Nyheter, Fag & Case

Starcom vinner Lantmännen etter mediebyråpitch

Den tradisjonsrike og markedsledende bakeriprodusenten Lantmännen Unibake valgte tidligere i år å initiere en åpen mediebyråpitch, og etter en krevende anbudsrunde er det klart at valget falt på Starcom. Lantmännen er i Norge bedre kjent for sine sterke merkevarer som blant annet Hatting, Axa, Sopps, Regal, og GoGreen. Avtalen omfatter alle Lantmännens merkevarer og kategorier, […]

Les mer

Høyskolen Kristiania og Starcom fortsetter et mer enn 14 år langt samarbeid

Høyskolen Kristiania har gått igjennom flere endringer de siste årene, med blant annet oppkjøp av flere skoler, utvidet satsing på Fagskolen, ny identitet og åpning av ny campus – men mediebyrået, det endrer de ikke på. Etter en prosess med evaluering av flere byråer, er en ny samarbeidsavtale med Starcom signert. Dermed forlenges et samarbeid […]

Les mer

Medieprisen 2019: 3 priser for 3 kunder i 3 ulike kategorier

Medieprisen deles årlig ut under Mediekonferansen, som arrangeres av Mediaforum. Det er høyt faglig nivå i konkurransen, som har kategorier både for medier og byråer. Starcom hevdet seg sterkt i år igjen, med 1 gull, 2 sølv og 1 diplom sammen med kunder og samarbeidspartnere.  Byråleder i Starcom, Jon A. Nævestad, hadde følgende å si […]

Les mer

Heder og ære på Performance Award 2019

Starcom og Publicis Media med kunder fikk med seg både edelt metall og ærespris fra INMA Performance Awards 2019. Den årlige konkurransen Performance Award i regi av INMA sier selv at det er «Norges tøffeste markedsføringskonkurranse, med tanke på kravet om dokumenterbare resultater». Da er det jo stas å bli anerkjent for den jobben som […]

Les mer

Ny kreativ leder for Publicis Groupe i Norden: Jerker Fagerström

Publicis Groupe har rekruttert en merittert kreativ leder for å utvikle sine kreative tjenester og posisjon innenfor gruppens modell ”Power of One”. Jerker Fagerström har fått ansvaret for å utvikle området sammen med – og på tvers av – byråene i gruppen. «Jeg gleder meg til å jobbe med spennende kunder og interessante utfordringer på […]

Les mer

Kreativitet er givende å jobbe med

5 kjappe med Roar Aarhus, Kreativ leder. I Starcom har kreativitet alltid hatt stort fokus. Og, slik mange toppidrettsutøvere har mentale trenere, har Starcom en kreativ leder i Roar Kristoffer Aarhus. Roar, som har jobbet i byrået i nærmere 5 år, har tatt fatt på oppgaven med stor entusiasme: Hvorfor er du så opptatt av […]

Les mer

Starcom og Telenor Mobil med sølv i global prisutdeling som eneste norske

Som eneste norske byrå var Starcom representert i den prestisjetunge konkurransen Festival of Media Global Awards med to jobber nominert til finalen. Byrået hentet hjem et sølv sammen med kunden Telenor Mobil i kategorien «Best Use of Geo-Location» for caset «Telenor Moments». I tillegg til det premierte caset med Telenor Mobil, var Starcom også nominert […]

Les mer

Vi lanserer Publicis Drive

Hvordan sikre at ulik type data blir aktivert riktig gjennom hele kundereisen? Publicis-byråene styrker posisjonen innenfor datadrevet markedsføring og samler ekspertisen i et nytt matriseteam – Publicis Drive. Avdelingen blir en sentral partner for Publicis-byråenes kunder innen martech-strategi, automatisering og optimering av markedsinvesteringer. «Vi bygger videre på det sterke teknologi-miljøet i Publicis Media. Kundene våre […]

Les mer

Komplett ny kunde hos Starcom etter byråpitch

Etter en byråpitch valgte Komplett.no mediebyrået Starcom til å hjelpe seg med mediestrategi og kjøp. Starcom har allerede i noen måneder levert tjenester innenfor søkemotoroptimalisering til Komplett, men får nå ansvar for en større del av kommunikasjonen. Komplett kan fortelle at Starcom møtte konkurranse fra flere andre byråer. Til sist falt valget på gjengen i […]

Les mer
See More