Et langt kundeforhold: Takeda og Starcom fortsetter samarbeidet

Tags:
  • Del:  

Et drøyt 12 år langt kundeforhold mellom legemiddelselskapet Takeda og mediebyrået Starcom fortsetter. Den fornyede avtalen kommer etter en pitchprosess med flere utvalgte byråer.

Takeda, også kjent som Nycomed her til lands, har vært tilstede i det norske markedet siden 1874. De er kjent for sterke merkevarer innenfor kosttilskudd og legemidler som distribueres via apotek. Avtalen med Starcom gjelder for handelsvarer, reseptfrie legemidler og etablerte merkevarer.

Erik Svea, Business Unit Director Established brands & OTC i Takeda, kan fortelle at de har hatt et bra samarbeid med Starcom gjennom 12 år. Videre utdyper han at pitchen de nå har vært gjennom med flere byråer, viste at Starcom fortsatt var det beste alternativet.

Digital kommunikasjon og samstemt innholdsmarkedsføring på tvers av produkter er et satsingsområde for Takeda i årene som kommer, og da er Starcom sin kompetanse om digitale kanaler viktig.

Det er viktig for oss å ha en strategisk samarbeidspartner på medievalg med gode måleverktøy, smart rådgivning og høy kompetanse innenfor digital medieplanlegging.
Erik Svea, Takeda

Byråleder i Starcom, Peder Mittet, synes det er en stor anerkjennelse av Takeda ønsker å fortsette samarbeidet:

Man kan aldri være sikker på utfallet når en pitch blir utlyst, og spesielt ikke når man har jobbet sammen i mer enn 12 år. Her har teamet gjort en kvalitetsjobb over tid, og sikret at en viktig kunde forblir i Tollbugata. Det er ekstra hyggelig.

 


På bildet:
Stine Langseth (Starcom), Tove Nestås (Takeda), Liv Titlestad (Starcom), Ingrid Wiggum Gjersvold og Camilla Rochling Borander (begge Takeda). Foto: Christian Raae (New Work)