Nyheter, Fag & Case

Brenner for innsiktsdrevet kreativitet

«Jeg er veldig glad i kreativitet. Samtidig har jeg bakgrunn fra innsikt, og er opptatt av at strategien skal sette retning på det kreative. Det er da vi får de beste løsningene.» – Nina Skotte   Nina har jobbet som forretningsdirektør i Starcom siden august 2018. Fra før av har hun mer enn 18 års […]

Les mer

5 kjappe fra en markedssjef: Takeda

Vi har tatt en prat med markedssjefen i Takeda Norge, Camilla R. Borander. – Dere var en av vinnerne i årets ANFO Effekt, med en ny kampanje for Nycoplus. Hva  var suksessfaktoren? – Vi var veldig opptatt av å ta vare på merkevareplattformen vår «Viten om vitaminer» – men samtidig så vi at det var […]

Les mer

Prisbelønnede kampanjer i ANFO Effekt

ANFO Effekt gikk av stabelen i slutten av februar, og Starcom med kunder og partnere fikk utmerkelse for tre ganske ulike caser.  – At vi i Starcom hevder oss med kampanjer som er så ulike, sier noe om den bredden av kompetanse vi innehar på huset. Det er også et vitnesbyrd om de evnene rådgiverne […]

Les mer

Virker reklame? Effektboken 2 er her

Spørsmålet om hvordan vi kan vite om reklame fungerer, er ikke nytt. I dagens komplekse mediehverdag er riktignok problemstillingene rundt effektiviteten til kommunikasjon og reklame noe annonsører i større grad er opptatt av enn tidligere. Så hva er effektiv reklame? Effektboken gir deg 10 grunnregler for effektiv kommunikasjon. Effektboken, skrevet av Espen Haugen og Anders […]

Les mer

Søte dyr og viten om vitaminer ga effekt for Takeda

Kreativitet og smarte kanalvalg gav økt effekt for Nycoplus (Takeda). Ved å tenke litt nytt rundt et godt etablert konsept ble det som kan virke tørt og kjedelig i stedet livlig og interessant. Kampen om ekspertrollen Nycoplus hadde over flere år jobbet med å spre kunnskap om vitaminenes rolle på en troverdig og informativ måte. […]

Les mer

Starcom i topp på RECMA byråevaluering

Det globale research-selskapet RECMA gjør jevnlig en kvalitativ rangering av mediebyråer i 45 land over hele verden. Norge har vært med som land i undersøkelsen siden 2014. På rangeringen for Norge fra vinteren 2019 er Starcom i topp, som flere ganger tidligere. RECMA sin rangering er basert på 18 objektive kriterier, fordelt på fire sett […]

Les mer

Storebrand solgte flere forsikringer med lønnsom reklame

Storebrand-caset «Skadeløftet – reklame som lønner seg» er et befriende enkelt, men godt eksempel på hvordan en bevisst økning i SOV (Share of voice) har ført til vekst i salg. Caset viser også hvor viktig det er å måle, og bruke innsikt om effekt fra tidligere kampanjer for å prioritere riktig! Fokus øverst i trakten […]

Les mer

«Tæppet» seg til kjennskap og pris i ANFO Effekt

Med caset «Tæppe» for BankAxept viste Power of One-byråene MSL, Kitchen og Starcom hvordan man gjennom en godt planlagt kommunikasjonskampanje kan få det norske folk til å både trykke et begrep og en handling til sitt bryst. BankAxept – merkenavnet de færreste av oss har hatt et bevisst forhold til, selv om mange av oss […]

Les mer

CES 2019 – trender merkevarer bør merke seg

På teknologimessen CES (Consumer Electronics Show) i Las Vegas slippes ofte store nyheter, og prototyper vises frem. Men hvis du ser bak alt det prangende og oppmerksomhetssøkende og de stadig større skjermene, hvilke trender og retninger er det som kommer til syne? Flere av byrålederne i Publicis Groupe har delt sine refleksjoner etter CES 2019. […]

Les mer

Bredere tjenester og sterk spisskompetanse med «Power of One»

Hver for oss er vi bra – sammen blir vi enda bedre! Starcom, som del av Publicis Groupe, vil sammen med de andre Publicis-byråene i Norge forene krefter. Vi kaller det for «Power of One». Men pust ut: Starcom skal fortsatt være Starcom. De norske Publicis-byråene (Starcom, New Work, Zenith, Kitchen, MSL) vil bestå, med kundeporteføljer, […]

Les mer
See More