Lederskifte i Starcom – velkommen, Camilla!

Tags:
  • Del:  

Starcom, landets mest premierte mediebyrå, ønsker Camilla Halleraker velkommen som ny Managing Director. Hun overtar roret fra Jon Axel Nævestad, som går over i en nyopprettet rolle som Director of Operations i Publicis Media.

Flere av Starcom sine kunder og samarbeidspartnere kjenner Camilla Halleraker fra før. Hun har bakgrunn fra både mediehus og mediebyrå; hun kommer rett fra stillingen som Managing Director i søsterbyrået vårt Zenith. Før det var hun ansvarlig for Aller Media sitt programmatiske annonsesalg, prissetting og teknologi, og hun har tidligere vært leder for digitale medier i nettopp Starcom.

– Dette er en utfordring jeg ser på med stor begeistring. Starcom er byrået jeg vokste opp i, og byråets DNA og verdier har fulgt meg siden.

Jeg har blitt litt mer voksen siden sist og det samme har Starcom, men vi skal fortsatt være den lekne, proaktive utfordreren med de mest nyskapende jobbene som bransjen ser til.

– Hva en kan få til i skjæringspunktet mellom fag, folk og forretning, er det som driver meg. Det å få muligheten til å drive og videreutvikle dette i Norges mest spennende mediebyrå, sammen med storfamilien i Publicis Groupe er en oppgave jeg klør i fingrene etter å komme i gang med, sier Halleraker.

 

Publicis gjør, i tillegg til omrokkering i ledelsen, også en omstrukturering av medievirksomheten for å kunne møte kundene og fremtiden enda bedre. Jon Axel Nævestad, som har vært Managing Director i Starcom de siste årene, tar fatt på oppgaven med å koble kundene enda tettere på den faglige ekspertisen i Publicis-byråene. I den nyopprettede stillingen som Director of Operations i Publicis Media vil han jobbe tett sammen med både Camilla og Einar Karlsen, som var over som leder for Zenith.

 

– I Starcom har vi alltid vært tett på kundene våre, og det har vi virkelig erfart verdien av de siste månedene. Hos oss skal kundene møte de beste rådgiverne, og ha direkte tilgang til all den spisskompetansen og teknologien som hele Publicis har å by på.

Det blir min oppgave å utvikle og sikkerstille at organisasjonen leverer, og at vi har de mest fornøyde kundene.

– Jeg har tidligere jobbet tett med Camilla, og gjenforeningsgleden ved å jobbe sammen med henne igjen er stor! Dette blir kanonbra for både kundene og oss, sier Jon Axel Nævestad.

 

Etter et annerledes år, går Starcom inn i 2021 med moment

Peder Mittet, som er CEO i Publicis Groupe i Norge, er fornøyd med den nye ledergruppen:

– Starcom står utrolig sterkt i det norske markedet, mye takket være en hårete ambisjon om å være «Morgendagens mediebyrå. I dag». Jeg kan ikke tenke meg noen som er bedre egnet til å ta dette til neste nivå enn Camilla. Hun er en erfaren og engasjert leder som, i tillegg til å ha jobbet med digitale medier mesteparten av sitt liv, er glad i folk, kreativ og med en smittende energi.

– Det betyr også mye at hun tidligere har jobbet i byrået og kjenner kulturen, og ikke minst at hun får følge av Jon som har mer enn ti års fartstid i Starcom. De utfyller hverandre godt, både faglig og på et personlig plan, og vi både fornyer og bevarer. Nå er Starcom klar for 2021!

 


Nyheten har også blitt omtalt på Kampanje.com (for abonnenter)