Varner har valgt Starcom og Zenith som mediebyrå

Tags:
  • Del:  

Etter gjennomført byråkonkurranse har Varner valgt Publicis Media, ved Starcom og Zenith, som mediebyrå i åtte markeder.

”Smart og effektiv markedsføring har hele tiden vært en viktig suksessfaktor for å bygge Varners forretning. Den gjennomførte byråkonkurransen hadde som utgangspunkt at våre prioriteringer innenfor markedsføring skal videreutvikles i et mer kompleks medielandskap.”
Siri Nordby, head of digital i Dressmann

Kort oppsummert samler Varner fra årsskiftet 2018 sine medieaktiviteter hos Publicis Media, fordelt på Starcom og Zenith. Cubus har allerede hatt Zenith som sitt digitale byrå i tre år, og Starcom har jobbet med A-Z siden 2016. Fra 2018 utvides altså samarbeidet vesentlig. Starcom skal ha ansvaret for Dressmann og A-Z, mens Zenith fortsatt skal ha Cubus.

Internasjonalt oppdrag

Oppdraget gjelder de åtte markedene Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island, Østerrike, Tyskland og Polen, og skal ledes fra Oslo.

”Avtalen gir oss én samarbeidspartner på tvers av alle markeder, men med ulik tilnærming overfor hver enkelt kjede i Varner. Publicis Media har kontorer i alle markeder vi er representert og har solid retail-forståelse. De tilfører oss kompetanse og innsikt for å gi kundene våre den beste handleopplevelsen.”
Jens Erik Frugård, marketing manager i Cubus

Peder Mittet, administrerende direktør i den norske delen av Publicis Media og ansvarlig for Starcom Norge, sier at oppdraget krever innsats fra alle kompetanseområdene i byråene:

”Vi går inn i dette med ydmykhet for hva Varner har bygget opp på markedssiden gjennom mange år, og ser frem til å videreutvikle dette i partnerskap. Vi kommer til å spille på alle våre kompetanseområder, fra strategi, data og innsikt, innkjøp, e-handel og kanaloptimalisering. Dette gleder vi oss til!”

Representanter fra Varner, Starcom og Zenith samlet ved kunngjøringen av valget for mediebyrå
Fra venstre: Thomas Magnusen (Zenith), Siri Nordby (Dressmann), Jens Bonesmo (A-Z), Peder Mittet (Starcom), Elise Laupstad (Cubus), Henriette Francke (Cubus), Jens Erik Frugård (Cubus)

Du kan også lese om nyheten på bransjesiden Kampanje.com