Starcom i topp på RECMA byråevaluering

Tags:
  • Del:  

Det globale research-selskapet RECMA gjør jevnlig en kvalitativ rangering av mediebyråer i 45 land over hele verden. Norge har vært med som land i undersøkelsen siden 2014. På rangeringen for Norge fra vinteren 2019 er Starcom i topp, som flere ganger tidligere.

RECMA sin rangering er basert på 18 objektive kriterier, fordelt på fire sett av kategorier. Kriteriene de måler er blant annet stabilitet og vekst i kundeforhold, konkurransedyktighet i pitcher, prestasjoner og spekteret av tjenester.

Det er spesielt gledelig å se at både Starcom og søsterbyrået Zenith scorer godt på vitalitet – det vil si hvor attraktive byråene anses å være, både som samarbeidspartnere og arbeidsgivere.

I Starcom og Publicis-byråene på tvers har det blitt lagt stor vekt på å utvikle tjenester innenfor data, innsikt og teknologi. Publicis-byråene har den klart høyeste andelen av «non-traditional activity» som RECMA kaller det. Denne kategorien representerer over halvparten av virksomheten, og det er tydeligvis noe kundene verdsetter.

 


Relaterte saker:

Årets byrå for andre år på rad

Årets mediebyrå 2018

Starcom forsvarer topplassering i viktig kåring

Til topps på RECMA byråkåring