Nyheter, Fag & Case

Starcom DOT: Fusjon av teknologi og kreativitet

Fremtiden er individuelt tilpasset, og programmatisk annonsering har kommet for å bli. Derfor har vi utviklet dynamisk optimalisert targeting (DOT) som gjør at du kan versjonere et banner i så mye som 21 000 ulike budskap. Effekten av den presise markedsføringsmetoden er intet mindre enn overveldende.  2016 ble året da automatiserte mediekjøp (også kalt programmatisk […]

Les mer

Lanseringen av A-Z Sportswear

Starcom Oslo, sammen med Forsman & Bodenfors, Borg&Lundell og Facebook, stod bak lanseringen av A-Z Sportswear, det nye klesmerket fra Zlatan og Varner i Europa sommeren 2016. Selve lanseringen skjedde i Paris gjennom Facebook Live, og 45 000 satt klare til å følge med. Se videoen over for en smakebit fra lanseringen, og et innblikk i […]

Les mer

V-Klasse gjør deg helt sjef!

Starcom har i samarbeid med Go Electra laget reklamefilm for å markedsføre Mercedes-Benz sin nye V-Klasse. Våren 2017 slapp Mercedes-Benz en ny film for V-Klasse som varebil. Bilen skiller seg ut ved å være både luksuriøs og praktisk – altså er det en varebil for de aller mest kresne. Derfor har Mercedes-Benz siktet seg inn […]

Les mer

Presisjon i stjerneklasse

Her er caset som vant gull i Mediestrategiprisen 2016! En bred modellportefølje gir mulighet til å dekke mange behov. Mercedes-Benz har alt fra småbil til luksusklasse. Her var det mye å hente på presisjon; i hva vi løftet frem, hvor, når, hvordan, og til hvem. Ambisjonen ble å benytte hvert kjøpsøyeblikk til å selge en […]

Les mer

Fra folkekjær til ny og sjarmerende – lansering av Circle K i Norge

I 2012 solgte Statoil ASA bensinstasjonsdelen Statoil Fuel & Retail til kanadiske Couche-Tard. Ett krav ved salget, var at man måtte bytte navn. For nordmenn representerer Statoil-navnet noe kjent og kjært, og tett knyttet til oljeeventyret. Hvordan lansere det nye navnet Circle K på en tydelig måte for det norske folk, sikre trygghet blant de ansatte – […]

Les mer

Madcon overrasker frisørkunder i kampanje for TONO

Humørsprederne i Madcon fronter en ny kampanje for musikkrettighetsorganisasjonen TONO for å vise at musikk skaper stemning – uansett hvor du befinner deg. Kampanjen er laget av Starcom i samarbeid med Strand&Lund. Regissør på filmen er Trond Waaland Andersen i Skjemtefilm. Madcon er flotte representanter for norske låtskrivere, og et eksempel på noen som skaper […]

Les mer

Rosa historier – En annerledes motevisning fra Lindex

Motekjeden Lindex kledde opp kvinneskulpturer av Salvador Dalí og Sean Henry, og inviterte til en annerledes motevisning i Ekebergparken. Anledningen var lanseringen av Pink Collection – en designkolleksjon der 10 prosent av omsetningen går til Rosa sløyfe-aksjonen og forskning på brystkreft.

Les mer

Mannen fra Snåsa «Kjenn du varmen?»

I forbindelse med lanseringen av dokumentarfilmen «Mannen fra Snåsa», lagde vi en kreativ utendørsløsning. Ved hjelp av varmeelementer på innsiden av adshels, kunne folk som stod og ventet på bussen i vinterkulda varme hendene sine på adshelflaten, som et symbol på Snåsamannen sine varme hender. Samtidig pirret løsningen nysgjerrighet for filmen og ble en «snakkis». […]

Les mer

Storebrands «Skal bare…»-kampanje

Mange er tilknyttet Storebrands pensjonsordning gjennom arbeidsgiver, men få har et bevisst forhold til egne ordninger. Nordmenn «skal bare». «Skal bare»-kampanjen vant gull i INMA Performance Awards 2015 i kategorien for integrerte kampanjer (multikanal). Se videoen over for å se noe av det vi gjorde for å få fart i nordmenns sparing til pensjon.   […]

Les mer

Premium Destinations

Mercedes-Benz har en målgruppe som er mye ute og reiser. Ved lanseringen av deres nye C-Klasse, laget de derfor to nye destinasjoner – i SAS sin Business Lounge på Gardermoen. Kampanjen, med kallenavn «Premium Destinations», fikk stor pressedekning. I forbindelse med lanseringen av Mercedes-Benz nye C-Klasse valgte bilmerket å tilby en annerledes måte å prøvekjøre […]

Les mer
See More