Effektkurset er lansert!

Tags:
  • Del:  

Endelig er det her – nettkurset basert på boken Effekt. Lær hvordan du kan sikre at markedsinvesteringene gir best avkastning. 

Sammen med ANFO har vi i Publicis Groupe Norge nå lansert et nettkurs om effekt. Kurset baserer seg på Effektboken, som ble lansert i 2017 og oppdatert i 2018. Siden da har forfatterne holdt foredrag og kurs for et utall bedrifter og i bransjefora. Boken har også blitt del av pensum hos Handelshøyskolen BI.

Hva får du i nettkurset?

Effektkurset går grundig gjennom alle de 10 prinsippene fra boken, som starter med mål og slutter med målinger. Prinsippene er godt dokumenterte, og skal hjelpe markedsførere med å sikre maksimal avkastning på markedsinvesteringene ved å gjøre mer av det vi vet fungerer. Hvert prinsipp eksemplifiseres gjennom prisvinnende kampanjer for norske merkevarer. Hver kursmodul (kapittel) avsluttes med deleksamen, og du får kursbevis om du besvarer minst 80 % korrekt.

En frisk påfylling av kunnskap med flotte kursholdere og godt innhold!

Lær av de beste innen markedsføring og merkevarebygging!

Kursdeltagere får også tilgang til unike video-intervjuer med 10 ledende, norske annonsører (bl.a. Orkla, Mills, Meny, Circle K og Vipps), som deler sine erfaringer og suksessfaktorer fra sitt markedsarbeid. ANFO deler også sine perspektiver, så her er det masse inspirasjon og læring å hente!

Kurset passer for alle som jobber i en markedsavdeling, tilstøtende funksjoner og ledelse. Godt egnet som introduksjon til nyansatte. 

Hva er Effektboken?

Mange markedsførere kjenner på kompleksiteten i dagens landskap. Mulighetene er mange, fallgruvene likeså. Hva er det som virker? Hvordan vet jeg at det virker? Hvordan sikre at toppledelsen forstår hvilken verdi markedsføring og kommunikasjon bidrar med?

Vi ønsket å hjelpe norske markedsførere med å svare på dette. Det fins mange internasjonale kilder på hva som fungerer – men gjelder de samme prinsippene her i Norge? Vi dykket ned i verdifulle, norske case-databaser (Anfo Effekt, Stella, Mediestrategiprisen), for å lære av kampanjer som beviselig har skapt effekt. I tillegg gjennomførte vi intervju med norske annonsører og bransjefolk. Innsikten fra dette arbeidet ble til boken Effekt: 10 grunnleggende regler for å lage reklame som virker. Boken er en praktisk anvendbar guide som begynner med mål og slutter med måling.

 

 


Ønsker du mer informasjon om Effektkurset? Ta kontakt med din rådgiver hos oss.