Ny byråleder fra egne rekker

Tags:
  • Del:  

Starcom Norge har rekruttert sin nye byråleder fra egne rekker: Jon Axel Navestad tar over etter Peder Mittet. Skiftet i ledelse er en naturlig utvikling som følge av den sterke veksten både i Starcom og de andre Publicis Media-byråene Zenith og New Work. Peder Mittet skal lede Publicis Media i Norge videre.

Starcom Norge hadde 15-års jubileum i 2017, og kunne ikke bare skilte med rekrutteringsrekord, men også etableringen av reklamebyrået New Work, som vokste frem fra den kreative avdelingen i Starcom. For å kunne ha fullt fokus på forretningsutvikling i hele gruppen, ble det nødvendig å gjøre noen grep, forteller Peder:

Ved å frigjøre tid fra den daglige ledelsen av Starcom, kan jeg jobbe mer på tvers med forretningsutvikling i Publicis i Norge. Vi har store ambisjoner for hvert byrå, men ser også på det som en helhet.

Peder ser ikke for seg at han får så mye mindre å gjøre fremover, men at han kan jobbe mer fokusert med forretningsutvikling. Byråmiljøet i Tollbugata 17 er også et av de ledende i landet, og det er en posisjon som skal forsterkes.

Ingen fersking i lederstolen

Den nye daglige lederen i Starcom er et kjent fjes for de ansatte, og for flere av kundene og samarbeidspartnerne. Jon Axel Navestad har jobbet i Starcom siden 2006, hvor han de siste årene har vært forretningsdirektør med ansvar for flere av de største kundene.

Ambisjonen er å vokse lønnsomt videre, mens vi fortsetter å holde den faglige fanen høyt. Starcom skal være det toneangivende byrået i Norge.
–Jon Axel Navestad, ny byråleder i Starcom

Jon har ikke bare ambisjonene klare, men forteller også at han gleder seg stort til å ta fatt på oppgaven. At han har lang fartstid i byrået ser han på som en fordel:

Jeg har vært så heldig at jeg har fått lov til å jobbe med noen av kommunikasjonsbransjens beste folk og kunder i Starcom. Det har vært en utrolig spennende og lærerik reise så langt.

Det er et sunt byrå Jon tar over den daglige driften for. Veksten i Starcom har vært stor de senere årene – ikke bare på rekrutteringssiden, men også omsetningen. Tallene for 2017 er ikke helt klare enda, men det antydes at det var et bra år.

 

Saken kan også leses på Kampanje.


På bildet:
Jon Axel Nævestad (venstre), og Peder Mittet er klare for å ta Starcom Norge og Publicis Media Norge til nye høyder. (Foto: Jean-Nicolas Gilles, New Work)