Starcom viser muskler i Gulltaggen

Tags:
  • Del:  

Starcom hentet hjem ett gull og to bronse fra Gulltaggen 2020, sammen med kundene Burger King, Circle K Norge og Høyskolen Kristiania. Vi er med dette mestvinnende mediebyrå.

 

Starcom viste nok en gang sin styrke innen strategi – byrået har vunnet gull i mediestrategi i alle de fire årene Gulltaggen har hatt kategorien. Årets gull vant Starcom sammen med sin kunde Burger King, som de også fikk gullet med i 2019. Og begge årene er vinnerjobbene et resultat av et tett samarbeid på tvers av byråene i Publicis-gruppen; fra Starcom til reklamebyrået Kitchen (inkl. New Work) og kommunikasjonsbyrået MSL. Et bra bevis på at «Power of One»-modellen fungerer godt, og leverer solid merverdi for våre kunder.

«Whopper Hack»-caset for Burger King ble også premiert med bronse til New Work og Kitchen i kategorien sosiale medier, reklame og kommunikasjon.

Selve Gulltaggen-arrangementet med fagseminar og prisutdeling ble i år avlyst på grunn av koronaviruset. Konkurransen har imidlertid gått sin gang, og totalt ble det delt ut 37 medaljer og 16 diplomer, fordelt på 13 kategorier innen fire fagområder. Gulltaggen arrangeres årlig i regi av bransjeorganisasjonen INMA. Konkurransen skal inspirere til kreativ bruk av teknologi og digitale flater.

De premierte casene, alle innen mediestrategi, kan du lese her:

 

Les om alle årets Gulltaggen-vinnere på tvers av alle kategorier hos INMA.
Medaljeoversikt Gulltaggen 2020