Starcom trainees – en investering i talenter

Tags:
  • Del:  

Vår første trainee ble ansatt for over 10 år siden, men i august 2016 ble det for alvor satt i system. Trainee-programmet gir en god innsikt i markedsføringsfaget, og har vært starten på en videre karriere for flere av traineene.

Bransjen har et stort behov for ansatte spesielt innen teknologi og data. Den hurtige teknologiske utviklingen har lagt grunnlag for nye typer stillinger. Har man interesse for maskinlæring, «big data» og smart nyttiggjøring av denne, evner å se muligheter for teknologi innen effektiv kommunikasjon, da er Starcom en god match!

Mediebyråbransjen trenger flere smarte hoder

«Tradisjonelt sett har ikke bransjen blitt sett på som den mest attraktive blant studenter og nyutdannede fra fagfelt som industriell økonomi og IT. Vi har vært med på å endre det, og i Starcom ser vi at vi er mer attraktive enn for bare et par år siden», kan Beate Nybakken, COO og Talent officer i Starcom, fortelle.

Hun utdyper videre at antallet søknader til trainee-stillingene var stort, og at det kom flere søkere fra de større utdanningsinstitusjonene som blant annet NTNU, NHH og CBS nå enn tidligere når Starcom har utlyst stillinger for nyutdannede.

Utvikle og foredle talenter

Programmet settes sammen for hver enkelt praktikant alt etter hvilken bakgrunn de har, samt den enkeltes interesser og talenter.

«Vi har spesialister innen alle fagfelt, men i tillegg å kunne ha ansatte med kunnskaper på tvers av fagområder er nyttig. Det gir verdi både for kundene våre, og internt. Trainee-programmet er med på å utvikle slike ansatte, samtidig som talenter oppdages og videreutvikles.»

Beate Nybakken, Starcom

 

Se om vi har ledige stillinger


05