Ruter er tilbake som kunde!

Tags:
  • Del:  

Å ha vunnet tilbake Ruter som kunde etter en omfattende anbudskonkurranse er vi veldig stolte over i Starcom. Vi jobbet godt med de før, så er glade for å få muligheten igjen.

Starcom har vunnet kunden tilbake etter en omfattende mediebyråkonkurranse. Samarbeidet omfatter alle kanaler, med særlig fokus på digitale medier.

Håvar Sesseng, kundeansvarlig rådgiver i Starcom, forteller at den grundige prosessen pågikk hele høsten 2017, og at teamet er klare til å sette i gang:

«Alle som til daglig oppholder seg i Oslo og Akershus har et forhold til Ruter og vi er avhengige av å kommunisere på ulike behov med mange ulike målgrupper. Det er en herlig utfordring, som vi gleder oss til å ta fatt på.»

Yvonne Waage, ansvarlig markedskommunikasjon i Ruter, kan fortelle at Starcom hadde gode og ferske referansecaser, en fin teamsammensetning og løste oppgaven på en fin måte. Samtidig viste de en sulten og offensiv tilnærming. De leverte et svært godt tilbud, og overbeviste i forhandlingsmøtene. Sterk leveranse på samtlige av tildelingskriteriene vi hadde satt i konkurransen, og en fin rød tråd gjennom hele tilbudet.

«Vi gleder oss til å ta fatt på 2018 sammen og håper å få til et ytterligere løft i hvordan vi kjøper og bruker mediene, spesielt de digitale.»
Yvonne Waage, Ruter

Stolte over å vinne Ruter tilbake

Starcom er naturlig nok stolte av å gå seirende ut av anbudskonkurransen. Byråleder Peder Mittet forteller at det var viktig for Starcom å vinne Ruter tilbake:

«Ruter er en kunde vi likte veldig godt å jobbe med, og som vi hadde i mange år. Kontoen måtte på anbud på grunn av offentlige regler for to år siden, og vi ble valgt bort ved forrige sving, mye på grunn av pris. Det var selvfølgelig deilig at de kom tilbake hit så fort.»

 


På bildet (fra venstre) er teamet i Ruter flankert av representanter fra Starcom:
Håvar (Starcom), Lisa, Benny, Siri, Yvonne, Einar (Starcom), Annika, Carl-Adam (Starcom), Berit (Starcom)