Nyheter, Fag & Case

Effektkurset er lansert!

Endelig er det her – nettkurset basert på boken Effekt. Lær hvordan du kan sikre at markedsinvesteringene gir best avkastning.  Sammen med ANFO har vi i Publicis Groupe Norge nå lansert et nettkurs om effekt. Kurset baserer seg på Effektboken, som ble lansert i 2017 og oppdatert i 2018. Siden da har forfatterne holdt foredrag […]

Les mer

Kan kunstig intelligens gi bedre avkastning på medieinvesteringene?

Et nytt produkt basert på kunstig intelligens (KI / AI) fra Publicis løser en av de største paradoksene innenfor programmatisk annonsering: Automatiserte mediekjøp gjør det vanskeligere enn noen gang å levere de beste resultatene.   En endret hverdag krever nye måter å løse oppgaver på Kjerneoppgaven til et mediebyrå er å maksimere avkastningen av markedsbudsjettene […]

Les mer

Fremtiden passer ikke inn i gårsdagens siloer

I et marked som er i konstant endring må vi, akkurat som våre kunder, endre oss. Med økende kompleksitet etterlyser kundene både et bredere sett av kompetanse fra sine byråer og samtidig en forenkling. 9 av 10 annonsører synes integrasjon på tvers av kanaler og plattformer er utfordrende. (ANFO/ Den store Annonsørrapporten 2019) Samtidig endres […]

Les mer

Starcom vinner Lantmännen etter mediebyråpitch

Den tradisjonsrike og markedsledende bakeriprodusenten Lantmännen Unibake valgte tidligere i år å initiere en åpen mediebyråpitch, og etter en krevende anbudsrunde er det klart at valget falt på Starcom. Lantmännen er i Norge bedre kjent for sine sterke merkevarer som blant annet Hatting, Axa, Sopps, Regal, og GoGreen. Avtalen omfatter alle Lantmännens merkevarer og kategorier, […]

Les mer

Høyskolen Kristiania og Starcom fortsetter et mer enn 14 år langt samarbeid

Høyskolen Kristiania har gått igjennom flere endringer de siste årene, med blant annet oppkjøp av flere skoler, utvidet satsing på Fagskolen, ny identitet og åpning av ny campus – men mediebyrået, det endrer de ikke på. Etter en prosess med evaluering av flere byråer, er en ny samarbeidsavtale med Starcom signert. Dermed forlenges et samarbeid […]

Les mer

Medieprisen 2019: 3 priser for 3 kunder i 3 ulike kategorier

Medieprisen deles årlig ut under Mediekonferansen, som arrangeres av Mediaforum. Det er høyt faglig nivå i konkurransen, som har kategorier både for medier og byråer. Starcom hevdet seg sterkt i år igjen, med 1 gull, 2 sølv og 1 diplom sammen med kunder og samarbeidspartnere.  Byråleder i Starcom, Jon A. Nævestad, hadde følgende å si […]

Les mer

Heder og ære på Performance Award 2019

Starcom og Publicis Media med kunder fikk med seg både edelt metall og ærespris fra INMA Performance Awards 2019. Den årlige konkurransen Performance Award i regi av INMA sier selv at det er «Norges tøffeste markedsføringskonkurranse, med tanke på kravet om dokumenterbare resultater». Da er det jo stas å bli anerkjent for den jobben som […]

Les mer

Ny kreativ leder for Publicis Groupe i Norden: Jerker Fagerström

Publicis Groupe har rekruttert en merittert kreativ leder for å utvikle sine kreative tjenester og posisjon innenfor gruppens modell ”Power of One”. Jerker Fagerström har fått ansvaret for å utvikle området sammen med – og på tvers av – byråene i gruppen. «Jeg gleder meg til å jobbe med spennende kunder og interessante utfordringer på […]

Les mer

Kreativitet er givende å jobbe med

5 kjappe med Roar Aarhus, Kreativ leder. I Starcom har kreativitet alltid hatt stort fokus. Og, slik mange toppidrettsutøvere har mentale trenere, har Starcom en kreativ leder i Roar Kristoffer Aarhus. Roar, som har jobbet i byrået i nærmere 5 år, har tatt fatt på oppgaven med stor entusiasme: Hvorfor er du så opptatt av […]

Les mer
See More