Sølv og gull til Starcom i Gulltaggen 2017

Tags:
  • Del:  

Det ble en stor dag for Starcom på årets Gulltaggen 2017: I kategorien Mediestrategi vant vi både sølv og gull sammen med våre kunder Circle K og Bertel O. Steen.

Den årlige fagkonferansen og kreative reklamekonkurransen innen digital markedsføring har  blitt arrangert siden 1998, og har blitt et av de største markeds- og kommunikasjonsarrangementene i Norden. Du kan lese mer om Gulltaggen på deres egne nettsider.

Casene som fikk gull og sølv i Mediestrategi

Gull ble tildelt jobben «Presisjon i stjerneklasse» for Mercedes-Benz, en jobb som virkelig tar smart bruk av data på alvor. Med en bred modellportefølje, har Mercedes-Benz muligheten til å dekke mange behov. Gjennom å koble data basert på adferd, interesser og livssituasjon, løftet vi frem ulike modeller til ulike målgrupper, på relevante tidspunkt i forhold til hvor kunden var i kjøpsprosessen. Dette bidro til å øke relevans, merkeattraktivitet samt salg på tvers av Mercedes-Benz sin produktportefølje.

Se case-filmen for «Presisjon i stjerneklasse» her:

Sølv-caset

Sølv ble tildelt jobben med lanseringen av ny merkevare fra Statoil til Circle K. Gjennom fokus på en ærlig og åpen tilnærming, samt tett integrasjon av kundens egne kanaler med betalte (inkludert aktiviteter på alle stasjoner), klarte vi å bevise overfor skeptiske nordmenn at Circle K fortsatt er deres beste venn på veien. Strategien skapte massiv oppmerksomhet, omtale og engasjement, med økt trafikk og salg for Circle K.

Se case-filmen her:

Se flere case presentasjoner »