Helt til topps på RECMA byråkåring

Tags:
  • Del:  

På årets andre RECMA byråkåring har Starcom klatret helt til topps, foran CARAT. Begge mediebyråene har betegnelsen «dominerende» som de eneste på den norske listen. Peder Mittet, administrerende direktør i Starcom, er stolt over å nå ha tatt tilbake topplasseringen, men understreker at det viktigste er stabilitet over tid. Det er jo gøy når hardt, målrettet lagarbeid gir anerkjennelse! 

RECMA, Research company evaluating the media agency industry, har kartlagt det norske byråmarkedet siden 2014. Kåringen oppdateres tre ganger i året, og er basert på grundige analyser av flere områder hos byråene. Starcom er det eneste byrået som har vært i toppen siden målingene startet i Norge. Denne byråkåringen er ikke en populæritetsmåling, men vurderer ut fra områder som kvalitet, faktiske prestasjoner, kompetanse, kundeforflytninger med mer. Metodikken og kriteriene som ligger til grunn for rangeringen kan du lese mer om hos  RECMA.

Redefinering av hva et mediebyrå er

Bransjen har vært gjennom store endringer de senere årene, mye grunnet den digitale utviklingen. At Starcom har klart å ikke bare henge med på, men ligge i forkant av denne utviklingen, kommer blant annet til syne i den høye scoren på kriteriet «non traditional activity».

«Jobben vi i mediebyråene gjør i dag, er helt annerledes enn for ti år siden. Rådgivning og kompetanse innenfor både strategi, kreativitet, teknologi og data er nå kjernen i hva vi driver med, og som vi har investert enormt innenfor. Og dette handler ikke om ett enkelt arbeid, men stabiliteten over tid, som er et viktig kriterie.»
Peder Mittet, adm. dir. i Starcom

Starcom og moderselskapet Publicis Media i Norge la bak seg et rekordår i 2016, og fortsetter å utvikle og investere i nye områder, blant annet gjennom styrking på teknologisk kompetanse, og opprettelsen av det digitale kreative byrået New Work.

Du kan lese et lengre intervju med Peder Mittet på Medier24.