Høyskolen Kristiania og Starcom fortsetter et mer enn 14 år langt samarbeid

Tags:
  • Del:  

Høyskolen Kristiania har gått igjennom flere endringer de siste årene, med blant annet oppkjøp av flere skoler, utvidet satsing på Fagskolen, ny identitet og åpning av ny campus – men mediebyrået, det endrer de ikke på. Etter en prosess med evaluering av flere byråer, er en ny samarbeidsavtale med Starcom signert. Dermed forlenges et samarbeid som har vart mer enn 14 år.

Høyskolen Kristiania er i sterk vekst og vi har ambisiøse planer om universitetsstatus. For å lykkes i denne utviklingen er det viktig for oss å ha de beste samarbeidspartnerne. En optimal marked- og mediestrategi er avgjørende for at vi skal nå målene i et svært konkurranseutsatt marked. Valg av mediebyrå er derfor en meget viktig beslutning for oss, og vi har gjennomført en evaluering av flere utvalgte byråer. Og det er helt klart mange dyktige mediebyråer der ute! Starcom ble evaluert på lik linje med de øvrige byråene, og det var en gledelig erkjennelse at vår samarbeidspartner over så mange år fortsatt er den beste.

Hege Brandal, markedssjef ved Høyskolen Kristiania

Peder Mittet, rådgiver og leder for Power of One i Norge, ser på dette som en enorm tillitserklæring etter 14 år:

Høyskolen og Fagskolen Kristiania er en kunde som vi har vokst sammen med, og som akkurat som oss også har store ambisjoner fremover. Det nye teamet tar over et oppdrag og en relasjon hvor det har vært gjort mye bra over tid. Starcom vant faktisk sin første Mediestrategi-pris for det som den gang het Norges Kreative Fagskole tilbake i 20081, og så ble det et flott sølv nå på fredag i årets Mediaforum2. I tillegg bidrar vi langt utover kjerneleveransen med blant annet forelesninger og som næringslivspartner.

Kundeansvarlig i Starcom, Håvar Sesseng, synes det er spesielt gøy å jobbe med en målgruppe hvor medievanene er i rask utvikling:

Det betyr at vi stadig må tenke nytt for å skaffe den oppmerksomheten som kreves. Høyskolen og Fagskolen Kristiania er på en veldig spennende reise som vi er glad og stolte over å skulle bidra til videre. Nå gleder vi oss til å hjelpe enda flere kommende studenter med å finne ut hva de skal bli.

 

Bildet:

Håvar Sesseng, kundeansvarlig i Starcom, sammen med Merethe Brenden, markedssjef Fagskolen Kristiania, Tonje Elvevold, markedsansvarlig Høyskolen, Hege Brandal, markedssjef Høyskolen Kristiania og Peder Mittet, leder for Publicis-byråene i Norge


Relaterte saker:

Prisvinnende case for Høyskolen Kristiania

Saken har også blitt omtalt på Kampanje.com