Starcom vinner Lantmännen etter mediebyråpitch

Tags:
  • Del:  

Den tradisjonsrike og markedsledende bakeriprodusenten Lantmännen Unibake valgte tidligere i år å initiere en åpen mediebyråpitch, og etter en krevende anbudsrunde er det klart at valget falt på Starcom.

Lantmännen er i Norge bedre kjent for sine sterke merkevarer som blant annet Hatting, Axa, Sopps, Regal, og GoGreen. Avtalen omfatter alle Lantmännens merkevarer og kategorier, og Starcom skal levere et bredt spekter av tjenester.

En forutsetning for valg av byrå var sterk kompetanse innen strategi og kreativitet, erfaring med dagligvare, og byråets evne til å håndtere komplekse kunder med flere merkevarer i porteføljen.

Aina Hagen, Marketing og Innovation Director for Lantmännen Unibake, uttaler:

Vi er glade for at valget falt på Starcom, både internasjonalt og for Hatting i Norge. Vi ser frem til å bygge denne sterke merkevaren videre sammen med Starcom, med sterke og innovative medieløsninger tilpasset morgendagens forbruker.

I Starcom er det stor iver etter å komme i gang med bidrag til videreutvikling av allerede kjente og kjære merkevarer. Byråleder i Starcom, Jon Nævestad, er også fornøyd:

Vi gleder oss stort til å ta fatt på oppdraget, og er stolte av å kunne kalle Lantmännen nye venner av huset. Dette er et veldig godt bevis for vårt strategiske tankesett, og samarbeidet er en meget god match for oss begge. Dagligvare er alltid gøy å jobbe med, det er høyt tempo, innovasjonstakt og ikke minst spennende lanseringer.

Jon fortalte også at han synes det er spesielt gjevt med Hatting – rundstykkene mange av oss har vokst opp med, og hvor det skjer mye om dagen for å møte endrede forbrukervaner.

 

På bildet:

Fra venstre: Agnar Aldridge, Deputy managing Director Starcom, Jon A. Nævestad, Managing Director Starcom, Elin Renbjør, Markedssjef Lantmännen Unibake, Aina Hagen, Marketing and Innovation Director Lantmännen Unibake, Hilde Gammelsæter, Kundeansvarlig hos Starcom

 


Kampanje.com har også omtalt saken.