Nyheter, Fag & Case

Facebook-endring: Mer venner – mindre støy

Torsdag 11. januar annonserte Facebook at de gjør endringer i algoritmene som påvirker hva brukerne ser i nyhetsstrømmen sin (newsfeed). Hvilke endringer gjør de, og hva betyr denne endringen for din merkevare? Endringene gjelder først og fremst organiske innlegg/poster, men kan også påvirke annonsører til en viss grad. Algoritme-endringene vil rulles ut gradvis, men det […]

Les mer

Teknologitrender og inspirasjon fra CES 2018

CES er verdens største teknologikonferanse, og arrangeres årlig i Las Vegas. Her presenteres mange av de største produsentenes nye produkter, innovative løsninger,  nyttige (og unyttige) prototyper – fra smått til stort. Vi har vært tilstede på CES2018, og presenterer kort noen av inntrykkene. Stemmekontroll «Alle» snakker om stemmekontroll, og det kommer for fullt. Det gjør […]

Les mer

Feirer 15-årsjubileum med rekrutteringsrekord

I disse dager feirer Starcom 15 år i Norge. Gjennom jubileumsåret 2017 har selskapet ansatt 29 nye rådgivere og spesialister. Det er ny rekord. Medregnet opprettelsen av reklamebyrået New Work og rekruttering til Starcoms søsterbyrå, Zenith, har til sammen 29 nye hoder kommet på plass i Tollbugata 17. Huset teller nå til sammen 114 ansatte […]

Les mer

Starcom trainees – en investering i talenter

Vår første trainee ble ansatt for over 10 år siden, men i august 2016 ble det for alvor satt i system. Et år senere har det blitt tre traineer (praktikanter) i byrået. I løpet av det 18 måneder lange programmet skal traineene jobbe i tre ulike avdelinger, og ha fått en solid forståelse for arbeidet […]

Les mer

Frokostseminar for kunder – Hva gir effekt?

Tirsdag 21. november arrangerte Starcom frokostseminar for kunder, hvor «effekt» var temaet. Vi fikk også besøk fra Kitchen, som presenterte funnene fra sin bok «Effekt».  Frokost og fag i skjønn forening er ofte en vinnende kombinasjon. Vi åpnet dørene til vår nye kantine i 8. etasje klokken 08.30, slik at de som ønsket kunne fylle […]

Les mer

Starcom mestvinnende byrå i Medieprisen 2017

Det var stor spenning i forkant av Mediekonferansen, hvor Starcom med kundene Telenor Mobil, Telenor Bredbånd og Burger King og mediepartnere var i finalen i alle fire kategorier i Medieprisen 2017. Det ble en festkveld: Som eneste byrå hadde vi vinner-kampanjer i alle kategoriene! I tillegg ble vår kunde Telenor første mottaker av prisen «Årets […]

Les mer

Helt til topps på RECMA byråkåring

På årets andre RECMA byråkåring har Starcom klatret helt til topps, foran CARAT. Begge mediebyråene har betegnelsen «dominerende» som de eneste på den norske listen. Peder Mittet, administrerende direktør i Starcom, er stolt over å nå ha tatt tilbake topplasseringen, men understreker at det viktigste er stabilitet over tid. Det er jo gøy når hardt, […]

Les mer

«Hele Norges bredbånd» – hvordan opprettholde markedsandel i et fallende marked

For nordmenn er tilgang til internett like selvsagt som vann i springen. Det spøkes til og med om at wifi utgjør grunnmuren i Maslows behovspyramide. Nettet skal være raskt og uten irriterende nede-tid. Telenor forventer ikke videre vekst i DSL-markedet da fiber er i ferd med å bli dominerende teknologi. Telenor har selvsagt fiber teknologi […]

Les mer

Performance Awards 2017 – vi tok hjem tre priser!

Høstens Performance-konferanse var en dag full av hendelser for oss i Starcom, med både case-presentasjon, flere foredrag og prishøsting. Av fire nominerte caser i Performance Awards hentet vi hjem tre priser! Konferansen, i regi av INMA, fant sted torsdag 21. september på Saga kino. Patric Ligner fra søsterselskapet vårt New Work var en av de […]

Les mer

Kjent navn bytter side – fra mediehus til mediebyrå

Hilde Gammelsæter er et kjent navn for mange i mediebransjen, både på kunde- og byråsiden. I Starcom er vi veldig glade over å ønske henne velkommen til oss! Hilde går fra rollen som Byråansvarlig i VG til Client Service Director i Starcom. Etter 12 år i VG og Schibsted, er Hilde nå veldig motivert for […]

Les mer
See More