Nyheter, Fag & Case

Starcom drar hjem Årets Byrå for andre år på rad!

Kåringen «Årets byrå» i regi av DN og analysebyrået Regi gikk av stabelen 10. april. Starcom hentet hjem tittelen som Årets Byrå i klassen mediebyråer 60+ MNOK – for andre år på rad! Daglig leder Jon A. Nævestad kan fortelle at dette er et resultat av store ambisjoner, både på kunders og egne vegne. Og […]

Les mer

Lanserer egenutviklet premiumprodukt for annonsørinnhold

Power of One utfordrer mediehusenes annonsørprodukter: – Dette er en liten revolusjon! Publicis Groupe i Norge gjør alvor av å slå sammen fagmiljøene. Med et egenutviklet premiumprodukt for native advertising utfordrer vi mediehusenes produksjon og distribusjon av annonsørinnhold. Det er snaue seks månedene siden det ble kjent at Publicis Groupe slår sammen sine norske byråer Kitchen, […]

Les mer

Brenner for innsiktsdrevet kreativitet

«Jeg er veldig glad i kreativitet. Samtidig har jeg bakgrunn fra innsikt, og er opptatt av at strategien skal sette retning på det kreative. Det er da vi får de beste løsningene.» – Nina Skotte   Nina har jobbet som forretningsdirektør i Starcom siden august 2018. Fra før av har hun mer enn 18 års […]

Les mer

5 kjappe fra en markedssjef: Takeda

Vi har tatt en prat med markedssjefen i Takeda Norge, Camilla R. Borander. – Dere var en av vinnerne i årets ANFO Effekt, med en ny kampanje for Nycoplus. Hva  var suksessfaktoren? – Vi var veldig opptatt av å ta vare på merkevareplattformen vår «Viten om vitaminer» – men samtidig så vi at det var […]

Les mer

Prisbelønnede kampanjer i ANFO Effekt

ANFO Effekt gikk av stabelen i slutten av februar, og Starcom med kunder og partnere fikk utmerkelse for tre ganske ulike caser.  – At vi i Starcom hevder oss med kampanjer som er så ulike, sier noe om den bredden av kompetanse vi innehar på huset. Det er også et vitnesbyrd om de evnene rådgiverne […]

Les mer

Virker reklame? Effektboken 2 er her

Spørsmålet om hvordan vi kan vite om reklame fungerer, er ikke nytt. I dagens komplekse mediehverdag er riktignok problemstillingene rundt effektiviteten til kommunikasjon og reklame noe annonsører i større grad er opptatt av enn tidligere. Så hva er effektiv reklame? Effektboken gir deg 10 grunnregler for effektiv kommunikasjon. Effektboken, skrevet av Espen Haugen og Anders […]

Les mer

CES 2019 – trender merkevarer bør merke seg

På teknologimessen CES (Consumer Electronics Show) i Las Vegas slippes ofte store nyheter, og prototyper vises frem. Men hvis du ser bak alt det prangende og oppmerksomhetssøkende og de stadig større skjermene, hvilke trender og retninger er det som kommer til syne? Flere av byrålederne i Publicis Groupe har delt sine refleksjoner etter CES 2019. […]

Les mer

Bredere tjenester og sterk spisskompetanse med «Power of One»

Hver for oss er vi bra – sammen blir vi enda bedre! Starcom, som del av Publicis Groupe, vil sammen med de andre Publicis-byråene i Norge forene krefter. Vi kaller det for «Power of One». Men pust ut: Starcom skal fortsatt være Starcom. De norske Publicis-byråene (Starcom, New Work, Zenith, Kitchen, MSL) vil bestå, med kundeporteføljer, […]

Les mer

Starcom vinner storeslem i Performance Award 2018!

Det ble en stor festdag for Starcom og våre kunder og samarbeidspartnere i årets Performance Award: Hele 4 medaljer på tvers av tre kategorier ble hentet hjem! Vi er stolte, glade og veldig ydmyke over de innovative løsningene vi og vårt søsterselskap New Work har skapt sammen med våre kunder Storebrand, Burger King og Tanum – løsninger som […]

Les mer

Nye ansatte bringer mer kompetanse til Starcom

Så langt i år har Starcom ønsket 15 nye ansatte velkommen til Tollbugata 17. De bringer med seg en fin blanding av ulik kompetanse og erfaring.  Byråleder Jon A. Nævestad forteller at etterspørselen etter tjenester relatert til digitale mediekanaler øker kraftig, i tråd med at investeringene kundene gjør i disse kanalene også vokser. Jon forteller […]

Les mer
See More