Nyheter, Fag & Case

Ny byråleder: – Starcom skal fortsatt være en sulten utfordrer

Etter 11 år i Starcom tar Jon Axel Nævestad nå steget opp som leder av mediebyrået. «Vi har en sterk kultur og et faglig sterkt team som jeg gleder meg til å videreutvikle», sier Nævestad.  Nævestad er 38 år og kommer fra Tvedestrand. Han begynte å jobbe i Starcom som 27-åring «så og si rett […]

Les mer

Starcom forsvarer topplassering i viktig kåring

RECMA er et globalt researchselskap som monitorerer mediebyråer i 45 land, deriblant Norge, basert på 18 ulike kriterier. Kriteriene tar blant annet for seg konkurransedyktighet i pitcher, vekst på eksisterende kunder, prestasjoner i markedsføringskonkurranser og evne til å holde på kunder over tid. Du kan lese mer om hvordan rangeringen utarbeides på deres nettsider. I […]

Les mer

Ny byråleder fra egne rekker

Starcom Norge har rekruttert sin nye byråleder fra egne rekker: Jon Axel Navestad tar over etter Peder Mittet. Skiftet i ledelse er en naturlig utvikling som følge av den sterke veksten både i Starcom og de andre Publicis Media-byråene Zenith og New Work. Peder Mittet skal lede Publicis Media i Norge videre. Starcom Norge hadde […]

Les mer

Et langt kundeforhold: Takeda og Starcom fortsetter samarbeidet

Et drøyt 12 år langt kundeforhold mellom legemiddelselskapet Takeda og mediebyrået Starcom fortsetter. Den fornyede avtalen kommer etter en pitchprosess med flere utvalgte byråer. Takeda, også kjent som Nycomed her til lands, har vært tilstede i det norske markedet siden 1874. De er kjent for sterke merkevarer innenfor kosttilskudd og legemidler som distribueres via apotek. […]

Les mer

Ruter er tilbake som kunde!

Å ha vunnet tilbake Ruter som kunde etter en omfattende anbudskonkurranse er vi veldig stolte over i Starcom. Vi jobbet godt med de før, så er glade for å få muligheten igjen. Starcom har vunnet kunden tilbake etter en omfattende mediebyråkonkurranse. Samarbeidet omfatter alle kanaler, med særlig fokus på digitale medier. Håvar Sesseng, kundeansvarlig rådgiver […]

Les mer

Storebrand tidsmaskin – datadrevet kreativitet ga økt relevans

— Et kundecase fra New Work — Det å spare til pensjon kan føles som å utsette lykke. Noe som ikke angår meg. Starcom og New Work tok utfordringen om å gjøre pensjonssparing mer interessant for nordmenn flest. Resultatet ble en databasert kommunikasjonsrigg, som gjorde oss i stand til å  produsere og distribuere 325 (!) «personlige» […]

Les mer

Hva skjer med TV-tittingen?

Den siste tiden har utviklingen i lineær TV-titting vært tema i mange artikler og seminarer. Hovedsaken er at seertallene på TV går ned og at prisene går opp. Denne artikkelen gir en rask status på utviklingen i TV-seing, men også seing på digitale plattformer, og hvilke implikasjoner dette får for annonsører.   Daglig seertid lineær […]

Les mer

Stemmestyring og digitale assistenter

Stemmen vår er en av de tingene som i aller høyeste grad definerer oss mennesker, en unik medfødt egenskap som tidligere kun var forbeholdt oss, men som vi de senere år har overført til teknologien. Stemmestyring, eller talekontroll, har i rasende fart utviklet seg fra å være en taktikk for å beholde deg som bruker […]

Les mer

Trygghet ved programmatisk annonsering

I året som har gått har vi holdt presentasjonen «Let’s set things straight» i en rekke fora, bl.a. INMA og Anfo. Formålet med presentasjonen var å klargjøre for en del misforståelser i markedet rundt transparens og trygghet for merkevaren innenfor programmatisk annonsering/digitale mediekjøp. Spørsmål som «Vi vet ikke hvor vi havner» og «Hvor blir pengene […]

Les mer

Facebook-endring: Mer venner – mindre støy

Torsdag 11. januar annonserte Facebook at de gjør endringer i algoritmene som påvirker hva brukerne ser i nyhetsstrømmen sin (newsfeed). Hvilke endringer gjør de, og hva betyr denne endringen for din merkevare? Endringene gjelder først og fremst organiske innlegg/poster, men kan også påvirke annonsører til en viss grad. Algoritme-endringene vil rulles ut gradvis, men det […]

Les mer
See More