Nyheter, Fag & Case

Fremtiden passer ikke inn i gårsdagens siloer

I et marked som er i konstant endring må vi, akkurat som våre kunder, endre oss. Med økende kompleksitet etterlyser kundene både et bredere sett av kompetanse fra sine byråer og samtidig en forenkling. 9 av 10 annonsører synes integrasjon på tvers av kanaler og plattformer er utfordrende. (ANFO/ Den store Annonsørrapporten 2019) Samtidig endres […]

Les mer

1. parts data som varig konkurransefortrinn

Hvordan kan bruk av 1. parts data skape varige konkurransefortrinn?  Merkevarebygging som driver for vekst Det er godt etablert gjennom en mengde studier og empiri, at merkevareeffekter er den største drivkraften for vekst.  Markedsføring som er designet for å redusere pris-sensitivitet gjennom å skape emosjonelle bindinger til en merkevare, er mer lønnsom enn aktiviteter som […]

Les mer

PR + markedsføring = sant?

PR og markedsføring oppfører seg ofte som olje og vann. De vil helst skille lag, men med riktig organisering og planlegging går de to disiplinene opp i en høyere enhet. Å få markeds- og kommunikasjonsfolk til å prate sammen er ikke alltid enkelt. Markedsføreren er lidenskapelig opptatt av forbrukeren og merkevaren. Kommunikasjonsfolk er opptatt av […]

Les mer

Slik vant Vans flere kunder og WARC Media Awards

Et prisvinnende case fra Starcom & MRY USA. «It’s all about personalization»: Sjekk hvordan sneakersmerket Vans vant flere kunder gjennom personalisering i praksis.  Skomerket Vans er kjent for sine sneakers. Det stereotypiske bildet av en Vans-kjøper er en skater eller surfer. Men hvordan kunne Vans nå ut til nye kundegrupper – og samtidig beholde sin […]

Les mer

Livestreaming i bannere på TV2.no for Samsung Galaxy S10

At nordmenn benker seg foran en direktesending når det er Vinter-OL eller fotball-VM, er ingen hemmelighet. Men hvordan nå ut til flest mulig med et direktesendt arrangement av den mer teknologiske arten? For Samsung Norge ble løsningen noe som aldri før hadde blitt gjort – direktestreaming i bannere. Caset vant gull i «Mediekanal» i Performance […]

Les mer

Struktur på data fører til gull for Mercedes-Benz

«Alle» snakker om data. Mange snakker om kreativitet og effekt innen markedsføring og reklame. Mercedes-Benz har en stor dynamisk annonserigg for å kunne levere relevante budskap til ulike mennesker på ulike steder. For Mercedes-Benz måtte det derfor litt datatrylling til for å på en effektiv måte kunne analysere effekten av annonsebudskapene. Med forhandlere over hele […]

Les mer

Starcom vinner Lantmännen etter mediebyråpitch

Den tradisjonsrike og markedsledende bakeriprodusenten Lantmännen Unibake valgte tidligere i år å initiere en åpen mediebyråpitch, og etter en krevende anbudsrunde er det klart at valget falt på Starcom. Lantmännen er i Norge bedre kjent for sine sterke merkevarer som blant annet Hatting, Axa, Sopps, Regal, og GoGreen. Avtalen omfatter alle Lantmännens merkevarer og kategorier, […]

Les mer

Høyskolen Kristiania og Starcom fortsetter et mer enn 14 år langt samarbeid

Høyskolen Kristiania har gått igjennom flere endringer de siste årene, med blant annet oppkjøp av flere skoler, utvidet satsing på Fagskolen, ny identitet og åpning av ny campus – men mediebyrået, det endrer de ikke på. Etter en prosess med evaluering av flere byråer, er en ny samarbeidsavtale med Starcom signert. Dermed forlenges et samarbeid […]

Les mer

Medieprisen 2019: 3 priser for 3 kunder i 3 ulike kategorier

Medieprisen deles årlig ut under Mediekonferansen, som arrangeres av Mediaforum. Det er høyt faglig nivå i konkurransen, som har kategorier både for medier og byråer. Starcom hevdet seg sterkt i år igjen, med 1 gull, 2 sølv og 1 diplom sammen med kunder og samarbeidspartnere.  Byråleder i Starcom, Jon A. Nævestad, hadde følgende å si […]

Les mer

The Whopper Hack – slik ble Burger King en snakkis til 17. mai

Les caset om hvordan Burger King ble en snakkis til 17. mai – selveste «is og pølse-dagen» i Norge! Bakgrunnen for kampanjen Å være Top-of-Mind (ToM) i sin kategori er viktig for merkevarer, da det har direkte innvirkning på hva folk velger – og påvirker dermed salg. Spesielt viktig er det innen kategorier med korte, […]

Les mer
See More