Nyheter, Fag & Case

Varner har valgt Starcom og Zenith som mediebyrå

Etter gjennomført byråkonkurranse har Varner valgt Publicis Media, ved Starcom og Zenith, som mediebyrå i åtte markeder. ”Smart og effektiv markedsføring har hele tiden vært en viktig suksessfaktor for å bygge Varners forretning. Den gjennomførte byråkonkurransen hadde som utgangspunkt at våre prioriteringer innenfor markedsføring skal videreutvikles i et mer kompleks medielandskap.” Siri Nordby, head of digital i […]

Les mer

Nytt byrå – New Work er lansert!

Starcom og Publicis Groupe lanserer NEW WORK – et reklamebyrå med utgangspunkt i datadrevet kreativitet. Kreativitet har vært en viktig del av Starcoms DNA siden starten for 15 år siden. Ambisjonen har hele tiden vært å skape et miljø med en helhetlig tilnærming til kommunikasjon, og å viske vekk den gamle forestillingen om at det […]

Les mer

Attribusjon – keiserens nye klær?

Markedsføringsfaget har en tendens til å være sterkt preget av teknologi-relaterte moteord. Ett av begrepene som har dukket opp de siste årene er attribusjon og attribusjonsanalyse. Denne artikkelen vil ta for seg hva attribusjon er, og kanskje like viktig, hva det ikke er – samt redegjøre for Starcoms tilnærming til denne typer analyser. Hva er […]

Les mer

Hvordan drive merkevarebygging i den digitale tidsalder?

Mange av prinsippene for merkevarebygging er de samme i dag, som før de digitale plattformene gjorde sitt inntog. Bedrifter som har fokus på langsiktig merkevarebygging får høyest effekt av markedsinvesteringen sin. Boken «How brands grow» av Byron Sharp, og studiene «Marketing in the digital era» og «The long and short of it» av Peter Fields […]

Les mer

«Brand safety» – vi er opptatt av å ivareta din merkevare

I den senere tid har flere norske annonsører opplevd at deres reklamemateriell har blitt vist i sammenheng med upassende nettsider, og YouTube har blitt trukket frem som et eksempel. Ettersom YouTube har blitt en viktig reklamekanal for norske annonsører ønsker vi med dette å kort redegjøre for hva vi i Starcom gjør for å forhindre […]

Les mer

Telenor YNG – lansering av nytt konsept spesielt tilpasset «digital natives»

Telenor hadde høye ambisjoner når de skulle lansere et nytt konsept spesielt rettet mot den kresne målgruppen «unge voksne». Med hjelp av inngående kundeinnsikt og høy innovasjonsgrad ble lanseringen av Telenor YNG en kjempesuksess.  Når man skal kommunisere med en målgruppe som er kirurgisk festet til mobilen og ikke gir deg mer enn et nano-øyeblikks […]

Les mer

Lekne videosnutter om Barndom

Filmen Barndom hadde premiere på kino 3. mars og har allerede rukket å bli en mye omtalt, diskutert og omfavnet film. Filmen er en stillfaren og observerende dokumentar om barn og lek på barnets premisser, og har blant annet skapt debatt om hvor tidlig skole og læring skal gripe inn og bli en del av […]

Les mer

Burger King – Hvordan få sveipe-generasjonen til å stoppe opp?

Mobilen og sosiale medier er ungdommens viktigste plattform – men hvordan unngå å bare bli sveipet forbi? I 2016 startet Burger King og deres produktserie King Savers reisen mot en heldigital mediestrategi for å bedre tilpasse seg unge målgruppers medievaner. Burger King skulle bli den kule utfordreren som tilbyr mer enn bare billige deals. Vi […]

Les mer

Rekordår for Starcom og Zenith i 2016

Mediebyråene Starcom og Zenith, som til sammen utgjør Publicis Media i Norge, legger bak seg et rekordår i 2016. Byråinntekten passerte 121 mill. og omsetningen landet på 1,2 mrd. «Bransjen er i enorm utvikling. Vår ambisjon har hele tiden vært å ligge i forkant av utviklingen i vår kategori, og være morgendagens mediebyrå i dag. […]

Les mer

Sølv og gull til Starcom i Gulltaggen 2017

Det ble en stor dag for Starcom på årets Gulltaggen 2017: I kategorien Mediestrategi vant vi både sølv og gull sammen med våre kunder Circle K og Bertel O. Steen. Den årlige fagkonferansen og kreative reklamekonkurransen innen digital markedsføring har  blitt arrangert siden 1998, og har blitt et av de største markeds- og kommunikasjonsarrangementene i […]

Les mer
See More