Ny byråleder: – Starcom skal fortsatt være en sulten utfordrer

Tags:
  • Del:  

Etter 11 år i Starcom tar Jon Axel Nævestad nå steget opp som leder av mediebyrået. «Vi har en sterk kultur og et faglig sterkt team som jeg gleder meg til å videreutvikle», sier Nævestad. 

Nævestad er 38 år og kommer fra Tvedestrand. Han begynte å jobbe i Starcom som 27-åring «så og si rett fra skolebenken». Siden har han fått stadig større oppgaver i selskapet, og jobbet sist som Business Director med teamansvar for mange av Starcoms største kunder.

På den tiden Nævestad har jobbet i Starcom, har også selskapet utviklet seg fra å bestå av en håndfull rådgivere til å telle nesten 100 medarbeidere.

– Jeg gleder meg til å gå på jobb hver dag. Selv om vi er blitt et stort byrå, har vi klart å bevare nysgjerrigheten og sulten etter å lage gode jobber, med helhetlige løsninger, som skaper resultater for kundene våre. Vår kompetanse på innsikt, data, strategi og kreativitet er en kraftfull kombinasjon. Dette er inspirerende å være en del av, og det er noe vi skal bevare og utvikle videre, sier Nævestad. 

 

Hvordan blir du som leder?

– Starcom består av faglig interesserte og flinke mennesker, ledelse i et slik selskap handler mye om å la ressursene finne hverandre, og dra nytte av hverandre. Legge til rette for at alle får bidra med alt de har – slik at vi sammen skaper det beste for kundene våre.

Samtidig skal vi ta vare på kulturen vår. Bygge, forsterke og bli enda bedre.

 

Hvilken vei vil bransjen utvikle seg?

– Bransjeglidningen skjer her og nå. Jeg tror kundene i større grad vil etterspørre partnere som kan ordne mer under ett tak. Noen som kan levere alt, fordi verden og markedsføringen er blitt mer kompleks. Det er behov for noen som har et helthetlig perspektiv, og som kan orkestrere det hele, sier han.

 

Nævestad gleder seg også til å videreutvikle forholdet til søsterbyråene Zenith og New Work.

 

– Sammen kan vi leverer en svært kraftfull pakke. Vi er et powerhouse som hjelper kundene våre å forstå kundene sine og skape enda bedre forretning, sier han.

 

Starcom har blitt et stort byrå i norsk målestokk. Hva legger du i ordet utfordrer?

– Vi er blitt flere flinke folk. Vi har fått størrelse. Men jeg opplever ikke byrået som stort. Ja, vi har ressurser og kapasitet, men vi er fremdeles sultne. Vi er en utfordrer fordi vi hele tiden ønsker å utvikle oss selv, og kundene våre. Måten vi er organisert på gjør at vi kan være lettbeinte og fleksible. Vi snur oss rundt og kan få til ting kjapt. Størrelsen gjør oss robuste, og er en trygg havn for store kunder. Men utfordrerkulturen endrer seg ikke selv om byrået blir stort. Vi er ikke fat’n’happy, og kommer aldri til å bli det, sier Nævestad.