Komplett ny kunde hos Starcom etter byråpitch

Tags:
  • Del:  

Etter en byråpitch valgte Komplett.no mediebyrået Starcom til å hjelpe seg med mediestrategi og kjøp. Starcom har allerede i noen måneder levert tjenester innenfor søkemotoroptimalisering til Komplett, men får nå ansvar for en større del av kommunikasjonen.

Komplett kan fortelle at Starcom møtte konkurranse fra flere andre byråer. Til sist falt valget på gjengen i Tollbugata som demonstrerte både kompetanse og stor interesse for nettbutikkens planer.

– Vi opplever at Starcom har god kontroll på markedet, god kunnskap om vår bransje og at de tydelig ser våre behov. Starcom sin sterke mediekompetanse vil sammen med vår in-house performance avdeling være et solid grunnlag for veien videre. Bransjen vår krever at vi snur oss raskt og det viser Starcom at de også kan. Vi er trygge på at vi har valgt den beste partneren på mediestrategi og gleder oss til å bygge merkevaren Komplett videre med Starcom, sier Karin Berg, Direktør i Komplett B2C.

Vekst gjennom nye målgrupper

Komplett.no har vært ganske stille de siste årene, i alle fall når det gjelder massekommunikasjon. Nå rigger e-handelsgiganten seg for videre vekst, med ny mediestrategi og nye byråpartnere. 2019 er året da Komplett.no blir tydeligere i massekommunikasjon: Selskapet skal strekke seg etter nye målgrupper, og søker fotfeste i flere kategorier.

– Komplett har en sterk posisjon hos «gameren», som fortsatt skal være et viktig marked for oss. I tillegg skal vekst komme ved at vi retter oss mot resten av markedet for forbrukerelektronikk. Da må vi etablere et tydelig Komplett for folk som i dag ikke kjenner oss så godt, sier Karin Berg.

– Vi har truffet utrolig hyggelige og dyktige folk i Komplett som vi gleder oss til å ta større grep sammen med. Her finnes det ambisiøse planer for vekst, i et intenst marked med både tradisjonelle giganter innen detaljhandel, og en evig lang hale av nisjebutikker på nett, både fra inn- og utland. Det blir utfordrende, men det er jo det som er moro, avslutter Agnar Aldridge, kundeansvarlig i Starcom.

 


På bildet øverst:

Fra venstre: Trude Nilsen (Content Marketing Manager, Komplett), Ingvild Aslaksen Sunde (Brand Manager, Komplett), Agnar Aldridge (Deputy Managing Director, Starcom). Ikke tilstede: Karin Berg (Direktør B2C, Komplett)

 

Saken har også blitt publisert på kampanje.com og ehandel.com