Nyheter, Fag & Case

Søte dyr og viten om vitaminer ga effekt for Takeda

Kreativitet og smarte kanalvalg gav økt effekt for Nycoplus (Takeda). Ved å tenke litt nytt rundt et godt etablert konsept ble det som kan virke tørt og kjedelig i stedet livlig og interessant. Kampen om ekspertrollen Nycoplus hadde over flere år jobbet med å spre kunnskap om vitaminenes rolle på en troverdig og informativ måte. […]

Les mer

Storebrand solgte flere forsikringer med lønnsom reklame

Storebrand-caset «Skadeløftet – reklame som lønner seg» er et befriende enkelt, men godt eksempel på hvordan en bevisst økning i SOV (Share of voice) har ført til vekst i salg. Caset viser også hvor viktig det er å måle, og bruke innsikt om effekt fra tidligere kampanjer for å prioritere riktig! Fokus øverst i trakten […]

Les mer

«Tæppet» seg til kjennskap og pris i ANFO Effekt

Med caset «Tæppe» for BankAxept viste Power of One-byråene MSL, Kitchen og Starcom hvordan man gjennom en godt planlagt kommunikasjonskampanje kan få det norske folk til å både trykke et begrep og en handling til sitt bryst. BankAxept – merkenavnet de færreste av oss har hatt et bevisst forhold til, selv om mange av oss […]

Les mer

CES 2019 – trender merkevarer bør merke seg

På teknologimessen CES (Consumer Electronics Show) i Las Vegas slippes ofte store nyheter, og prototyper vises frem. Men hvis du ser bak alt det prangende og oppmerksomhetssøkende og de stadig større skjermene, hvilke trender og retninger er det som kommer til syne? Flere av byrålederne i Publicis Groupe har delt sine refleksjoner etter CES 2019. […]

Les mer

Bredere tjenester og sterk spisskompetanse med «Power of One»

Hver for oss er vi bra – sammen blir vi enda bedre! Starcom, som del av Publicis Groupe, vil sammen med de andre Publicis-byråene i Norge forene krefter. Vi kaller det for «Power of One». Men pust ut: Starcom skal fortsatt være Starcom. De norske Publicis-byråene (Starcom, New Work, Zenith, Kitchen, MSL) vil bestå, med kundeporteføljer, […]

Les mer

Ny driverbasert søkestrategi økte salget med 49% for Tanum.no

I en kategori hvor varetilbudet er enormt, er det krevende å holde søkekontoen oppdatert og være synlig på de bøkene som til enhver tid er viktige. Det er også vanskelig for forbrukerne å finne den boken de leter etter! For å kunne fremheve de viktigste bøkene på en effektiv måte, utviklet vi en ny driverbasert […]

Les mer

Starcom vinner storeslem i Performance Award 2018!

Det ble en stor festdag for Starcom og våre kunder og samarbeidspartnere i årets Performance Award: Hele 4 medaljer på tvers av tre kategorier ble hentet hjem! Vi er stolte, glade og veldig ydmyke over de innovative løsningene vi og vårt søsterselskap New Work har skapt sammen med våre kunder Storebrand, Burger King og Tanum – løsninger som […]

Les mer

En kort kundereise med smaken av suksess – Burger King på Gardermoen

«The Whopper has landed»! Sommeren 2018 åpnet Burger King restaurant i ankomsthallen på Gardermoen. Hvordan få flypassasjerene til å stoppe innom der, i stedet for å skynde seg videre? Den utfordringen, sammen med kunnskapen om at høy relevans i kommunikasjonen gir god effekt i målgruppen til Burger King, var utgangspunktet for kampanjen. Spørsmålet ble da: […]

Les mer

Nye ansatte bringer mer kompetanse til Starcom

Så langt i år har Starcom ønsket 15 nye ansatte velkommen til Tollbugata 17. De bringer med seg en fin blanding av ulik kompetanse og erfaring.  Byråleder Jon A. Nævestad forteller at etterspørselen etter tjenester relatert til digitale mediekanaler øker kraftig, i tråd med at investeringene kundene gjør i disse kanalene også vokser. Jon forteller […]

Les mer

Doblet salg av «Koppen» med sjarmerende stamgjester hos Circle K

Da bensinstasjonskjeden Circle K skulle markedsføre Koppen 2018, lot de en dramalærer fra Bergen, en arbeidssky taktekker og en gründer med tvilsomme hoderegningskunnskaper fronte kampanjen. Det ble en suksess. Målet med kampanjen var å øke salget i desember måned med 8–10 % sammenlignet med året før. Med uforandret budsjett, økte salget med omlag det dobbelte: 16 […]

Les mer
See More