagområder og markeder. Hva er Marcel? Kort oppsummert: Marcel er en AI-basert innovasjon […]

Les mer

Ny byråleder: – Starcom skal fortsatt være en sulten utfordrer

Etter 11 år i Starcom tar Jon Axel Nævestad nå steget opp som leder av mediebyrået. «Vi har en sterk kultur og et faglig sterkt team som jeg gleder meg til å videreutvikle», sier Nævestad.  Nævestad er 38 år og kommer fra Tvedestrand. Han begynte å jobbe i Starcom som 27-åring «så og si rett […]

Les mer

Starcom forsvarer topplassering i viktig kåring

RECMA er et globalt researchselskap som monitorerer mediebyråer i 45 land, deriblant Norge, basert på 18 ulike kriterier. Kriteriene tar blant annet for seg konkurransedyktighet i pitcher, vekst på eksisterende kunder, prestasjoner i markedsføringskonkurranser og evne til å holde på kunder over tid. Du kan lese mer om hvordan rangeringen utarbeides på deres nettsider. I […]

Les mer

Ny byråleder fra egne rekker

Starcom Norge har rekruttert sin nye byråleder fra egne rekker: Jon Axel Navestad tar over etter Peder Mittet. Skiftet i ledelse er en naturlig utvikling som følge av den sterke veksten både i Starcom og de andre Publicis Media-byråene Zenith og New Work. Peder Mittet skal lede Publicis Media i Norge videre. Starcom Norge hadde […]

Les mer

Et langt kundeforhold: Takeda og Starcom fortsetter samarbeidet

Et drøyt 12 år langt kundeforhold mellom legemiddelselskapet Takeda og mediebyrået Starcom fortsetter. Den fornyede avtalen kommer etter en pitchprosess med flere utvalgte byråer. Takeda, også kjent som Nycomed her til lands, har vært tilstede i det norske markedet siden 1874. De er kjent for sterke merkevarer innenfor kosttilskudd og legemidler som distribueres via apotek. […]

Les mer

Ruter er tilbake som kunde!

Å ha vunnet tilbake Ruter som kunde etter en omfattende anbudskonkurranse er vi veldig stolte over i Starcom. Vi jobbet godt med de før, så er glade for å få muligheten igjen. Starcom har vunnet kunden tilbake etter en omfattende mediebyråkonkurranse. Samarbeidet omfatter alle kanaler, med særlig fokus på digitale medier. Håvar Sesseng, kundeansvarlig rådgiver […]

Les mer
See More