Fremtiden passer ikke inn i gårsdagens siloer

Tags:
  • Del:  

I et marked som er i konstant endring må vi, akkurat som våre kunder, endre oss. Med økende kompleksitet etterlyser kundene både et bredere sett av kompetanse fra sine byråer og samtidig en forenkling.

9 av 10 annonsører synes integrasjon på tvers av kanaler og plattformer er utfordrende.
(ANFO/ Den store Annonsørrapporten 2019)

Samtidig endres rollene på kundesiden. En CMO/markedssjef er i dag ofte ansvarlig for vekst på tvers av hele kundereisen, ikke bare merkevare og brede kommunikasjonsaktiviteter i massekommunikasjon. Investeringer i markedsføring må være målbare, valutaen er vekst og data er beviset.

For litt siden lanserte vi derfor en ny byråmodell som utfordrer dagens – vi kaller den for «Power of One». Sammen jobber vi for å skape vekst for våre kunder, på tvers av fagområder som tidligere satt i silo. Det gjør oss både til en bedre byråpartner og et morsommere sted å jobbe!

Dette er mer enn visjoner fra vår side. Før nyttår fusjonerte vi derfor alle Publicis-eide selskaper (medie-, reklame-, PR-, teknologi- og innholdsbyråer). Starcom er fortsatt Starcom, men nå med en enda sterkere og mer komplett rigg i bakkant. Alle kompetanseområdene er nå tilgjengelige for alle Publicis sine kunder, uavhengig av hovedbyrå i dag.

Velkommen til morgendagens byråmodell.