Vi lanserer Publicis Drive

Tags:
  • Del:  

Hvordan sikre at ulik type data blir aktivert riktig gjennom hele kundereisen?

Publicis-byråene styrker posisjonen innenfor datadrevet markedsføring og samler ekspertisen i et nytt matriseteam – Publicis Drive. Avdelingen blir en sentral partner for Publicis-byråenes kunder innen martech-strategi, automatisering og optimering av markedsinvesteringer.

«Vi bygger videre på det sterke teknologi-miljøet i Publicis Media. Kundene våre sitter på masse data de ønsker å aktivere gjennom hele kundereisen. Vår rolle er å legge til rette for at dataflyten faktisk fungerer og skaper forretningsresultater. Flere aktører beveger seg inn på rådgivning innen ad-tech. Mange av disse mangler erfaring i å jobbe på tvers av kanaler og plattformer. Vi vet hva som skal til, vi gjør dette hver dag.», sier Jan H. Johnsen som er leder for nysatsingen.

«Vi har de senere årene tatt frem ledende teknologiløsninger for blant annet å koble programmatiske mediekjøp med dynamisk innhold, og vi har et ambisiøst løp for ytterligere produktutvikling. Våre byråer skal tilby kundene våre de beste løsningene, først, og vi intensiverer og konsentrerer derfor dette arbeidet i Publicis Drive».

Jan H. Johnsen er Managing Director for den nye enheten, som består av 22 teknologer, utviklere og analytikere. Han har bakgrunn fra blant annet Starcom, Komplett og Los&Co. Sammen med Christine Torp (Director Performance), Alexander Rustad (Director DTAI), Thomas Bjerkeli (Head of Technology & Development) og Mona Tharaldsen (Prosjektleder) utgjør de lederteamet i Publicis Drive.

Mens bransjeutviklingen når det gjelder data og teknologi så langt har handlet mest om mediekanaler, står nå innholdssiden for tur. Publicis Drive skal også gi konkurransekraft til Kitchen, MSL og New Work på lik linje med mediebyråene.

«Som kreativt byrå stiller vi mye sterkere med denne kompetansen i ryggen. Vi lanserer i disse dager flere nyvinninger hvor vi kombinerer det beste fra Kitchen med det beste fra Publicis Media. Resultatet er produkter mange av våre kunder har etterspurt», sier Haakon Dahl som er Chief Communications i Publicis og CEO i Kitchen.


På bildet:
Mona Tharaldsen, Peder Mittet, Alexander Rustad, Thomas Bjerkeli, Christine Torp, Jan Johnsen


Relaterte saker:

Fra Telenor til Publicis

Bredere tjenester og sterk spisskompetanse med Power of One

Skal lede ny Publicis-satsing: – Vil utfordre konsulentmiljøene (Kampanje)