Nyheter, Fag & Case

Sølv og gull til Starcom i Gulltaggen 2017

Det ble en stor dag for Starcom på årets Gulltaggen 2017: I kategorien Mediestrategi vant vi både sølv og gull sammen med våre kunder Circle K og Bertel O. Steen. Den årlige fagkonferansen og kreative reklamekonkurransen innen digital markedsføring har  blitt arrangert siden 1998, og har blitt et av de største markeds- og kommunikasjonsarrangementene i […]

Les mer

Er du klar for GDPR?

Hva er GDPR? 25.mai 2018 trer den nye EU-loven angående personvern, EU GDRP, i kraft. EU’s General Data Protection Regulation, som er en modernisering av EU´s Data Protection Directive fra 1995, medfører en rekke viktige innstramminger knyttet til innsamling, bruk og oppbevaring av persondata. Her gir vi deg en kort oversikt over noen av de […]

Les mer

Innovasjoner: Tull eller teknologi?

Innovasjoner er ubrukelige hvis ikke de løser reelle problemer. I 2016 hørte vi om hvordan VR, AR og chatbots ville snu oppned på markedsføring og underholdningsbransje. I inngangen til 2016 var selvkjørende biler på randen av gjennombrudd, ble det sagt. Selv om VR-briller nærmer seg et massefenomen, gjenstår det å si at det er integrert […]

Les mer

Slik lykkes du med SEO i 2017

Fire tips til hvordan du kommer i gang – på en floskelfri, faktabasert og smart måte. I mange tilfeller i store organisasjoner handler SEO om å rydde opp i ti-år med neglisjert innhold som fortsatt indekseres av Google. I små organisasjoner handler det om å produsere briljant innhold for å få oppmerksomhet foran de etablerte […]

Les mer

Starcom DOT: Fusjon av teknologi og kreativitet

Fremtiden er individuelt tilpasset, og programmatisk annonsering har kommet for å bli. Derfor har vi utviklet dynamisk optimalisert targeting (DOT) som gjør at du kan versjonere et banner i så mye som 21 000 ulike budskap. Effekten av den presise markedsføringsmetoden er intet mindre enn overveldende.  2016 ble året da automatiserte mediekjøp (også kalt programmatisk […]

Les mer

Lanseringen av A-Z Sportswear

Starcom Oslo, sammen med Forsman & Bodenfors, Borg&Lundell og Facebook, stod bak lanseringen av A-Z Sportswear, det nye klesmerket fra Zlatan og Varner i Europa sommeren 2016. Selve lanseringen skjedde i Paris gjennom Facebook Live, og 45 000 satt klare til å følge med. Se videoen over for en smakebit fra lanseringen, og et innblikk i […]

Les mer

V-Klasse gjør deg helt sjef!

Starcom har i samarbeid med Go Electra laget reklamefilm for å markedsføre Mercedes-Benz sin nye V-Klasse. Våren 2017 slapp Mercedes-Benz en ny film for V-Klasse som varebil. Bilen skiller seg ut ved å være både luksuriøs og praktisk – altså er det en varebil for de aller mest kresne. Derfor har Mercedes-Benz siktet seg inn […]

Les mer

Presisjon i stjerneklasse

Her er caset som vant gull i Mediestrategiprisen 2016! En bred modellportefølje gir mulighet til å dekke mange behov. Mercedes-Benz har alt fra småbil til luksusklasse. Her var det mye å hente på presisjon; i hva vi løftet frem, hvor, når, hvordan, og til hvem. Ambisjonen ble å benytte hvert kjøpsøyeblikk til å selge en […]

Les mer

Fra folkekjær til ny og sjarmerende – lansering av Circle K i Norge

I 2012 solgte Statoil ASA bensinstasjonsdelen Statoil Fuel & Retail til kanadiske Couche-Tard. Ett krav ved salget, var at man måtte bytte navn. For nordmenn representerer Statoil-navnet noe kjent og kjært, og tett knyttet til oljeeventyret. Hvordan lansere det nye navnet Circle K på en tydelig måte for det norske folk, sikre trygghet blant de ansatte – […]

Les mer

Madcon overrasker frisørkunder i kampanje for TONO

Humørsprederne i Madcon fronter en ny kampanje for musikkrettighetsorganisasjonen TONO for å vise at musikk skaper stemning – uansett hvor du befinner deg. Kampanjen er laget av Starcom i samarbeid med Strand&Lund. Regissør på filmen er Trond Waaland Andersen i Skjemtefilm. Madcon er flotte representanter for norske låtskrivere, og et eksempel på noen som skaper […]

Les mer
See More