Nyheter, Fag & Case

Hvordan drive merkevarebygging i den digitale tidsalder?

Mange av prinsippene for merkevarebygging er de samme i dag, som før de digitale plattformene gjorde sitt inntog. Bedrifter som har fokus på langsiktig merkevarebygging får høyest effekt av markedsinvesteringen sin. Boken «How brands grow» av Byron Sharp, og studiene «Marketing in the digital era» og «The long and short of it» av Peter Fields […]

Les mer

«Brand safety» – vi er opptatt av å ivareta din merkevare

I den senere tid har flere norske annonsører opplevd at deres reklamemateriell har blitt vist i sammenheng med upassende nettsider, og YouTube har blitt trukket frem som et eksempel. Ettersom YouTube har blitt en viktig reklamekanal for norske annonsører ønsker vi med dette å kort redegjøre for hva vi i Starcom gjør for å forhindre […]

Les mer

Telenor YNG – lansering av nytt konsept spesielt tilpasset «digital natives»

Telenor hadde høye ambisjoner rundt lanseringen av ett nytt produkt spesielt rettet mot målgruppen «unge voksne». Vel vitende om at denne målgruppen er høyst digitale og lett velger bort kommunikasjon som ikke treffer dem, måtte vi tenke annerledes for å vekke deres interesse og vise relevans. Målgruppen «unge voksne» tar i stor grad beslutning om […]

Les mer

Lekne videosnutter om Barndom

Filmen Barndom hadde premiere på kino 3. mars og har allerede rukket å bli en mye omtalt, diskutert og omfavnet film. Filmen er en stillfaren og observerende dokumentar om barn og lek på barnets premisser, og har blant annet skapt debatt om hvor tidlig skole og læring skal gripe inn og bli en del av […]

Les mer

Burger King – Hvordan få sveipe-generasjonen til å stoppe opp?

Mobilen og sosiale medier er ungdommens viktigste plattform – men hvordan unngå å bare bli sveipet forbi? I 2016 startet Burger King og deres produktserie King Savers reisen mot en heldigital mediestrategi for å bedre tilpasse seg unge målgruppers medievaner. Burger King skulle bli den kule utfordreren som tilbyr mer enn bare billige deals. Vi […]

Les mer

Rekordår for Starcom og Zenith i 2016

Mediebyråene Starcom og Zenith, som til sammen utgjør Publicis Media i Norge, legger bak seg et rekordår i 2016. Byråinntekten passerte 121 mill. og omsetningen landet på 1,2 mrd. «Bransjen er i enorm utvikling. Vår ambisjon har hele tiden vært å ligge i forkant av utviklingen i vår kategori, og være morgendagens mediebyrå i dag. […]

Les mer

Sølv og gull til Starcom i Gulltaggen 2017

Det ble en stor dag for Starcom på årets Gulltaggen 2017: I kategorien Mediestrategi vant vi både sølv og gull sammen med våre kunder Circle K og Bertel O. Steen. Den årlige fagkonferansen og kreative reklamekonkurransen innen digital markedsføring har  blitt arrangert siden 1998, og har blitt et av de største markeds- og kommunikasjonsarrangementene i […]

Les mer

Er du klar for GDPR?

Hva er GDPR? 25.mai 2018 trer den nye EU-loven angående personvern, EU GDRP, i kraft. EU’s General Data Protection Regulation, som er en modernisering av EU´s Data Protection Directive fra 1995, medfører en rekke viktige innstramminger knyttet til innsamling, bruk og oppbevaring av persondata. Her gir vi deg en kort oversikt over noen av de […]

Les mer

Innovasjoner: Tull eller teknologi?

Innovasjoner er ubrukelige hvis ikke de løser reelle problemer. I 2016 hørte vi om hvordan VR, AR og chatbots ville snu oppned på markedsføring og underholdningsbransje. I inngangen til 2016 var selvkjørende biler på randen av gjennombrudd, ble det sagt. Selv om VR-briller nærmer seg et massefenomen, gjenstår det å si at det er integrert […]

Les mer

Slik lykkes du med SEO i 2017

Fire tips til hvordan du kommer i gang – på en floskelfri, faktabasert og smart måte. I mange tilfeller i store organisasjoner handler SEO om å rydde opp i ti-år med neglisjert innhold som fortsatt indekseres av Google. I små organisasjoner handler det om å produsere briljant innhold for å få oppmerksomhet foran de etablerte […]

Les mer
See More