Fra telekom til ad.tech – Joakim Bentsen valgte mediebyrå og går fra Telenor til Publicis

Tags:
  • Del:  

Publicis Media har ansatt Joakim Bentsen som Senior Data Strategist. Joakim har en ni år lang karriere bak seg hos Telenor, sist som Digital Marketing Expert – og bl.a. ansvarlig for partnerskapet Telenor globalt har med Facebook marketing.  Han går inn i Drive-avdelingen i Publicis Groupe, og vil jobbe på tvers av mediebyråene Starcom og Zenith, samt reklamebyråene Kitchen og New Work.

En teknologisk brobygger

«Når jeg ser det store potensialet i landskapet rundt teknologi, medier og kommunikasjon, blir jeg motivert til å finne løsninger», kan Joakim Bentsen fortelle. «Det å kunne bygge broer mellom ulike plattformer og fagdisipliner, er kjempespennende.»

Jan Johnsen, som leder Publicis Drive-avdelingen, er veldig fornøyd over at Joakim valgte Publicis når han gikk til byråsiden:

«Joakim sin lange erfaring fra krysningspunktet mellom teknologi og markedsføring er veldig aktuell når man ser bransjens utvikling. Hans kunnskap og evne til å se muligheter, samt til å få ting gjort, er en veldig god match med vårt miljø».

Joakim forteller at han ble veldig nysgjerrig da han hørte om Publicis sitt teknologi- og datamiljø Drive. At han i tillegg kjente flere av de ansatte, gjorde at han ikke trengte så lang tid på å bestemme seg. «Vi gjorde mye spennende og innovativt i samarbeid med Starcom da jeg jobbet hos Telenor, så jeg visste jo hva denne gjengen er god for. Det å sitte på andre siden av ‘bordet’, og bidra til å skape forretningsverdi på tvers av mange ulike bransjer, var en unik mulighet etter å ha stort sett jobbet med mobiltelefoni i så mange år».

Joakim har allerede rukket å bli involvert i flere prosjekter. At veien fra idé til utvikling og ferdig løsning er relativt kort, er noe han trekker frem som veldig positivt i sin nye jobb.

«Utviklingen innen datadrevet markedsføring og teknologier som maskinlæring/AI går så raskt, at hvis du får en god idé og ikke setter den ut i live, vil noen andre rekke å gjøre det før deg. Samtidig må vi ikke ha det så travelt at ting ikke blir gjort skikkelig – det vi lager skal tilføre verdi for våre kunder og sluttbruker, og kunne videreutvikles, skaleres og skreddersys til våre kunders ulike behov.»

 


Ansettelsen av Joakim har også blitt omtalt på Kampanje.com