Maarud velger Starcom

Tags:
  • Del:  

Nylig ble det kjent at Maarud og Maarud-eier Intersnack Group gir fornyet tillit til sin mediebyråpartner i Norge gjennom 15 år, Starcom.

Maarud har altså vært på kundelisten til Starcom siden 2005. I løpet av denne tiden har Maarud etablert seg som en klar markedsleder og forbrukernes førstevalg i snackshyllen. Nylig ble merkevaren re-vitalisert gjennom en fornying av kommunikasjonskonseptet «Må’ru så Maarud», blant annet med reklamefilmen «Foreldremøte» (se filmen nederst i artikkelen).

Starcom var eksisterende byråpartner i Norge og Sverige, men fra 1. mars har Publicis-gruppen representert Intersnack-gruppen i alle de 22 markedene hvor Intersnack er representert.

«Vi så etter et byrå med sterk kompetanse innen strategi og kreativitet, erfaring med dagligvare, og evne til å håndtere komplekse kunder med flere merkevarer i porteføljen. Vi har jobbet med Starcom lenge, og de lyktes gjennom denne omfattende pitchen å overbevise oss om at de fortsatt er riktig partner for oss,» sier Annette Eidesen i Maarud.

«Kompetanse, kvalitet, konkurransedyktige priser. Det finnes flere gode grunner til at Maarud og Starcom har vært stolte samarbeidspartnere i så mange år. I bunnen ligger det tillit og respekt mellom mennesker. Jeg tør å påstå at det gode forholdet mellom Starcom og Maarud/Estrella i Norden var inngangsnøkkel til hele pitch- prosessen. Resten har de gjort selv. Vi gleder oss til fremtiden!»
Chris Samways, CEO i Maarud.

«Maarud og Starcom har jobbet sammen i mange år, og Maarud har i den tiden lykkes godt i markedet. De har tatt andeler og etablert seg som Norges mest prefererte snacksmerke. De har stadig evnet å utvikle seg gjennom blant annet et massivt innovasjonsprogram og kommunikasjon tuftet på god kategori- og forbrukerinnsikt. Nå ser vi frem imot å være med på reisen deres videre, og å sikre at medieinvesteringene deres bidrar til ytterligere vekst i snackskategorien», sier Nina Skotte, kundeansvarlig i Starcom.

«Dette var en omfattende og grundig pitch, og det er aldri enkelt å være i forsvarsposisjon. Å forsvare en kjær kunde som vi har jobbet med i over 15 år betyr utrolig mye for oss. Det gjør oss enda mer ambisiøse og motiverte for de neste 15 med Maarud», sier Jon Axel Nævestad, daglig leder i Starcom.

Reklamefilmen «Foreldremøte» for Maarud potetgull (reklamebyrå: Plan B):

Saken har også blitt omtalt på Kampanje.com