Nyheter, Fag & Case

Lanseringen av A-Z Sportswear

Starcom Oslo, sammen med Forsman & Bodenfors, Borg&Lundell og Facebook, stod bak lanseringen av A-Z Sportswear, det nye klesmerket fra Zlatan og Varner i Europa sommeren 2016. Selve lanseringen skjedde i Paris gjennom Facebook Live, og 45 000 satt klare til å følge med. Se videoen over for en smakebit fra lanseringen, og et innblikk i […]

Les mer

V-Klasse gjør deg helt sjef!

Starcom har i samarbeid med Go Electra laget reklamefilm for å markedsføre Mercedes-Benz sin nye V-Klasse. Våren 2017 slapp Mercedes-Benz en ny film for V-Klasse som varebil. Bilen skiller seg ut ved å være både luksuriøs og praktisk – altså er det en varebil for de aller mest kresne. Derfor har Mercedes-Benz siktet seg inn […]

Les mer

Presisjon i stjerneklasse

Her er caset som vant gull i Mediestrategiprisen 2016! En bred modellportefølje gir mulighet til å dekke mange behov. Mercedes-Benz har alt fra småbil til luksusklasse. Her var det mye å hente på presisjon; i hva vi løftet frem, hvor, når, hvordan, og til hvem. Ambisjonen ble å benytte hvert kjøpsøyeblikk til å selge en […]

Les mer

Fra folkekjær til ny og sjarmerende – lansering av Circle K i Norge

I 2012 solgte Statoil ASA bensinstasjonsdelen Statoil Fuel & Retail til kanadiske Couche-Tard. Ett krav ved salget, var at man måtte bytte navn. For nordmenn representerer Statoil-navnet noe kjent og kjært, og tett knyttet til oljeeventyret. Hvordan lansere det nye navnet Circle K på en tydelig måte for det norske folk, sikre trygghet blant de ansatte – […]

Les mer

Madcon overrasker frisørkunder i kampanje for TONO

Humørsprederne i Madcon fronter en ny kampanje for musikkrettighetsorganisasjonen TONO for å vise at musikk skaper stemning – uansett hvor du befinner deg. Kampanjen er laget av Starcom i samarbeid med Strand&Lund. Regissør på filmen er Trond Waaland Andersen i Skjemtefilm. Madcon er flotte representanter for norske låtskrivere, og et eksempel på noen som skaper […]

Les mer

Rosa historier – En annerledes motevisning fra Lindex

Motekjeden Lindex kledde opp kvinneskulpturer av Salvador Dalí og Sean Henry, og inviterte til en annerledes motevisning i Ekebergparken. Anledningen var lanseringen av Pink Collection – en designkolleksjon der 10 prosent av omsetningen går til Rosa sløyfe-aksjonen og forskning på brystkreft.

Les mer

Mannen fra Snåsa «Kjenn du varmen?»

I forbindelse med lanseringen av dokumentarfilmen «Mannen fra Snåsa», lagde vi en kreativ utendørsløsning. Ved hjelp av varmeelementer på innsiden av adshels, kunne folk som stod og ventet på bussen i vinterkulda varme hendene sine på adshelflaten, som et symbol på Snåsamannen sine varme hender. Samtidig pirret løsningen nysgjerrighet for filmen og ble en «snakkis». […]

Les mer

Storebrands «Skal bare…»-kampanje

Mange er tilknyttet Storebrands pensjonsordning gjennom arbeidsgiver, men få har et bevisst forhold til egne ordninger. Nordmenn «skal bare». «Skal bare»-kampanjen vant gull i INMA Performance Awards 2015 i kategorien for integrerte kampanjer (multikanal). Se videoen over for å se noe av det vi gjorde for å få fart i nordmenns sparing til pensjon.   […]

Les mer

Premium Destinations

Mercedes-Benz har en målgruppe som er mye ute og reiser. Ved lanseringen av deres nye C-Klasse, laget de derfor to nye destinasjoner – i SAS sin Business Lounge på Gardermoen. Kampanjen, med kallenavn «Premium Destinations», fikk stor pressedekning. I forbindelse med lanseringen av Mercedes-Benz nye C-Klasse valgte bilmerket å tilby en annerledes måte å prøvekjøre […]

Les mer

Slik blir du mer kreativ

Å være kreativ handler om å være flink til å observere. Her er tre tips til hvordan du kan hente inspirasjon i hverdagen. Når er du mest kreativ? Still spørsmålet til 10 forskjellige personer, og du får 10 ulike svar. Felles for dem alle er at kreativitet ikke er noe som kan planlegges, men tvert […]

Les mer
See More