Medieprisen 2019: 3 priser for 3 kunder i 3 ulike kategorier

Tags:
  • Del:  

Medieprisen deles årlig ut under Mediekonferansen, som arrangeres av Mediaforum. Det er høyt faglig nivå i konkurransen, som har kategorier både for medier og byråer. Starcom hevdet seg sterkt i år igjen, med 1 gull, 2 sølv og 1 diplom sammen med kunder og samarbeidspartnere. 

Byråleder i Starcom, Jon A. Nævestad, hadde følgende å si etter prisutdelingen:

Disse jobbene er bevis for godt håndverk, gode ideer, og kreativitet. At det er tre forskjellige kundeteam, innenfor tre forskjellige kategorier synes jeg er utrolig gøy, fordi det viser bredde innenfor faget vårt, og på tvers av teamene våre.

Totalt var det 38 caser fra ulike byråer og medier som endte på shortlist i de fire kategoriene. Av disse gikk 17 videre til finalen, hvor Starcom var representert med fire caser i tre av kategoriene.

De premierte casene

  • Gull til Samsung sammen med TV2 og Madington i kategorien Mediekanal, for lanseringen av Galaxy S10
  • Sølv til Burger King i kategorien Mediekreativitet, sammen med New Work og MSL, for «The Whopper Hack». Dette er for øvrig tredje år på rad at Burger King vinner pris i denne kategorien!
  • Sølv til Høyskolen Kristiania i kategorien Mediestrategi, for arbeidet med «Av alt du kan bli, bli den du er»
  • Diplom til Circle K i Mediestrategi for «Ny sjåfør»

På Mediaforum sine nettsider kan du se oversikten over de 17 nominerte casene til finalen fra alle byråer og medier.


På bildet øverst:

Topp: Gullvinnerne; Niclas Rämje (Madington), Andre Davidsen (Starcom), Jeppe Skageng (TV2) og Anders Lerbryggen (Samsung)
Venstre: Sølvvinner; Markedssjef i Burger King Norge, Heidi Moss, med Håvar Sesseng og Roar Aarhus fra Starcom
Høyre: Markedssjef i Høyskolen Kristiania, Hege Brandal med sølvet, flankert av Thea Jakobsen og Alexander Rustad fra Starcom
Foto fra Mediaforum/Medier24


Relaterte saker:

Heder og ære på Performance Award 2019

Prisbelønnede kampanjer i ANFO Effekt